Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

6
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Transport i komunikacja

Norwegian na ratunek branży lotniczej. Proponuje zniesienie podatków i stworzenie funduszu

Monika Pianowska

05 października 2021 09:00

Udostępnij
na Facebooku
4
Norwegian na ratunek branży lotniczej. Proponuje zniesienie podatków i stworzenie funduszu

Norwegian uważa, że podatek pasażerski powinien zostać zniesiony na stałe. stock.adobe.com/ fot. Ricochet64/ tylko do użytku redakcyjnego

Ministerstwo Transportu i Komunikacji rozpoczęło prace nad raportem dla norweskiego parlamentu na temat krajowej strategii lotniczej, który zostanie przedstawiony Stortingowi wiosną 2022 roku. Jego podstawę ma stanowić zmapowanie rozwoju lotnictwa po wybuchu pandemii.
W ramach konsultacji do projektu swoje pomysły odnośnie stworzenia zaktualizowanej strategii przekazały resortowi transportu linie lotnicze Norwegian. Przewoźnik uważa m.in., że aby branża stanęła na nogi po kryzysie wywołanym pandemią, okres obniżki podatków i ceł w branży powinien trwać dłużej. Linia proponują również stworzenie „funduszu klimatycznego” zamiast obecnego opodatkowania lotnictwa, pisze portal e24.no.

Brak podatków to ratunek dla branży?

– Aby zapewnić równowagę ekonomiczną, zdrową konkurencję w norweskim lotnictwie oraz zdolność norweskich linii lotniczych do konkurowania na arenie międzynarodowej i inwestowania w technologię redukującą emisję, państwo powinno przyznać liniom lotniczym „amnestię podatkową” na okres zapewniający ożywienie po pandemii – pisze dyrektor ds. komunikacji Norwegian Anne-Sissel Skånvik w odpowiedzi konsultacyjnej.
Norwegian uważa, że podatek pasażerski powinien zostać zniesiony na stałe, zaś podatek od wartości dodanej utrzymywany na niskim poziomie do czasu, aż branża się odbuduje, a operacje poszczególnych linii lotniczych znów będą rentowne. Jednocześnie przewoźnik apeluje o zmianę finansowania obecnego zarządcy i właściciela norweskich lotnisk, firmy Avinor. Linie nie są bowiem w stanie ponieść strat Avinor w wyniku zmniejszonego ruchu lotniczego.
W związku z norweskim planem redukcji emisji Norwegian proponuje także utworzenie specjalnego funduszu, do którego trafiałyby środki z podatków, a te następnie np. na zakup ekologicznego paliwa. Jak pisze Norwegian, fundusz „pokryłby koszty operacyjne związane ze stosowaniem rozwiązań zero- i niskoemisyjnych w norweskim lotnictwie”.
W połowie marca tego roku Norwegian przedstawił wierzycielom ostateczny plan restrukturyzacji finansowej.

W połowie marca tego roku Norwegian przedstawił wierzycielom ostateczny plan restrukturyzacji finansowej. Źródło: Lukas Wunderlich - stock.adobe.com/standardowa/Tylko do użytku redakcyjnego

Obronili się przed bankructwem

W 2020 i 2021 r. przemysł lotniczy został mocno dotknięty ograniczeniami podróży i wymogami kwarantanny w wyniku pandemii koronawirusa. Kryzys odbił się również na czołowym norweskim przewoźniku, który został zmuszony uziemić swoją flotę i zwolnić trzy czwarte swoich pracowników, po czym znalazł się na skraju bankructwa z ogromnymi stratami finansowymi.
Po wielomiesięcznym procesie reorganizacji, który zakładał objęcie przewoźnika ochroną przed upadłością w Irlandii i Norwegii, redukcję zadłużenia i pomoc od państwa, m.in. w postaci pożyczki hybrydowej, Norwegian wyszedł na prostą i wznowił działalność z odświeżonym biznesplanem.
Tego lata Norwegian zaoferował loty na 53 trasach do miejsc w Norwegii i za granicą. Norweski przewoźnik spodziewa się jednak, że stale rosnący odsetek zaszczepionych na covid-19 zmniejszy ryzyko wprowadzenia nowych restrykcji w przemieszczaniu się w 2022 roku. Przewoźnik skupi się w przyszłym roku na północy Europy: otworzy sprzedaż biletów na łącznie 259 tras w regionie nordyckim, z czego 136 dotyczy Norwegii.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


MiroMaro

06-10-2021 11:26

do normalnych to ty się nie zaliczasz ale tytuł największej szmaty polskiej emigracji śmiało ci się należy

Gębę i na niej szmatę to może ty masz bo większość ludzi to ma twarze i na nich maseczki.

MiroMaro

05-10-2021 11:24

Skoro tak wierzą w magię zapreparatowania to po co każą dalej latać w szmatach na gębach

norbert xxx

05-10-2021 10:41

Może by tak oddali najpierw kasę pasażerom.

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok