Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

5
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Aktualności

Nożyczki w dłoń: na tych zasadach będą działały salony fryzjerskie

Monika Pianowska

24 kwietnia 2020 09:44

Udostępnij
na Facebooku
Nożyczki w dłoń: na tych zasadach będą działały salony fryzjerskie

Salony powinny się zobowiązać, że będą współpracować z lokalną służbą zdrowia, jeżeli u któregoś z zatrudnionych zdiagnozuje się COVID-19. adobe stock/ licencja standardowa

Już od 27 kwietnia, na mocy złagodzonych restrykcji, znów będzie można korzystać z usług fryzjerskich w Norwegii. Po ponad miesiącu od zamrożenia biznesu z powodu koronawirusa salony zaczną stopniowo otwierać swoje drzwi dla klientów, jednak na pewnych warunkach, do których muszą się dostosować obie strony. Oto zasady działania zakładów fryzjerskich w kraju fiordów zaprezentowane 23 kwietnia.

Tego muszą przestrzegać zakłady fryzjerskie

Podczas telefonicznego zamawiania usługi na konkretną godzinę salony fryzjerskie powinny informować klientów o środkach mających na celu ograniczenie infekcji oraz o warunkach, jakie należy spełnić, aby móc się ostrzyc. Plakat informacyjny na temat ochrony przed infekcjami i zasadami zachowania higieny powinien być dobrze widoczny przy wejściu do zakładu.

Firma ma obowiązek zadbać, aby w salonie czekało jak najmniej nieobsługiwanych klientów, dlatego poza umawianiem na konkretną godzinę pracownicy powinni dzwonić albo powiadamiać drogą SMS-sową umówionych klientów, że są już gotowi ich przyjąć. Ci oczekujący wewnątrz zakładu muszą zachować duży odstęp między sobą a personelem.Zalecane jest tymczasowe wycofanie produktów fryzjerskich do kupienia na miejscu. Fryzjerzy nie mogą częstować klientów napojami.

Udostępnią dane klientów

Salony powinny się zobowiązać, że będą współpracować z lokalną służbą zdrowia, jeżeli u któregoś z zatrudnionych zdiagnozuje się COVID-19, udostępniając godziny wizyt i listę klientów, jak również dane kontaktowe pracowników i klientów. Zakłady powinny zachowywać taki harmonogram z dwóch tygodni wstecz i wiedzieć, z którymi z pracowników miał kontakt dany klient. Nieumówieni klienci przed skorzystaniem z usług zakładu powinni wypełnić formularz z danymi kontaktowymi, oświadczając, że nie mają objawów zarażenia koronawirusem.
MN
Salony fryzjerskie muszą być często sprzątane. Zwykłe strzyżenie, farbowanie włosów lub zabieg z użyciem środków chemicznych powinny być wykonywane z użyciem środków ochronnych, z jakich zwykle się przy nich korzysta. Odległość pomiędzy stanowiskami ma wynosić przynajmniej dwa metry, a fryzjer musi korzystać z jednorazowych rękawiczek podczas zabiegów, które zazwyczaj wykonuje również w zwykłych rękawiczkach. W przypadku czynności, podczas których szczególnie wyeksponowana i narażona na ich działanie jest twarz, należy rozważyć zastosowanie maski ochronnej lub przyłbicę. Zakłady mogą poprosić, aby klienci byli wyposażeni we własne maseczki.

Klienci muszą zapomnieć o telefonach komórkowych

Pracownikom powyżej 65. roku życia nie zaleca się powrotu do pracy 27 kwietnia, ponieważ znajdują się w grupie ryzyka, Przed wznowieniem aktywności zawodowej powinni skonsultować się z lekarzem pierwszego kontaktu odnośnie swojej kondycji, stanu zdrowia i ogólnych możliwości pracy. Wszyscy zatrudnieni natomiast nie powinni pojawiać się w pracy, jeśli mają problemy z oddychaniem lub objawy COVID-19.

Salony muszą udokumentować, że zapoznały się z nowymi przepisami i wdrożyły te umożliwiające wznowienie działalności.
Klienci z kolei nie będą mile widziani, jeśli czują się chorzy lub mają problemy z oddychaniem. Przed wejściem do salonu będą musieli zdezynfekować ręce, a w środku zrezygnują z używania telefonu komórkowego. Zaleca się płatności bezgotówkowe. Ponadto klienci zobowiązują się do poinformowania salonu fryzjerskiego, jeśli po wizycie zdiagnozuje się u nich COVID-19.
Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok