Transport i komunikacja
Diesel idzie w odstawkę. W marcu sprzedaż była najniższa w historii
18

W marcu zeszłego roku sprzedaż diesli wyniosła 24,6 proc. MN
Najnowsze dane z marca tego roku wykazały rekordowo niską sprzedaż samochodów z silnikiem Diesla, która wyniosła jedynie 16 proc. Trendy w ciągu kilku lat odwróciły się o 180 stopni — jeszcze w 2011 roku ponad trzy czwarte Norwegów wybierało Diesle, podczas gdy obecnie największą część rynku nowych pojazdów stanowią elbile i ładowane hybrydy.
Osoby z branży samochodowej są zaskoczone tak szybką zmianą, a jako przyczynę podają „zieloną” politykę rządu.
Rekordowo niskie wyniki
Marzec tego roku był najgorszym miesiącem w historii Norwegii dla producentów samochodów z silnikiem Diesla – sprzedaż nowych pojazdów tego typu, która spada od kilku lat, osiągnęła rekordowo niski poziom 16 proc. Większość Norwegów stawia obecnie na bardziej ekologiczne rozwiązania i wybiera m.in samochody elektryczne lub hybrydy typu plug-in – sprzedaż pojazdów z alternatywnym źródłem zasilania stanowi obecnie ponad połowę rynku nowych samochodów.
Tak szybko zmieniające się preferencje norweskich kierowców są poważnym problem dla firm zajmujących się sprzedażą Diesli.
– Rozwój jest dramatyczny. Zapewne wiele osób w branży zaskakuje tak szybka zmiana. Widać wyraźnie, że wiele osób obawia się kupować samochody z silnikiem Diesla. To stwarza naturalnie ogromne wyzwania dla marek, które tradycyjnie sprzedawały dużo Diesli. A jest ich wiele – mówi Benny Christensen, norweski ekspert motoryzacyjny.
Tak szybko zmieniające się preferencje norweskich kierowców są poważnym problem dla firm zajmujących się sprzedażą Diesli.
– Rozwój jest dramatyczny. Zapewne wiele osób w branży zaskakuje tak szybka zmiana. Widać wyraźnie, że wiele osób obawia się kupować samochody z silnikiem Diesla. To stwarza naturalnie ogromne wyzwania dla marek, które tradycyjnie sprzedawały dużo Diesli. A jest ich wiele – mówi Benny Christensen, norweski ekspert motoryzacyjny.
„Zielona zmiana działa”
Coraz więcej mówi się o zagrożeniach dla środowiska, które niesie za sobą korzystanie z samochodów wyposażonych w silnik Diesla. Auta te wydzielają bardzo szkodliwe substancje, m.in. charakteryzują się wysoką emisją dwutlenku azotu.
W Norwegii od kilku lat toczy się dyskusja na temat wprowadzenia zakazu poruszania się samochodami z silnikiem tego typu. Władze Oslo otwarcie wyrażały chęć wprowadzenia ograniczenia lub całkowitego zakazu poruszania się Diesli po drogach należących do miasta i gminy. Rząd i lokalne władze w Norwegii starają się też zachęcić obywateli do zakupu samochodów przyjaznych środowisku poprzez ulgi podatkowe, czy też niższe opłaty bramkowe dla posiadaczy elbili.
– Elektryczna zmiana trwa w Norwegii na całego. Patrząc w ten sposób możemy śmiało założyć, że polityka władz zadziałała. Samochody elektryczne i ładowane hybrydy są korzystne dzięki systemowi podatkowemu. Z tego powodu stają się stosunkowo mniej kosztowne niż samochody z tradycyjnym silnikiem spalinowym – mówi Christensen.
W Norwegii od kilku lat toczy się dyskusja na temat wprowadzenia zakazu poruszania się samochodami z silnikiem tego typu. Władze Oslo otwarcie wyrażały chęć wprowadzenia ograniczenia lub całkowitego zakazu poruszania się Diesli po drogach należących do miasta i gminy. Rząd i lokalne władze w Norwegii starają się też zachęcić obywateli do zakupu samochodów przyjaznych środowisku poprzez ulgi podatkowe, czy też niższe opłaty bramkowe dla posiadaczy elbili.
– Elektryczna zmiana trwa w Norwegii na całego. Patrząc w ten sposób możemy śmiało założyć, że polityka władz zadziałała. Samochody elektryczne i ładowane hybrydy są korzystne dzięki systemowi podatkowemu. Z tego powodu stają się stosunkowo mniej kosztowne niż samochody z tradycyjnym silnikiem spalinowym – mówi Christensen.
Reklama
To może Cię zainteresować
4
07-08-2019 01:12
1
0
Zgłoś
02-08-2019 18:42
0
0
Zgłoś
12-04-2018 11:29
6
0
Zgłoś
12-04-2018 09:35
12-04-2018 09:34
2
0
Zgłoś
12-04-2018 09:29
0
-1
Zgłoś
12-04-2018 09:22
4
0
Zgłoś