Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

10
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Transport i komunikacja

Dla bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów: w Oslo będzie ograniczenie prędkości do 30 km/h?

Monika Pianowska

09 lutego 2023 18:30

Udostępnij
na Facebooku
5
Dla bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów: w Oslo będzie ograniczenie prędkości do 30 km/h?

Obecnie maksymalna dopuszczalna prędkość na terenie Ring 2 wynosi 50 km/h. stock.adobe.com/licencja standardowa

Politycy Partii Konserwatywnej (Høyre) proponują ograniczenie prędkości na obszarze Ring 2 w Oslo do 30 kilometrów na godzinę. Chcą tym samym m.in. zachęcić więcej osób do poruszania się w rejonie stolicy na rowerze i zadbać o bezpieczeństwo pieszych.
Obecnie maksymalna dopuszczalna prędkość na terenie Ring 2 wynosi 50 km/h. Radni złożyli wniosek w październiku.
– Chcemy zachęcić więcej ludzi do chodzenia pieszo, jazdy na rowerze lub korzystania z transportu publicznego w życiu codziennym – mówi Anne Haabeth Rygg w rozmowie z Nettavisen. Pomysłodawcy zmniejszenia prędkości mają także na uwadze środowisko miejskie i zbliżenie się do osiągnięcia celów klimatycznych Oslo, czyli zmniejszenia emisji do zera.

Kierowcy będą narzekać?

Anne Haabeth Rygg tłumaczy również, że tam, gdzie auta jeżdżą wolniej, zarówno piesi, jak i rowerzyści są bezpieczniejsi w ruchu drogowym, jeśli w pobliżu nie ma ścieżek rowerowych. Obrzeża miasta, na których znajduje się wiele szkół czy boisk, to zdaniem autorów projektu idealne obszary do przeprowadzenia testów, skoro m.in. dzieci i młodzież mają być traktowani priorytetowo.
Pomysłodawcy zmniejszenia prędkości mają także na uwadze środowisko miejskie.

Pomysłodawcy zmniejszenia prędkości mają także na uwadze środowisko miejskie. Źródło: stock.adobe.com/standardowa

Propozycja zaostrzenia ograniczenia prędkości w stołecznym Ring 2 nie spodobała się przedstawicielom Partii Ludowej (FNB). Jej liderka, Cecilie Lyngby, uważa, że rzeczywiście zasadne jest wymaganie, aby np. w okolicy szkół jeździć wolniej, ale 30 km/h w całym Ring 2 tylko spotęguje konflikty między kierowcami i rowerzystami.
Źródła: Nettavisen
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Joanna Kuchnicka

11-02-2023 22:57

TTurbo napisał:
wiecej będą wdychać spalin
Ty Turbo to na pewno przeciwnik zapachu spalin...
Po chu w ogóle tu piszesz?

Marcin Kobinski

10-02-2023 23:44

Ależ najbezpieczniej będzie jak wszyscy zostaną w domach , po co tak ryzykować !? Poprostu rowerzyści zapie..dalają na maxa i sami stwarzają niebiezpieczne sytuację przecinając wiele skrzyżowań i chodników z słuchawkami ma uszach

Rafciu85

10-02-2023 19:40

Zmniejszyć do 15 wtedy nawet rower przescignie ...pokręcenie to mało powiedziane

Tomasz012

10-02-2023 19:03

10km/h bedzie idealna prędkość tylko jeszcze radarow co 10m poustawiać, żenada

TTurbo

10-02-2023 06:34

wiecej będą wdychać spalin

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok