Przedstawiciele Vipps wskazują, że do nowego rekordu przyczynił się kryzys gospodarczy.
Fot. Adobe Stock, licencja standardowa
Mieszkańcy kraju fiordów ustanowili nowy dzienny rekord płatności Vipps. W ciągu doby dokonali 280 tys. zakupów na łączną kwotę 318 mln NOK. Dotychczasowy wynik pobito w Black Friday, 24 listopada.
Jak poinformowali przedstawiciele Vipps, w ostatni piątek listopada mieszkańcy dokonali trzykrotnie więcej zakupów online niż w przypadku przeciętnego piątku. Poprzedni rekord, ustanowiony w 2022 roku, poprawiono o osiem tys. transakcji i 28 mln NOK. Z kolei w sobotę, 25 listopada suma transakcji zrealizowanych przez cały Black Week (od 20 listopada) przekroczyła wartość miliarda koron.
Menedżer handlowy Vipps Vegar Heir zwrócił uwagę, że Black Friday i Black Week nie są już tak atrakcyjne, jak w ubiegłych latach. – Sklepy stale wydłużają okres emisji reklam z cenami z Czarnego Tygodnia i Czarnego Piątku. Tym samym wzrost liczby zakupów online rozkłada się na cały listopad. Widzimy także, że wzrost w samym Czarnym Piątku jest niższy niż w poprzednich latach, co sugeruje, że więcej ofert rozłożonych jest w czasie, który w rzeczywistości można nazwać Czarnym Listopadem – przyznał.
W Norwegii wydali więcej przez kryzys?
Przedstawiciele Vipps zwrócili uwagę, że nowy rekord ustanowiono dzięki trudniejszej sytuacji finansowej konsumentów. W okresie poprzedzającym Black Friday sklepy zaprezentowały niższe ceny wielu artykułów, co pozwoliło na porównanie i wybranie najkorzystniejszej oferty. Przyznają także, że wyższe wydatki nie oznaczają większej liczby kupowanych artykułów. Średnia wartość koszyka wyniosła w listopadzie 2023 roku 893 NOK. W analogicznym okresie ubiegłego roku wyniosła 841 NOK. Po uwzględnieniu inflacji, zakupy pozostają na tym samym poziomie co w 2022 roku.
Przedstawiciele Vipps wskazują, że mieszkańcy Norwegii decydowali się na wybór tańszych towarów i ostrożnie podchodzili do kwestii zakupów.Fot. Fotolia
W okresie Black Friday wyraźnie wzrosła sprzedaż części produktów. Największą popularnością cieszyły się kosmetyki, które kupowano 28 proc. częściej niż zwykle. Kolejne miejsca zajęły artykuły gospodarstwa domowego i elektronika. Mieszkańcy Norwegii sięgali po nie 18 proc. chętniej.
Źródło: Vipps, MojaNorwegia.pl
27-11-2023 19:14
2
0
Zgłoś
27-11-2023 14:43
14
0
Zgłoś