Kredyt konsumencki w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Refinansiering w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Zasiłki dla bezrobotnych w Norwegii
Sprawdź
Zasiłki na dzieci w Norwegii
Sprawdź
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Nie tylko centrum miasta: kolejny remont dużej ulicy w Oslo Transport i komunikacja
Monika Pianowska 06 grudnia 2018
12:38

Nie tylko centrum miasta: kolejny remont dużej ulicy w Oslo

Skomentuj
Prace nad renowacją skrzyżowania potrwają do 2020 roku. Na zdjęciu Storokrysset widziane z Grefsenveien. wikimedia.org/ fot. Helge Høifødt/ CC BY-SA 3.0
3 grudnia do grona ulic wyłączonych z ruchu w Oslo z powodu renowacji dołączyła Grefsenveien. Remont zamkniętej obecnie przy zjeździe na skrzyżowanie Storokrysset drogi potrwa planowo kilkanaście miesięcy, co oznacza, że do 2020 roku również kierowcy z dzielnic Kjelsås, Grefsen i Disen będą musieli korzystać z alternatywnych tras, przemieszczając się po stolicy, szczególnie w pobliżu Ring 3. Koordynator projektu, państwowa spółka Sporveien, ostrzega przed korkami i zachęca do korzystania z transportu zbiorowego.
Reklama
To, że Oslo zaczęło przechodzić metamorfozę, nie stanowi żadnego novum. W stolicy kraju fiordów mnożą się place budowy, wznoszą osiedla, zmieniają jezdnie, do czego muszą przyzwyczajać się przede wszystkim kierowcy. Większość remontowanych odcinków kojarzy się z centrum miasta, tam przy okazji gruntownego remontu zamknięto niedawno jedną z największych ulic, Storgata. Początek miesiąca oznaczał jednak również początek dużych zmian dla mieszkańców nieco bardziej oddalonych od ścisłego centrum okolic Oslo, takich jak Storo przy Ring 3 i drodze krajowej Rv 150.

Wskazana cierpliwość

Skoro przez niemal półtora roku nie będzie się dało swobodnie przejechać przez Grefsenveien, lepiej pomyśleć o objeździe, np. przez Kjelsåsveien bądź Maridalsveien/Frysjaveien. Ci z kolei, którzy myśleli o przesiadce do publicznego środka lokomocji, będą mieć do wyboru tylko autobusy, ponieważ remont uwzględnia także zamknięcie trakcji tramwajowej. To m.in. z uwagi na dostosowanie ulicy do przejazdu nowych tramwajów, a mają się one pojawić w Oslo w 2020 roku.

Nowe tramwaje w Oslo opisaliśmy w tym artykule.

Kierowcy muszą się uzbroić w cierpliwość, ale robotnicy nie będą przez ten czas próżnować: na zamkniętej ulicy ma się pojawić nowa nawierzchnia, powstanie pas dla rowerów, jaśniejsze oznakowania, a ponadto doczeka się ona większej przepustowości i nowej instalacji wodociągowej oraz stanie się bezpieczniejsza dla pieszych. Wszystko pochłonie ok. 380 milionów koron.

Storgata już rozkopana

28 października rozpoczął się pierwszy etap remontu na Storgata – jednej z największych ulic w centrum Oslo. Z użytkowania wyłączone zostały popularne przystanki autobusowe Brugata i Hausmanns gate. Głównym powodem prac na Storgata – oprócz ogólnego odświeżenia – jest dostosowanie ulicy do potrzeb pieszych oraz transportu zbiorowego.

Powstaną tam między innymi dwa nowe przystanki, zostanie rozbudowany chodnik i położona nowa nawierzchnia wraz z nowymi torami. Dodatkowo modernizacją objęte zostaną rury kanalizacji wodno-ściekowej na tym odcinku. Całkowity koszt ponad dwuletnich prac ma wynieść 676 milionów koron.
Reklama
Gość
Wyślij
Dodaj zdjęcie
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych

Bliżej nas