Netflix myśli o wprowadzeniu reklam. Połowa użytkowników z Norwegii zdecydowanie na nie

Norwegowie narzekają, że abonament Netflixa jest u nich zbyt drogi. W jeszcze gorszej sytuacji są Duńczycy - płacą najwięcej ze wszystkich państw w Europie. flickr.com / (CC BY 2.0)
Połowa użytkowników na nie
Odpowiedzi nie dziwią aż tak bardzo: większość subskrybentów byłaby rozczarowana usługami serwisu, jeśli opłata za abonament miałaby być taka sama, a Netflix mimo to wprowadziłby reklamy. W przypadku użytkowników z Norwegii, przeciwnych pomysłowi wprowadzenia reklam za tę samą cenę było 67 proc. ankietowanych widzów. Pomysł reklam w serwisie szczególnie nie spodobał się w Danii, gdzie korzystania z Netflixa odmówiłoby aż 69 proc. pytanych subskrybentów. W USA, Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz Szwecji na nie było od 54 do 58 proc. użytkowników, którzy odpowiadali na pytania AudienceProject.
Gdyby serwis obniżył nieco cenę abonamentu, reklamy oglądałaby tylko około połowa dotychczasowych użytkowników. W Norwegii z Netflixa z reklamami i niższą ceną zrezygnowałoby 47 proc. ankietowanych. W Szwecji – aż 57 proc. W Danii byłoby to 48 proc. pytanych subskrybentów, a w Niemczech, Wielkiej Brytanii i USA około 41-42 proc. dotychczasowych widzów biorących udział w badaniu.
Reklamy, które mogą ich słono kosztować
Dlatego analitycy z AudicenceProject podkreślają, że takie zagrywki i kolejne wizje mogą kosztować Netflix naprawdę wiele. Na rynku nie brakuje konkurencji: wciąż pojawiają się nowe serwisy, które szybko mogą przejąć niezadowoloną publiczność. Coraz lepiej radzi sobie np. Amazon Prime Video, który w Wielkiej Brytanii i USA z miesiąca na miesiąc zdobywa rzesze fanów.

To może Cię zainteresować