Kredyt konsumencki w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Niższe ceny, ale więcej bramek. Zbliżają się duże zmiany w bompenger w Oslo Transport i komunikacja
Maja Zych 06 maja 2019
14:15

Niższe ceny, ale więcej bramek. Zbliżają się duże zmiany w bompenger w Oslo

11
Skomentuj
Nowe bramki miały początkowo być gotowe już 1 marca, jednak datę otwarcia przesunięto ze względu na problemy dostawcy. MN
Już niecały miesiąc pozostał do otwarcia 53 nowych bramek w rejonie Oslo i Akershus, które zaplanowano na 1 czerwca 2019 roku. Od tego momentu zmienią się też obowiązujące stawki oraz przywileje dla osób posiadających aktualną umowę AutoPASS – kierowcy otrzymają m.in. aż 20 proc. rabatu za przejazdy.
Od czerwca opłatami zostaną obciążeni także kierowcy samochodów elektrycznych, którzy do tej pory zwolnieni byli z opłat.
Reklama

Powstaną trzy strefy

Od przyszłego miesiąca na kierowców z Oslo i Akershus czekać będą łącznie 83 bramki podzielone na trzy obszary: strefę wewnętrzną (Indre ring), strefę Oslo (Osloringen) oraz granicę miasta (bygrensen). W przypadku wjazdu do miasta płatność naliczana będzie tylko w jedną stronę – w kierunku Oslo, podczas gdy w pozostałych strefach opłatę trzeba będzie uiścić w obydwu kierunkach. W parze ze zwiększeniem liczby bramek idzie jednak obniżenie stawek za przejazdy o ponad połowę. Przykładowo kierowca samochodu z silnikiem diesla poza godzinami szczytu musi teraz zapłacić 50 koron, podczas gdy od czerwca zapłaci od 19 do 25 koron.

Ważną zmianą będzie też obciążenie opłatami właścicieli elbili, którzy przez długi czas zwolnieni byli z dodatkowego podatku. Kierowcy elektryków wciąż będą mogli jednak cieszyć się większymi przywilejami niż właściciele aut spalinowych – opłaty bramkowe dla samochodów elektrycznych będą bowiem około 4 razy niższe.

Opłaty za przejazdy dla samochodów osobowych (opłata podstawowa/ w godzinach szczytu) od 1 czerwca:

Indre ring:
– Samochód benzynowy/ hybryda: 17 NOK/ 21 NOK
– Diesel: 19 NOK/ 23 NOK
– Samochód elektryczny: 4 NOK/ 8 NOK

Osloringen:
– Samochód benzynowy/ hybryda: 21 NOK/ 27 NOK
– Diesel: 25 NOK/ 30 NOK
– Samochód elektryczny: 5 NOK/ 10 NOK

Bygrense:
– Samochód benzynowy/ hybryda: 21 NOK/ 27 NOK
– Diesel: 25 NOK/ 30 NOK
– Samochód elektryczny: 5 NOK/ 10 NOK

Dokładne rozmieszczenie bramek oraz stawki dla poszczególnych pojazdów może zobaczyć na stronie firmy Fjellinjen, obsługującej bompenger w rejonie Oslo i Akershus.

Umowa z AutoPASS jeszcze ważniejsza

W momencie wprowadzenia nowych zasad jeszcze korzystniejsze będzie posiadanie tzw. bombrikke, czyli specjalnego urządzenia, rejestrującego przejazdy – bez niego jazda przez miasto może być niemal dwukrotnie droższa. Kierowcy samochodów osobowych zyskają nie tylko 20 proc. zniżki od podstawowej stawki – a nie jak do tej pory 10 proc. – ale też będą uprawnieni do skorzystania z tzw. zasady godzinowej (timesregel). Oznacza to, że w ciągu 60 minut jazdy zapłacą jedynie za jeden przejazdów przez bramki w obszarze Indre Ring oraz Oslo ringen, a także za jeden z przejazdów przez granicę miasta.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych
Joanna Kuchnicka
Joanna Kuchnicka 09-05-2019 12:38

wolanski napisał:
Joanna kuchnicka chyba dawno nie jechalas Polskimi drogami, pozatym wole dziure niz norweskie koleiny gdzie podczas deszczu sie jechac nie da

Wolanski jeśli wybrałeś to co wolisz to po co chlapiesz niechęcią w temacie który cię nie dotyczy

-1
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
cham
cham 09-05-2019 09:48

No to juz wiemy. A co wlasciwie chciales powiedziec w temacie?

Odpowiedz
Zgłoś komentarz
Mieczysław Wiercik
Mieczysław Wiercik 09-05-2019 02:17

Nasze drogi ,a norweskie to niebo i ziemia .Tylko A - 6 jest dobra ,reszta to dziurowiska . A o drogach w miatach norweskich to sie nawet pisać nie chce

3
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
mart enty
mart enty 08-05-2019 20:48

Chyba nastapilo tu jakies mylenie pojec. Utrzymanie drog w zalozeniu w kazdym kraju mialo byc finansowane z podatkow zawartych w cenie paliwa, ktore podwyzszaja jego cene ponad dwukrotnie, oraz z podatku drogowego. Bramki sluza jedynie do lupienia ludzi z kasy. Choc tutaj przynajmniej bramki na autostradach sa zamykane podczas remontow autostrad. W przeciwienstwie do Pl, gdzie A4 na odcinku miedzy Katowicami i Krakowem jest wiecznie remontowana i ciagle jest po 1 pasie, a na bramkach rzezbia za przejazd \"autostrada\"

3
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
ad wolanski
ad wolanski 08-05-2019 08:32

Joanna kuchnicka chyba dawno nie jechalas Polskimi drogami, pozatym wole dziure niz norweskie koleiny gdzie podczas deszczu sie jechac nie da

1
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
Joanna Kuchnicka
Joanna Kuchnicka 08-05-2019 04:18

isztwan napisał:
Taaa..... Ciekawe jak długo będą te niższe ceny.

Najlepiej byłoby dużo zarabiać, tanio kupować i za nic nie płacić. Każdy by tak chciał Ale takie miejsca na planecie nie istnieją.

-3
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
Joanna Kuchnicka
Joanna Kuchnicka 08-05-2019 04:15

wolanski napisał:
Ale Norki mają najebane z tymi bramkami..,,,

Wolański co wolisz? Płacić za bramki? Czy za auto które rozpierdalasz na pełnym dziur asfalcie?
Wolański co wolisz?

-5
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
łukasz dziemianczyk
łukasz dziemianczyk 07-05-2019 23:36

Taaa..... Ciekawe jak długo będą te niższe ceny.

-1
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
PolAker
PolAker 07-05-2019 19:39

ad wolanski •
"Ale Norki mają najebane z tymi bramkami..,,,"

Chyba masz na myśli rząd ? Jak każdy doi od ludu jak się da.
A w Polsce jak się płaci za drogi? A prywatna autostrada Kulczyka to wszystko w normie?

3
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
ad wolanski
ad wolanski 07-05-2019 08:34

Ale Norki mają najebane z tymi bramkami..,,,

-5
Odpowiedz
Zgłoś komentarz

Bliżej nas