
foto: Wikipedia |
Ta mało dotąd znana ulica, omijająca Bispelokket i Operę, będzie musiała przejąć praktycznie niemal cały ruch, przechodzący dotąd przez gigantyczny węzeł. Zapowiada się więc na to, że będzie to prawdziwe „wąskie gardło" drogowe.
Rikke Holdnes Brouer z Krajowego Zarządu Dróg wyjaśnia:
- Musimy zamknąć dla ruchu ulice pod rondem, by zapewnić bezpieczeństwo. Jak by nie było, będziemy zrywać wielkie kawały betonu. Od początku sygnalizowaliśmy, że jak chodzi o przepustowość węzła, obecny etap przebudowy będzie najtrudniejszy i najbardziej uciążliwy dla kierowców.
Tunel będzie otwarty
Tymczasowy objazd koło budynku celnego (Tollboden) i Opery ma połączenie z „normalnym" układem ulic w Bispevika (na wschód od Bispelokket), gdzie powstało w tym celu nowe rondo.
![]() |
Aktualna organizacja ruchu koło Bjørvika |
Nowa organizacja ruchu na czas przebudowy oznacza w praktyce, że przepustowość węzła Bjørvika zmniejszy się o połowę. Krajowy Zarząd Dróg zachęca zatem kierowców, by w miarę możliwości wybierali alternatywne drogi dojazdu:
- Tunel przy Operze (Operatunnelen) będzie otwarty podczas całego okresu przebudowy. Oprócz tego można będzie jeździć przez most Nordenga. Z pewnością jednak problemem będą opóźnienia z powodu korków i dlatego zachęcamy kierowców do unikania ronda przy Tollboden i szukania innych tras - mówi Rikke Brouer.
Korki aż do lata
Chaos drogowy i korki przy Operze potrwają niestety aż do czasu otwarcia nowych pasów wjazdowych i zjazdowych do tunelu przy Operze (Operatunnelen), co nastąpi dopiero latem.
Krajowy Zarząd Dróg będzie publikował na swojej stronie - www.vegvesen.no/bjorvika - aktualne plany, pokazujące nowe objazdy.
Źródło: Oslopuls

To może Cię zainteresować