Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Transport i komunikacja

Follobanen zamknięte do odwołania. „Harmonogram był zbyt optymistyczny”

Emil Bogumił

27 stycznia 2023 15:40

Kopiuj link
Follobanen zamknięte do odwołania. „Harmonogram był zbyt optymistyczny”

Wciąż nie wiadomo, jak długo potrwają prace. Fot. Aleksander Haugdal, Bane NOR

Trwają prace nad przywróceniem funkcjonowania Follobanen. Na trasie kolejowej biegnącej przez Blixtunnelen, najdłuższy tunel kolejowy w Skandynawii, wykryto kolejne usterki. Te nie pozwalają wskazać daty ponownego otwarcia linii.
Bane Nor, spółka zarządzająca Follobanen, przekazała informacje 23 i 25 stycznia. Wynika z nich, że do powrotu funkcjonowania pociągów na trasie niezbędna jest wymiana czterech 600-metrowych kabli, które nie spełniają wymagań testowych. – Zdajemy sobie sprawę, że prawdopodobnie byliśmy zbyt optymistyczni, jeśli chodzi o harmonogram prac nad testami i działaniami poprawiającymi błędy wykryte na Follobanen. Pracujemy nad jak najszybszym otwarciem trasy. Jednocześnie musimy mieć pewność, że nie spotkają nas żadne niespodzianki, gdy ponownie rozpocznie się ruch – poinformował dyrektor generalny Gorm Frimannslund.

Ponowne otwarcie przełożone po raz kolejny

System zasilania Follobanen uległ poważnemu uszkodzeniu w grudniu, niecały tydzień po otwarciu linii. Po pożarze, a w konsekwencji zadymieniu tunelu, wykryto błędy systemu zasilania. Od tego czasu trasa nie funkcjonuje. Wskazywano już kilka dat ponownego otwarcia, m.in. 1 i 12 lutego. W toku prac wychodziły na jaw kolejne usterki. – Nie chcemy podawać nowej daty otwarcia. Pilnie pracujemy z naszymi pracownikami i specjalistami z zewnątrz, by osiągnąć cel tak szybko, jak to możliwe – poinformował Bane NOR.
W hucznym otwarciu Follobanen wziął udział król Harald V.

W hucznym otwarciu Follobanen wziął udział król Harald V.Fot. Øystein Grue/Bane Nor/ materiały prasowe

Vy – Norweskie Koleje – współpracują z Bane Nor nad poprawą obecnego rozkładu we wschodniej Norwegii. Poszerzona oferta ma być dostępna dla podróżujących od 1 lutego. Pasażerowie skorzystają z niej do momentu otwarcia Follobanen.

Źródła: Bane Nor, MojaNorwegia.pl
❤️ 0
😂 0
😢 0
😠 0
😮 0
Gość
Wyślij


Raport Norwegia

Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok