Nowoczesny statek zabierze turystów i badaczy w najdalsze zakątki Norwegii, gwarantując niezapomniane przeżycia.
Pxhere/CC0
17 lutego firma Hurtigruten testowała nowy rewolucyjny prom, który zostanie włączony do floty jeszcze w tym roku. Statek MS Roald Amundsen, oprócz luksusowego wyposażenia, posiada hybrydowy, ekologiczny silnik i profesjonalne zaplecze dla naukowców, którzy na pokładzie mogą prowadzić badania.
Armator, firma Hurtigruten, rozpoczyna nowy etap w historii transportu morskiego. MS Roald Amundsen to jednostka, która pływa dzięki mocy silnika hybrydowego, w dużej mierze zależnego od zastosowanych w konstrukcji baterii elektrycznych. Hybrydowa technologia w połączeniu z zaawansowaną konstrukcją opływowego kadłuba i efektywnym zużyciem energii elektrycznej zmniejszy zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla do atmosfery o 20 proc.
Statek zawdzięcza swą nazwę odkrywcy Roaldowi Amundsenowi, który jako pierwszy zdobył biegun polarny. Tak jak Amundsen był pionierem i zapisał się w historii Norwegii, tak samo ma być z nowym „dzieckiem” Hurtigruten, które jest pionierskie ze względu na swoją konstrukcję.
Introducing Hurtigruten's new ship: MS Roald Amundsenyoutube.com
Nie tylko rozrywka
Drugim elementem wyróżniającym statek Amundsen od innych pływających już jednostek jest centrum naukowe. Przestrzeń dla naukowców wyposażona będzie w najnowsze technologiczne udogodnienia, takie jak ekrany dotykowe i specjalistyczne narzędzia badawcze. W tej części znajdą się też pracownie do prowadzenia badań, chociażby przez biologów. Dla wszystkich badaczy przewoźnik udostępni biblioteczkę z dziełami naukowymi.
Nowoczesne laboratoria na pokładzie statku wycieczkowego to udogodnienia, dzięki którym armator chce poszerzyć dotychczasową ofertę i udostępnić najnowsze rozwiązania odmiennym grupom potencjalnych zainteresowanych.
Jednak MS Amundsen to przede wszystkim statek pasażerski, który ma dostarczyć pasażerom niezapomniane wrażenia z rejsu. Na pokład wejdzie 530 osób, na których czekają luksusowe kabiny wykończone naturalnymi skandynawskimi materiałami takimi jak dąb, granit i wełna. Do wyboru będą również kabiny z prywatnym balkonem lub położone na rufie z dostępem do własnego jacuzzi. Na głodnych pasażerów czekają trzy ekskluzywne restauracje.
MS Amundsen zostanie oddany do użytku w późniejszej części tego roku, ale już wiadomo, że jest w pełni sprawny po próbnym wodowaniu w Ulsteinvik. Za rok do Amundsena dołączy identyczna jednostka i północne wody będą obsługiwać dwa tak nowoczesne statki.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.