Biznes i gospodarka

Vinmonopolet i Tesla po dwóch stronach barykady. Zbadali zadowolenie z firm w Norwegii

Emil Bogumił

09 maja 2025 09:00

Udostępnij
na Facebooku
2
Vinmonopolet i Tesla po dwóch stronach barykady. Zbadali zadowolenie z firm w Norwegii

Handelshøyskolen BI zbadało zadowolenie z firm w Norwegii. Jakie są efekty? Fot. Getty Images, za: Handelshøyskolen BI

Vinmonopolet, norweski monopol alkoholowy, po raz trzeci zdobył pierwsze miejsce w badaniu satysfakcji klientów Norsk Kundebarometer. Osiągnął rekordowy wynik 87,4 punktu. To najwyższa nota w historii badania.
W badaniu przeprowadzonym przez Handelshøyskolen BI, Barcode Intelligence i Norstat, wzięło udział 4708 konsumentów, którzy ocenili 157 firm z 35 branż. Vipps, popularna w Norwegii aplikacja płatnicza, zajęła drugie miejsce z wynikiem 86,6 punktu, natomiast trzecie miejsce przypadło firmie Flytoget – operatorowi szybkiej kolei na lotnisko – która uzyskała 85,8 punktu.

TOP 10 firm z najwyższą satysfakcją klientów w Norwegii w 2025 roku:

Vinmonopolet – 87,4 pkt.
Vipps – 86,6 pkt.
Flytoget – 85,8 pkt.
Interoptik – 84,3 pkt.
OneCall – 83,2 pkt.
Toyota – 83,1 pkt.
Bilia – 82,9 pkt.
BMW – 82,3 pkt.
Komplett.no – 81,8 pkt.
Tibber – 81,8 pkt.

Afery z Muskiem zatopią Teslę?

Na przeciwnym biegunie znalazła się marka Tesla, która – mimo stabilnego poziomu zadowolenia z produktu – odnotowała znaczny spadek lojalności klientów, tracąc aż 16 punktów względem roku poprzedniego. Eksperci wskazują, że może to być efekt burzy wokół Elona Muska zmian w polityce firmy, pogorszenia dostępności serwisu lub rosnącej konkurencji na rynku pojazdów elektrycznych. Wyniki badania podkreślają, że współczesny konsument oczekuje nie tylko dobrego produktu, ale przede wszystkim niezawodnego wsparcia, przejrzystości i pozytywnego doświadczenia zakupowego.
Tesla należała do najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Norwegii.

Tesla należała do najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Norwegii.Fot. NAF/Motor

Norweski Barometr Konsumentów stosuje 5-gwiazdkowy system ocen satysfakcji klienta, gdzie maksymalna liczba punktów oznacza „zadowolonych klientów”. W tym roku tytułem tym może pochwalić się 14 firm, a jego uzyskanie wymaga uzyskania wyniku satysfakcji klienta na poziomie 80 punktów lub więcej. Podsumowując wszystkie badania, zadowolenie klientów w Norwegii wzrosło o 0,5 punktu w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Xx1

09-05-2025 23:18

Ta woukowa nagonka na Teslę to jakieś himalaje żenady. Przed chwilą czytałem że Niemcy zwiększyły eksport do Polski, że jesteśmy na czwartym miejscu jako partnerzy handlowi a oni przecież zniszczyli połowę naszego kraju… Mimo wszystko nigdy nie było mowy o bojkocie tego co niemieckie, wręcz przeciwnie, niemiecki proszek zawsze lepiej prał… Marksiści to jacyś niedorobieni ludzie, ich pomysły wcielane w życie zawsze kończą się biedą i śmiercią. Marks tonął w długach a Lenin nawet nigdy nie miał normalnej pracy. Ludzie oderwani od rzeczywistości, obecnie zaczynają być śmiertelnym zagrożeniem dla rdzennych Europejczyków.

Eli Bulls

09-05-2025 15:00

Jak mozna takie bzdury pisac w przypadku monopolu Vinmonopolet. Zadowolenie klientow z braku konkurencji - brak alternatywy do porownania. Norweski standard jak Tine, sklepy itd. Jak nie monopol to zmowa cenowa. Nie ma sie czym szczycic. To smutne ze tak dymaja ludzi

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok