Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Transport i komunikacja

Połączeń kolejowych między Oslo i Bergen może być mniej

Monika Pianowska

28 lipca 2022 14:00

Kopiuj link
Połączeń kolejowych między Oslo i Bergen może być mniej

Vy uważa, że kiedy skończy się lato, baza pasażerów będzie za mała w stosunku do częstotliwości odjazdów pociągów. stock.adobe.com/ fot. Jerry/ tylko do użytku redakcyjnego

Norweski przewoźnik kolejowy Vy proponuje zmniejszenie liczby kursów między dwoma największymi miastami Norwegii. Połączenia między Oslo i Bergen na linii Bergensbanen miałyby zostać ograniczone z sześciu do czterech dziennie.
Vy uważa, że kiedy skończy się lato, baza pasażerów będzie za mała w stosunku do częstotliwości odjazdów pociągów.

Lepiej inwestować w pociągi

Holger Schlaupitz z Norweskiego Urzędu ds. Przyrody (Naturvernforbundet) nie jest zachwycony pomysłem Vy. Trasa Oslo-Bergen to jedno z najbardziej uczęszczanych połączeń lotniczych w Europie. Loty między miastami odbywają się średnio 18 razy dziennie.
Schlaupitz wskazuje, że zarówno lotniska w Oslo, jak i Bergen cieszą się powodzeniem  podróżnych (w 2021 r. samolotami między dwoma miastami podróżowało prawie 2 mln osób) jednak uważa ​​to za znak, że istnieje potrzeba większej liczby odjazdów pociągów, a nie odwrotnie. Jego zdaniem powinno się raczej ograniczać emitujący gazy cieplarniane ruch lotniczy na poczet pociągów, a decyzja przewoźnika o redukcji połączeń kolejowych na Bergensbanen zaszkodzi nie tylko klimatowi, ale i pasażerom.

Pasażerowie tego nie potrzebują?

Menedżer ds. komunikacji w firmie Vy, Åge-Christoffer Lundeby, mówi, że nawyki pasażerów pociągów zmieniły się podczas pandemii i jeszcze się nie ustabilizowały. – Przewidujemy, że będziemy stopniowo wracać do poziomu sprzed pandemii, ale podstaw jeszcze nie ma – mówi Lundeby. Dodaje, że mniej ekologiczne byłoby kursowanie dwóch skromnie zapełnionych pociągów dziennie niż czterech, w których obłożenie będzie duże.
Urząd ds. Kolei również podkreśla, że ​​nie może zwiększyć oferty, dopóki rynek nie zacznie tego wymagać. Ile ostatecznie pozostanie odjazdów, zależy od Vy i Norweskiego Urzędu ds. Kolei. Negocjacje odbędą się w sierpniu i we wrześniu.

Źródło: NTB
❤️ 0
😂 0
😢 0
😠 0
😮 0
Gość
Wyślij


Raport Norwegia

Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok