Odzyskaj pieniądze w 2 tygodnie
Rozlicz podatek
Nauka w Norwegii

Dorośli mieszkańcy Norwegii mają braki w czytaniu i pisaniu: 8 000 osób przejdzie szkolenie z podstawowych umiejętności

Monika Pianowska

27 lutego 2021 16:00

Udostępnij
na Facebooku
20

Kursy mają dotyczyć umiejętności czytania, pisania, arytmetyki, mówienia, informatyki i języka norweskiego lub saamskiego adobe stock/ licencja standardowa

Norwegia rozdysponuje 166 milionów koron, aby 8 tys. dorosłych mieszkańców kraju fiordów mogło wziąć udział w projekcie doszkalającym z podstawowych umiejętności, podaje rząd w komunikacie prasowym z 15 lutego. Kursy mają pomóc takim osobom znaleźć zatrudnienie.
Według informacji cytowanego w komunikacie ministra badań i szkolnictwa wyższego Henrika Asheima ponad 400 tys. dorosłych w Norwegii słabo czyta, a jeszcze więcej wykazuje braki kwalifikacji w zakresie księgowości i IT.

Najwięcej dla Viken, Oslo i Trøndelag

Kursy mają dotyczyć umiejętności czytania, pisania, arytmetyki, mówienia, informatyki i języka norweskiego lub saamskiego. Doszkalanie dorosłych pomoże im zaistnieć na norweskim rynku pracy lub zmienić branżę, ma się przyczynić do ich dalszego kształcenia się i zapewnić większy udział w życiu zawodowym i społecznym. Na projekcie mają skorzystać również pracodawcy.
Program jest zarządzany przez Kompetanse Norge, a za przeznaczone z państwowego budżetu pieniądze ma się udać zorganizować nawet do 856 kursów. Największe wsparcie finansowe otrzymają firmy w okręgach Viken, Oslo i Trøndelag. Od 2006 roku prawie 100 tys. dorosłych wzięło udział w szkoleniach w ramach programu Kompetansepluss.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


mart enty

02-03-2021 15:29

MałeMi napisał:
Megip napisał:
MałeMi... :-/
Masz bardzo ograniczone myślenie. Nikt tu nie wymagam od ciebie wysiłku intelektualnego. Widać, ze jesteś młodą niunią, która ma jeszcze fiu - bździu w głowie.
Ale warto uczyć się myślenia i komunikować za pomocą metafor... Logika to wynik treningu. Czy da się z Tobą nawiązać konkretny, (dowolny) temat? Czy tylko „weź paracet..., zjedz czekoladę”..itp., („Wskazany patacet x2 na uspokojenie... „) Co to patacet?/? Wiesz w ogóle w jakich przypadkach należy stosować Paracet?/?
Już się nie wymaga od ciebie, tematów metafizycznych czy wieleaktualnych....ale to co tu reprezentujesz to jedna wielka kompromitacja. Jesteś zarozumiała, arogancka, lekko można ci zarzucić tupet i buta. Nie chcę się pastwić dalej... ale masz w sobie ładunek ironii mniej więcej taki, jak komunistyczny raj czy socjalistyczna demokracja.
Twoje jałowe, nic nie znaczące brednie... znaczą tyle ile sama jesteś warta! Ale nie martw się Pusia, nie jesteś tu sama... Masz koleżankę. („A najwięcej pedofili jest wśród gejów ( u nas np. zbok Wojewódzki) Bo młody gej to na starość pedofil...\\\" Kolejna wypisująca, zaskakujące banały z dupy wzięte...
Pobudka! Czas wyjść z Matrixa!

Cyt:\\\"Nikt tu nie wymagam od ciebie wysiłku intelektualnego.\\\"
Jezeli masz w pisaniu problemy z odmianą,to nie staraj sie komus zwracac jakiejkolwiek uwagi,jezeli sam w pisowni ostro kulejesz... ja siebie znam,ty moze siebie nie znasz, bo po tym co piszesz widze,ze Twój zasob slów dąży do tego,aby komus ubliżyc,a to znak ,iz nie masz sie na kim wyżyć!
Wez cos na uspokojenie, dluzszy pobyt w Norwegii powoduje napady furii,wiec odpocznij i sie wycisz lub wlej w siebie %%%%% moze bedzie lepiej.. powodzenia.

przed przecinkiem nie robimy spacji, a po przecinku już tak. Zdecyduj się

MałeMi

02-03-2021 09:02

Megip napisał:
MałeMi... :-/
Masz bardzo ograniczone myślenie. Nikt tu nie wymagam od ciebie wysiłku intelektualnego. Widać, ze jesteś młodą niunią, która ma jeszcze fiu - bździu w głowie.
Ale warto uczyć się myślenia i komunikować za pomocą metafor... Logika to wynik treningu. Czy da się z Tobą nawiązać konkretny, (dowolny) temat? Czy tylko „weź paracet..., zjedz czekoladę”..itp., („Wskazany patacet x2 na uspokojenie... „) Co to patacet?/? Wiesz w ogóle w jakich przypadkach należy stosować Paracet?/?
Już się nie wymaga od ciebie, tematów metafizycznych czy wieleaktualnych....ale to co tu reprezentujesz to jedna wielka kompromitacja. Jesteś zarozumiała, arogancka, lekko można ci zarzucić tupet i buta. Nie chcę się pastwić dalej... ale masz w sobie ładunek ironii mniej więcej taki, jak komunistyczny raj czy socjalistyczna demokracja.
Twoje jałowe, nic nie znaczące brednie... znaczą tyle ile sama jesteś warta! Ale nie martw się Pusia, nie jesteś tu sama... Masz koleżankę. („A najwięcej pedofili jest wśród gejów ( u nas np. zbok Wojewódzki) Bo młody gej to na starość pedofil...\" Kolejna wypisująca, zaskakujące banały z dupy wzięte...
Pobudka! Czas wyjść z Matrixa!



Cyt:\"Nikt tu nie wymagam od ciebie wysiłku intelektualnego.\"

Jezeli masz w pisaniu problemy z odmianą,to nie staraj sie komus zwracac jakiejkolwiek uwagi,jezeli sam w pisowni ostro kulejesz... ja siebie znam,ty moze siebie nie znasz, bo po tym co piszesz widze,ze Twój zasob slów dąży do tego,aby komus ubliżyc,a to znak ,iz nie masz sie na kim wyżyć!
Wez cos na uspokojenie, dluzszy pobyt w Norwegii powoduje napady furii,wiec odpocznij i sie wycisz lub wlej w siebie %%%%% moze bedzie lepiej.. powodzenia.

Megip

01-03-2021 22:19

MałeMi... :-/
Masz bardzo ograniczone myślenie. Nikt tu nie wymagam od ciebie wysiłku intelektualnego. Widać, ze jesteś młodą niunią, która ma jeszcze fiu - bździu w głowie.
Ale warto uczyć się myślenia i komunikować za pomocą metafor... Logika to wynik treningu. Czy da się z Tobą nawiązać konkretny, (dowolny) temat? Czy tylko „weź paracet..., zjedz czekoladę”..itp., („Wskazany patacet x2 na uspokojenie... „) Co to patacet?/? Wiesz w ogóle w jakich przypadkach należy stosować Paracet?/?
Już się nie wymaga od ciebie, tematów metafizycznych czy wieleaktualnych....ale to co tu reprezentujesz to jedna wielka kompromitacja. Jesteś zarozumiała, arogancka, lekko można ci zarzucić tupet i buta. Nie chcę się pastwić dalej... ale masz w sobie ładunek ironii mniej więcej taki, jak komunistyczny raj czy socjalistyczna demokracja.
Twoje jałowe, nic nie znaczące brednie... znaczą tyle ile sama jesteś warta! Ale nie martw się Pusia, nie jesteś tu sama... Masz koleżankę. („A najwięcej pedofili jest wśród gejów ( u nas np. zbok Wojewódzki) Bo młody gej to na starość pedofil..." Kolejna wypisująca, zaskakujące banały z dupy wzięte...
Pobudka! Czas wyjść z Matrixa!

MałeMi

01-03-2021 00:49

napisał:
bojfraoszlo napisał:
z tą czekoladą to święta racja...polecam wszystkim na ostudzenie emocji...taką 70% gorzką
\"Zolzom\" wystarczy gorzka. Kolejnym \\\"wcieleniom\\\" przyda sie z orzechami, bo te dobre na mozg.
MałeMi napisał:

Odśnież od sniegu

Cofaj do tylu, dwoch blizniakow, rowna polowa, zabic na smierc...

Wskazany patacet x2 na uspokojenie... ,moze w koncu bedziesz okazem zdrowia

Joanna Kuchnicka

28-02-2021 23:06

bojfraoszlo napisał:
z tą czekoladą to święta racja...polecam wszystkim na ostudzenie emocji...taką 70% gorzką
"Zolzom" wystarczy gorzka. Kolejnym \"wcieleniom\" przyda sie z orzechami, bo te dobre na mozg.
MałeMi napisał:

Odśnież od sniegu

Cofaj do tylu, dwoch blizniakow, rowna polowa, zabic na smierc...

boj fra oszlo

28-02-2021 15:47

z tą czekoladą to święta racja...polecam wszystkim na ostudzenie emocji...taką 70% gorzką

MałeMi

28-02-2021 14:32

bojfraoszlo napisał:
MałeMi napisał:
Cyt:\\\"Dorośli mieszkańcy Norwegii mają braki w czytaniu i pisaniu: 8 000 osób przejdzie szkolenie z podstawowych umiejętności\\\"
Nie wierze,ze tych 8 000 osòb bedzie miało chęci cos z tych szkoleń wniesc w swoje zycie.. norwegowie są bardzo leniwi i mało ambitni,moze znajdą sie wyjatki,lecz to bedą tylko wyjątki..,ale nie sądzę,zeby to bylo 8 000 osób.

... przyganiał kocioł garnkowi
...tyle co ty miałaś tutaj ników na tym forum...to miało niewielu....jakie to były np ...veni vidi vici, sea princess,dumna polka,czarnulka,itd...długo wymieniać i spamietac je wszystkie ...i tyle durnot co wtedy nawypisywałaś to przechodziło ludzkie pojęcie...teraz nowy nick i kolejne zdjęcie profilowe z internetu....
Ps...warto posypać czasami głowe popiołem,tym bardziej ,że niedługo będą świeta adekwatne...statystycznie głupota,czy inteligencja nie zna granic...
Ps.2 trudno powiedzieć gdzie jest najwięcej bałwanów na świecie...w Polsce jest trudniejszy klimat dla nich...tutaj śnieg lęży dłużej co roku....trudny wybór

Odśnież od sniegu.. łopatą swoj umysł,a poczujesz sie o niebo lepiej,bedziesz lepiej myślal , pisal i sie wypowiadal, do tego zjedz czekolade zawiera duzo magnezu,uspokoisz sie od zlych komentarzy, wyciszysz.. ,a potem udaj sie na szkolenie bedziesz 8 001 osobą na kursie podstawowym
Powodzenia!

Xx1

28-02-2021 11:45

... dorośli mieszkańcy Norwegi, to nie znaczy ze rodowici Norwegowie. Przecież nie trudno się domyślić ze chodzi o tych, którym pokazano ścieżkę do NAVu i nauczono obsługi karty bankomatowej i na tym ich edukacja w Norwegi się zakończyła. Człowiek się uczy by zarabiać pieniądze, jeśli ktoś dostaje pieniądze zanim coś z siebie dał to już nie będzie miał motywacji by się uczyć...

Jan Kowalski

28-02-2021 10:57

Pokaz bieglej znajomosci jezyka ojczystego dal niedawno prezes najwiekszej polskiej firmy.

boj fra oszlo

28-02-2021 10:16

MałeMi napisał:
Cyt:\"Dorośli mieszkańcy Norwegii mają braki w czytaniu i pisaniu: 8 000 osób przejdzie szkolenie z podstawowych umiejętności\"
Nie wierze,ze tych 8 000 osòb bedzie miało chęci cos z tych szkoleń wniesc w swoje zycie.. norwegowie są bardzo leniwi i mało ambitni,moze znajdą sie wyjatki,lecz to bedą tylko wyjątki..,ale nie sądzę,zeby to bylo 8 000 osób.



... przyganiał kocioł garnkowi
...tyle co ty miałaś tutaj ników na tym forum...to miało niewielu....jakie to były np ...veni vidi vici, sea princess,dumna polka,czarnulka,itd...długo wymieniać i spamietac je wszystkie ...i tyle durnot co wtedy nawypisywałaś to przechodziło ludzkie pojęcie...teraz nowy nick i kolejne zdjęcie profilowe z internetu....
Ps...warto posypać czasami głowe popiołem,tym bardziej ,że niedługo będą świeta adekwatne...statystycznie głupota,czy inteligencja nie zna granic...
Ps.2 trudno powiedzieć gdzie jest najwięcej bałwanów na świecie...w Polsce jest trudniejszy klimat dla nich...tutaj śnieg lęży dłużej co roku....trudny wybór

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram