Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

4
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Aktualności

Od dziś możliwe utrudnienia w korzystaniu z BankID

Natalia Szitenhelm-Smeja

21 października 2021 07:30

Udostępnij
na Facebooku
1
Od dziś możliwe utrudnienia w korzystaniu z BankID

Dla 4,3 mln użytkowników nastąpi zmiana dostawcy operacyjnego. /zdjęcie ilustracyjne BankID/materiały prasowe

21 października rozpocznie się transfer usług BankID do nowego dostawcy operacyjnego - DXC. Może to powodować pewne trudności, np. aktywacja nowych BankID nie będzie możliwa do czasu zakończenia operacji.
Ole Petter Aasen, menedżer produktu BankID, zapewnia, że zmiana dostawcy operacyjnego nie powinna spowodować dużych trudności dla użytkowników. Dodaje jednak, że to duży transfer, mogą więc zdarzyć się nieprzewidziane problemy. - Chociaż nie spodziewamy się komplikacji, zdecydowaliśmy się powiadomić wszystkich użytkowników BankID, że w ciągu najbliższych kilku dni może nastąpić zmniejszona dostępność usługi - wyjaśnia, cytowany w komunikacie prasowym.

W tych dniach możliwe utrudnienia:

21 października-26 października
Strona BankID i aplikacja mobilna BankID nie mogą być aktywowane lub ponownie aktywowane (jeśli zostały zablokowane) od czwartku do wtorku rano.

Sobota 23 października
W sobotę korzystanie z BankID wraz z tokenem i aplikacją do generowania kodów może być utrudnione w bankowości internetowej. Korzystanie z usługi na telefonie nie powinno sprawiać problemów.

Uwaga na oszustów

Przedstawiciel BankID prosi użytkowników, by zwłaszcza teraz zwracali szczególną uwagę na próby oszustwa, jak np. wyłudzenie danych. - Należy podkreślić, że ani BankID, ani Vipps nie poproszą o podanie danych do logowania przez telefon, SMS lub e-mail. Trzeba uważać także na linki, które znajdują się w takich wiadomościach - uczula Aasen.

Dodaje, że jeśli zachodzi podejrzenie próby oszustwa, należy skontaktować się ze swoim bankiem.
Przykładowa wiadomość-próba oszustwa.

Przykładowa wiadomość-próba oszustwa. BankID

Do tego przyda się BankID

Posiadanie BankID przydaje się zwłaszcza w kontaktach z instytucjami finansowymi i urzędami. To w zasadzie klucz do wielu usług oferowanych zarówno przez podmioty prywatne, jak i norweski sektor publiczny. Za pomocą BankID można zalogować się m.in. na altinn.no, nav.no, helsenorge.no czy skatteetaten.no. BankID włącza do użytku także coraz więcej lokalnych urzędów w gminach i okręgach.
bankID
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Eldur Sevarsson

21-10-2021 12:41

Piotr De w moim banku od miesiąca informacja na pierwszej stronie.
Dostałem tez dwa emaile informujące.

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok