ingve napisał:
Nigdy się tym nie interesowałem,nie przerabiałem tego.
Ale jeśli ktoś chce sprzedać swój samoch poza NO ,to chyba logiczne ze go wyrejestowuje,aby tablice zostały,i chyba wtedy dostaje czerwone,zwrot pantu chybacos kolo 3 tys nok,i gdy ma papiery zakupu ...to jak to jest bo nie chce misie czasu tracic na szukanie w sv
Bo lewizny nie uznaje ,(ktoś tu chyba pisal kiedyś jak sprzedać sam poza nor ale )ale jak to jest normalnie?
Zabrałem tutaj głos ponieważ sam osobiście " eksportowałem" już trzy auta z norwegi do polski. Jednak ani razu w tak głupi sposób. Zawsze robię to akurat odwrotnie. Jadę normalnie do polski na norweskiej pełnej rejestracji , mając aktualny przegląd i ubezpieczenie. Na granicy norweskiej zgłaszam iż już tym autem nie wracam, specjalny standardowy druk, w Świnoujściu zgłaszam wwóz auta, również standardowy druk. Dopiero na miejscu w domu przeprowadzam formalności związane z rejestracją i zmianą tablic. Cały czas poruszam się legalnie na dotychczasowych tablicach. Dostaję odpowiednie dokumenty zdejmuję norweskie tablice, zakładam nowe polskie. Stare zabieram do norwegi gdzie zdaję je w statens który wystawia fakturę na zwrot "panta".
Przecież przerejestrowanie auta nie odbywa się w jeden dzień, a wszędzie trzeba dojechać tym autem legalnie i nie na lawecie, na różnorakie kontrole legislacyjne.