Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Transport i komunikacja

Norwegia zdetronizowana. Znamy nowego lidera rynku samochodów elektrycznych

Emil Bogumił

25 września 2024 13:34

Udostępnij
na Facebooku
Norwegia zdetronizowana. Znamy nowego lidera rynku samochodów elektrycznych

Zestawienie zdominowały bogatsze społeczeństwa Europy. Wyjątkiem jest Bułgaria, która zajęła wysoką szóstą lokatę. Fot. NAF/Motor

Dania została nowym liderem rankingu elektromobilności HERE-SBD EV Index 2024. Norwegia zajęła w zestawieniu drugą lokatę. Polska znalazła się w gronie państw zamykających stawkę.
Dania awansowała na pierwsze miejsce dzięki intensywnym działaniom rządu, który zmniejszył podatki na samochody elektryczne, co pozwoliło zaoszczędzić kupującym nawet od od 10 do 20 tys. euro. To właśnie ulgi i zwolnienia podatkowe były jednymi z kluczowych elementów dla rankingu, czytamy w opracowaniu.

Spadek Norwegii na drugą lokatę wiąże się ze słabszym dostępem kierowców pojazdów elektrycznych do stacji ładowania. Nie oznacza to jednak, że infrastruktura znalazła się w gorszym stanie. Twórcy raportu przyznają, że kraj fiordów... nie nadąża za rynkiem. Istniejące już ładowarki nie są w stanie zapewnić mocy wszystkim elbilom. Wybawieniem dla kierowców okazują się przydomowe wtyczki.

Trzecie miejsce zajął Luksemburg. Autorzy zestawienia przyznają, że stolica kraju posiada dobrze rozwiniętą infrastrukturę na potrzeby samochodów elektrycznych, jednak pozostałe obszary są pod tym względem problematyczne.

Polska w ogonie Europy

Polska wciąż zmaga się z dużymi wyzwaniami związanymi z rozwojem infrastruktury ładowania. Chociaż wzrost liczby ładowarek jest obiecujący, szczególnie dzięki nowym inwestycjom i zachętom, kraj napotyka problemy związane z zapewnieniem odpowiedniej liczby punktów ładowania, zwłaszcza na terenach wiejskich. Polska znajduje się w dolnej części rankingu. Zajęła zaledwie 27. miejsce, wyprzedzając tylko Cypr, Węgry i Maltę.
EV Index 2024.

EV Index 2024.Fot. Here.com

Twórcy rankingu zwracają uwagę, że niemal w każdym kraju problemem jest dostateczna dostępność stacji ładowania. Te powinny pojawić się także w państwach czołowej trójki zestawienia, by stawić wyzwanie rosnącej popularności samochodów elektrycznych.
Gość
Wyślij


Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok