Kredyt konsumencki w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Zasiłki dla bezrobotnych w Norwegii
Sprawdź
Zasiłki na dzieci w Norwegii
Sprawdź
Refinansiering w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Hurtigruten zamawia arktyczny wycieczkowiec. W budowie może brać udział polska stocznia Aktualności
Hanna Jelec 07 listopada 2018
08:00

Hurtigruten zamawia arktyczny wycieczkowiec. W budowie może brać udział polska stocznia

Skomentuj
Hurtigruten już od dłuższego czasu podkreśla, że chce dbać o norweską przyrodę. wikimedia.org
Jeden z najpopularniejszych norweskich armatorów zdecydował się na kolejny – trzeci już – arktyczny wycieczkowiec. W rozmowach handlowych uczestnicą obecnie także Polacy. Stocznia z Gdańska może zbudować bloki ważące łącznie 3 tys. ton.
Hurtigruten zapowiada, że najnowszy arktyczny wycieczkowiec ma być prawdziwie „przełomowy” – gigantyczny, nowoczesny i – co najważniejsze dla Norwegów – przyjazny dla środowiska. Obecnie wciąż trwają negocjacje handlowe, a w rozmowach bierze udział m.in. stocznia z Gdańska.
Reklama

To już trzeci

Według informacji portalu gospodarkamorska.pl arktyczny wycieczkowiec będzie w stanie zabrać na pokład aż 530 pasażerów. Statek ma liczyć sobie 140 m długości, 23,6 m szerokości, 5,3 m zanurzenia i 20 889 GT, a projekt opracuje Rolls-Royce we współpracy z norweskim Espen Oino. Dwa podobne arktyczne wycieczkowce wybudowała stocznia Kleven Verft. W budowę angażują się jednak także zagraniczne jednostki, które dostarczają konkretne części czy materiały – w przypadku polskiej stoczni byłyby to bloki ważące łącznie 3 tys. ton.

Nowoczesne i przyjazne środowisku

Norwegowie podkreślają, że i tym razem stawiają na te same nowoczesne rozwiązania znane z poprzednich wycieczkowców: MS Roald Amundsen i MS Fridtjof Nansen. Wycieczkowiec zostanie wyposażony w rewolucyjny, hybrydowy układ napędowy zasilany bateryjnie, a jednostka otrzyma większe pakiety baterii – wszystko po to, by być jak najbardziej przyjazna środowisku. Oprócz tego statek ma posiadać specjalny wzmocniony kadłub, który będzie w stanie kruszyć lód i poradzi sobie w najbardziej ekstremalnych, arktycznych warunkach.
Do tej pory Hurtigruten doczekało się już dwóch arktycznych wycieczkowców.
Do tej pory Hurtigruten doczekało się już dwóch arktycznych wycieczkowców. Źródło: print screen/hurtigruten.com
Gość
Wyślij
Dodaj zdjęcie
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych

Bliżej nas