1

Foto: stock.xchng |
Od jakiegoś czasu sprawa reklam napojów alkoholowych jest coraz częściej podnoszona przez organy UE.
Kiedy na początku lat 90'tych Norwegia podpisywała umowę o EOG zrobiono dla niej wyjątek, tak by mogła nie stosować się do postanowień wspólnej dyrektywy o przekazach telewizyjnych. Dziesięć lat temu zmieniono ową dyrektywę przyznając jednocześnie Norwegii prawo do zakazania nadawania reklam napoi alkoholowych nawet w wypadkach, gdy przekaz nadawany jest z innego kraju. W 2007 roku wprowadzono kolejne poprawki znosząc uprzywilejowaną pozycję Norwegii.
Knut Arild Hareide z Kristelig Folkeparti chce, by rząd znów wynegocjował specjalną klauzulę dla Norwegii. - Zakaz reklam jest najważniejszym punktem norweskiej polityki alkoholowej. Jeśli wiadomo, że rokowania odnośnie wyjątku od stosowania się do dyrektywy nic nie dadzą, Norwegia musi powiedzieć basta.
Sekretarz Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Erik Lahnstein, odpowiada, że za wcześnie na rozważanie wykorzystania prawo veta – rząd jeszcze nie przedyskutował sprawy. Nie będzie żadnych spekulacji zanim EU oficjalnie nie przedstawi nam swojego stanowiska – mówił.
Źródło: dagbladet.no
Reklama

Reklama
To może Cię zainteresować