Jezeli bedziesz wybieral uzywke,to zwroc uwage na kilka czynnikow.Zweryfikuj sprzedawce,ktory powie do ciebie,ze rower na sto procent sprawny,ze wystarczy kilka koron aby rowerek jezdzil.Pierwsze sprawdz geometrie ramy,jesli nie masz przyrzadu,wystarczy sznurek lub test dwusladu.Drugie-pozwol sprzedajacemu sciagnac kolo przednie lub tylne,pokrec oska-czy nie ma liuzow,lub nadmiernie nie jest skontroawna,lub samoczynnie sie nie skontrowala,Trzecie sprawdz przelozenia(przerzutki przod i tyl)czy wozki sa nie powyginane,czy hak tylnej przerzutki jest rownolegly do kola.Oprocz tego sprawdz korby,luzy na osi(wkladzie suportu)sprawdz wszystkie polaczenia gwintowane.Sprawdz hamulce,jak to beda V-ki,czy rownomiernie odbijaja ramiona,jak tarcze,czy nie sa zapowietrzone(zapadanie klamki)Popatrz takze na koronki przekladni i kasety lub wolnobiegu-jak szpilki to to od razu sa koszty.oponki-spuszczasz powietrze i organoleptycznie ugniatasz oponke,sprawdzasz czy nie jest sparciala.Mostek kierownicy-test czy aby sie nie obraca w rurze sterowej,lub na over...Jesli natomiast interesuje cie rower miejski z wewnetrznymi przelozeniam-sprawdz,czy to sachs,sram,sturmey,lub shimano.wybieraj jak juz na indeksie shimano,te struszki potrafia najechac po kilkadziesiat tysi km, ,daruj sobie natomiast bike z hamulcem bebnowym-lub nadmiernie zabudowane,jezeli nie jestes techniczny,to problemy murowane z najprostsza naprawa,wymiana czegokolwiek

najwazniesze,zapomnialek by sprawdzaj szprychy,czy kolka nie sa pokancerowane i obrecze powybijane.