Biznes i gospodarka
Vinmonopolet i Tesla po dwóch stronach barykady. Zbadali zadowolenie z firm w Norwegii
2

Handelshøyskolen BI zbadało zadowolenie z firm w Norwegii. Jakie są efekty? Fot. Getty Images, za: Handelshøyskolen BI
Vinmonopolet, norweski monopol alkoholowy, po raz trzeci zdobył pierwsze miejsce w badaniu satysfakcji klientów Norsk Kundebarometer. Osiągnął rekordowy wynik 87,4 punktu. To najwyższa nota w historii badania.
W badaniu przeprowadzonym przez Handelshøyskolen BI, Barcode Intelligence i Norstat, wzięło udział 4708 konsumentów, którzy ocenili 157 firm z 35 branż. Vipps, popularna w Norwegii aplikacja płatnicza, zajęła drugie miejsce z wynikiem 86,6 punktu, natomiast trzecie miejsce przypadło firmie Flytoget – operatorowi szybkiej kolei na lotnisko – która uzyskała 85,8 punktu.
TOP 10 firm z najwyższą satysfakcją klientów w Norwegii w 2025 roku:
Vinmonopolet – 87,4 pkt.
Vipps – 86,6 pkt.
Flytoget – 85,8 pkt.
Interoptik – 84,3 pkt.
OneCall – 83,2 pkt.
Toyota – 83,1 pkt.
Bilia – 82,9 pkt.
BMW – 82,3 pkt.
Komplett.no – 81,8 pkt.
Tibber – 81,8 pkt.
TOP 10 firm z najwyższą satysfakcją klientów w Norwegii w 2025 roku:
Vinmonopolet – 87,4 pkt.
Vipps – 86,6 pkt.
Flytoget – 85,8 pkt.
Interoptik – 84,3 pkt.
OneCall – 83,2 pkt.
Toyota – 83,1 pkt.
Bilia – 82,9 pkt.
BMW – 82,3 pkt.
Komplett.no – 81,8 pkt.
Tibber – 81,8 pkt.
Afery z Muskiem zatopią Teslę?
Na przeciwnym biegunie znalazła się marka Tesla, która – mimo stabilnego poziomu zadowolenia z produktu – odnotowała znaczny spadek lojalności klientów, tracąc aż 16 punktów względem roku poprzedniego. Eksperci wskazują, że może to być efekt burzy wokół Elona Muska zmian w polityce firmy, pogorszenia dostępności serwisu lub rosnącej konkurencji na rynku pojazdów elektrycznych. Wyniki badania podkreślają, że współczesny konsument oczekuje nie tylko dobrego produktu, ale przede wszystkim niezawodnego wsparcia, przejrzystości i pozytywnego doświadczenia zakupowego.
Norweski Barometr Konsumentów stosuje 5-gwiazdkowy system ocen satysfakcji klienta, gdzie maksymalna liczba punktów oznacza „zadowolonych klientów”. W tym roku tytułem tym może pochwalić się 14 firm, a jego uzyskanie wymaga uzyskania wyniku satysfakcji klienta na poziomie 80 punktów lub więcej. Podsumowując wszystkie badania, zadowolenie klientów w Norwegii wzrosło o 0,5 punktu w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Reklama
To może Cię zainteresować
1
09-05-2025 23:18
15
0
Zgłoś
09-05-2025 15:00
38
0
Zgłoś