Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Ubezpieczenie samochodu

w Norwegii

Wyceń bezpłatnie
Praca i pieniądze

Szalony Black Friday nad fiordami. Mieszkańcy Norwegii ustanowili nowy rekord

Emil Bogumił

27 listopada 2023 09:19

Udostępnij
na Facebooku
2
Szalony Black Friday nad fiordami. Mieszkańcy Norwegii ustanowili nowy rekord

Przedstawiciele Vipps wskazują, że do nowego rekordu przyczynił się kryzys gospodarczy. Fot. Adobe Stock, licencja standardowa

Mieszkańcy kraju fiordów ustanowili nowy dzienny rekord płatności Vipps. W ciągu doby dokonali 280 tys. zakupów na łączną kwotę 318 mln NOK. Dotychczasowy wynik pobito w Black Friday, 24 listopada.
Jak poinformowali przedstawiciele Vipps, w ostatni piątek listopada mieszkańcy dokonali trzykrotnie więcej zakupów online niż w przypadku przeciętnego piątku. Poprzedni rekord, ustanowiony w 2022 roku, poprawiono o osiem tys. transakcji i 28 mln NOK. Z kolei w sobotę, 25 listopada suma transakcji zrealizowanych przez cały Black Week (od 20 listopada) przekroczyła wartość miliarda koron.

Menedżer handlowy Vipps Vegar Heir zwrócił uwagę, że Black Friday i Black Week nie są już tak atrakcyjne, jak w ubiegłych latach. – Sklepy stale wydłużają okres emisji reklam z cenami z Czarnego Tygodnia i Czarnego Piątku. Tym samym wzrost liczby zakupów online rozkłada się na cały listopad. Widzimy także, że wzrost w samym Czarnym Piątku jest niższy niż w poprzednich latach, co sugeruje, że więcej ofert rozłożonych jest w czasie, który w rzeczywistości można nazwać Czarnym Listopadem – przyznał.

W Norwegii wydali więcej przez kryzys?

Przedstawiciele Vipps zwrócili uwagę, że nowy rekord ustanowiono dzięki trudniejszej sytuacji finansowej konsumentów. W okresie poprzedzającym Black Friday sklepy zaprezentowały niższe ceny wielu artykułów, co pozwoliło na porównanie i wybranie najkorzystniejszej oferty. Przyznają także, że wyższe wydatki nie oznaczają większej liczby kupowanych artykułów. Średnia wartość koszyka wyniosła w listopadzie 2023 roku 893 NOK. W analogicznym okresie ubiegłego roku wyniosła 841 NOK. Po uwzględnieniu inflacji, zakupy pozostają na tym samym poziomie co w 2022 roku.
Przedstawiciele Vipps wskazują, że mieszkańcy Norwegii decydowali się na wybór tańszych towarów i ostrożnie podchodzili do kwestii zakupów.

Przedstawiciele Vipps wskazują, że mieszkańcy Norwegii decydowali się na wybór tańszych towarów i ostrożnie podchodzili do kwestii zakupów.Fot. Fotolia

W okresie Black Friday wyraźnie wzrosła sprzedaż części produktów. Największą popularnością cieszyły się kosmetyki, które kupowano 28 proc. częściej niż zwykle. Kolejne miejsca zajęły artykuły gospodarstwa domowego i elektronika. Mieszkańcy Norwegii sięgali po nie 18 proc. chętniej.

Źródło: Vipps, MojaNorwegia.pl
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Karol Pitek

27-11-2023 19:14

Taki przykład a propos Black friday.
3 dni przed - 34% taniej.





Paweł Durak

27-11-2023 14:43

Jeszcze dwa dni temu płakali że na raty i jedzienie nie mają

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok