Wciąż nie wiadomo, jak długo potrwają prace.
Fot. Aleksander Haugdal, Bane NOR
Trwają prace nad przywróceniem funkcjonowania Follobanen. Na trasie kolejowej biegnącej przez Blixtunnelen, najdłuższy tunel kolejowy w Skandynawii, wykryto kolejne usterki. Te nie pozwalają wskazać daty ponownego otwarcia linii.
Bane Nor, spółka zarządzająca Follobanen, przekazała informacje 23 i 25 stycznia. Wynika z nich, że do powrotu funkcjonowania pociągów na trasie niezbędna jest wymiana czterech 600-metrowych kabli, które nie spełniają wymagań testowych. – Zdajemy sobie sprawę, że prawdopodobnie byliśmy zbyt optymistyczni, jeśli chodzi o harmonogram prac nad testami i działaniami poprawiającymi błędy wykryte na Follobanen. Pracujemy nad jak najszybszym otwarciem trasy. Jednocześnie musimy mieć pewność, że nie spotkają nas żadne niespodzianki, gdy ponownie rozpocznie się ruch – poinformował dyrektor generalny Gorm Frimannslund.
Ponowne otwarcie przełożone po raz kolejny
System zasilania Follobanen uległ poważnemu uszkodzeniu w grudniu, niecały tydzień po otwarciu linii. Po pożarze, a w konsekwencji zadymieniu tunelu, wykryto błędy systemu zasilania. Od tego czasu trasa nie funkcjonuje. Wskazywano już kilka dat ponownego otwarcia, m.in. 1 i 12 lutego. W toku prac wychodziły na jaw kolejne usterki. – Nie chcemy podawać nowej daty otwarcia. Pilnie pracujemy z naszymi pracownikami i specjalistami z zewnątrz, by osiągnąć cel tak szybko, jak to możliwe – poinformował Bane NOR.
W hucznym otwarciu Follobanen wziął udział król Harald V.Fot. Øystein Grue/Bane Nor/ materiały prasowe
Vy – Norweskie Koleje – współpracują z Bane Nor nad poprawą obecnego rozkładu we wschodniej Norwegii. Poszerzona oferta ma być dostępna dla podróżujących od 1 lutego. Pasażerowie skorzystają z niej do momentu otwarcia Follobanen.
Źródła: Bane Nor, MojaNorwegia.pl
Reklama