Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Aktualności

Norwegia niczym Westeros: animacja Statsbygg podbiła serca fanów „Gry o tron”

Monika Pianowska

01 października 2017 08:00

Udostępnij
na Facebooku
Norwegia niczym Westeros: animacja Statsbygg podbiła serca fanów „Gry o tron”

Kadr z animacji promocyjnej Statsbygg. facebook.com/Statsbygg/screenshot

18 września Statsbygg (Norweski Urząd Nadzoru Budowlanego) opublikował na swoim facebookowym profilu animowany filmik promujący działalność instytucji, inspirowany czołówką popularnego serialu fantasy Gra o tron.
Chociaż twórcy animacji wykorzystali motywy znane z kultury masowej, nie spodziewali się, że niespełna 1,5-minutowe nagranie ich autorstwa spotka się z szerokim odzewem w sieci. Tymczasem filmik zyskał zaskakująco dużą popularność w mediach społecznościowych.
Mając na Facebooku stronę obserwowaną przez ledwie 3 tysiące osób, czasem trudno przebić się w seci, ale Statsbygg znalazło na to sposób. Pomogło skojarzenie z serialem, który w pewnych kręgach cieszy się już statusem kultowego.

Smoków nie ma, ale...

Czołówkę Gry o tron i filmik Norweskiego Urzędu Nadzoru Budowlanego różni jednak kilka kluczowych szczegółów. Podczas gdy intro do serialu zabiera widzów w wirtualną podróż po mitycznych krainach Westeros, Essos i Sothoryos, Statsbygg postawiło na rzeczywistość, ukazując z lotu ptaka plan Norwegii od Oslo przez Sogndal do Svalbardu – i prawdziwe obiekty architektoniczne wzniesione pod okiem instytucji.
Official Opening Credits: Game of Thrones (HBO)
Pomysł się opłacił. Pod koniec września wideo Statsbygg miało już niezłe statystyki: 110 tys. wyświetleń, 400 komentarzy, prawie tyle samo udostępnień i 1,5 tys. polubień. Twórcy kampanii promocyjnej uznali te wyniki za spory sukces.

Źródło: vg.no
Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok