Kwota za niewykorzystane bilety zostanie przekazana pasażerom pod postacią vouchera lub tzw. CashPoints.
SAS oraz Norwegian przedstawiły pasażerom warunki zwrotów tanich biletów, za których stratę nie otrzymuje się refundacji w normalnych warunkach. Linie przekażą niewykorzystane środki w postaci specjalnych bonów lub punktów.
Zarówno w przypadku linii Norwegian, jak i SAS, chodzi o bilety nieubezpieczone, których nie można zwrócić na tradycyjnych warunkach. Jak przyznają przedstawiciele przewoźników, rozwiązanie to jest elastyczne oraz korzystne dla obu stron. Nie narazi firm na utratę środków oraz zapewni możliwość przelotu pasażerom, gdy sytuacja z koronawirusem zostanie opanowana.
Kwota za niewykorzystane bilety zostanie przekazana pasażerom pod postacią vouchera lub tzw. CashPoints. Jest to cyfrowa waluta linii lotniczych Norwegian. 1 CP odpowiada 1 koronie norweskiej. Możemy za nią wykupić przeloty, bagaż, zarezerwować miejsce oraz dokonać innych transakcji w serwisie internetowym linii lotniczych.
SAS przekaże klientom środki za niewykorzystane bilety w postaci voucherów, które będzie można wykorzystać w przyszłości. Rzecznik prasowy John Eckhoff zauważył, że rozwiązanie to będzie wymagało czasu, jednak pomoc klientom będzie dla przewoźnika priorytetem.
Poniżej: Norwegian zaprasza na konferencję dotyczącą zapewnienia środków rządowych
Znajdujące się w trudnej sytuacji finansowej linie lotnicze wesprze norweski rząd. Udzielił warunkowej gwarancji pożyczki państwowej dla przemysłu lotniczego w wysokości 6 mld NOK. Połowa tej kwoty trafi do Norwegiana, a 1,5 mld NOK do SAS. Pozostałe środki otrzymają linie lotnicze Widerøe oraz inne podmioty.
06-04-2020 22:36
0
0
Zgłoś
06-04-2020 21:53
0
-1
Zgłoś
02-04-2020 17:53
0
-1
Zgłoś
02-04-2020 16:15
0
-2
Zgłoś
02-04-2020 01:31
0
-2
Zgłoś
01-04-2020 09:16
0
-3
Zgłoś
01-04-2020 09:14
0
-5
Zgłoś
31-03-2020 23:04
2
0
Zgłoś
31-03-2020 22:55
6
0
Zgłoś
31-03-2020 22:35
0
-1
Zgłoś