Transport i komunikacja
Fala remontów dla kierowców i… kosztem kierowców. Statens vegvesen zamknie dziesiątki tuneli: „Będą utrudnienia”
2

Remontowi zostanie poddany także Lærdalstunnelen na trasie E16 (Sogn og Fjordane), najdłuższy drogowy tunel świata. wikimedia.org/ fot. Jørn Eriksson/ CC BY 2.0
Około 65 tuneli na najbardziej uczęszczanych trasach w zachodniej części Norwegii (Vestlandet) do 2025 roku przejdzie remont. Aby jednak obiekty mogły zostać poddane renowacji, trzeba je będzie zamknąć.
Norweski Zarząd Dróg (Statens vegvesen) wydał postanowienie, że tunele przez kilka kolejnych lat będą wyłączane z ruchu w godzinach nocnych. Chociaż zarząd jest świadomy utrudnień w komunikacji i już teraz ostrzega przed nimi kierowców, zamykanie na noc nawet najpopularniejszych obiektów na drogach E16 i E39 oraz miejskich tuneli to jedyny sposób, żeby do 2025 roku sprostać unijnym wymaganiom o stanie i wyglądzie tuneli.
Echa przeszłości
Zdaniem osób odpowiedzialnych za realizację projektu na Norwegii dopiero teraz odbija się oszczędność z lat 80. Tunele wymagają bowiem wprowadzenia szeregu innowacji. Zmiany dotyczą przeważnie oświetlenia, systemu wentylacyjnego i elektrycznego, a także zabezpieczeń przeciwpożarowych. W obiektach ma również powstać więcej zatoczek.
Wśród najbardziej znanych i uczęszczanych tuneli, które wkrótce doczekają się renowacji, znajdują się Masfjordtunnelen na E39, Gudvangatunnelen na E16, a także najdłuższy tunel świata – Lærdalstunnelen. Największą zmorą kierowców może się jednak okazać Fløyfjellstunnelen w Bergen. W konsekwencji jego remontu ruch będzie prowadził przez centrum miasta oraz w pobliżu słynnego nabrzeża Bryggen.
Wśród najbardziej znanych i uczęszczanych tuneli, które wkrótce doczekają się renowacji, znajdują się Masfjordtunnelen na E39, Gudvangatunnelen na E16, a także najdłuższy tunel świata – Lærdalstunnelen. Największą zmorą kierowców może się jednak okazać Fløyfjellstunnelen w Bergen. W konsekwencji jego remontu ruch będzie prowadził przez centrum miasta oraz w pobliżu słynnego nabrzeża Bryggen.
Z powodu zamknięcia tuneli uczestnicy ruchu drogowego mogą się spodziewać korków, jednak w związku z tym także możliwość dojazdu odpowiednich służb np. na miejsce wypadku wzbudza niepewność i obawy.
Mapka z listą przeznaczonych do renowacji i zamknięcia tuneli dostępna pod tym linkiem.
Reklama
To może Cię zainteresować
24-02-2018 22:43
2
0
Zgłoś
24-02-2018 22:25
3
0
Zgłoś