Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

5
Problemy NAVu w Telemarku

 
 
Pracownicy NAVu nie znają własnych reguł. Liczba błędów w rozpatrywaniu spraw i przyznawania zasiłków jest dramatycznie wysoka w regonie Telemark – pokazuje raport wykonany dla Fylkesmannen.

- Liczby są zaskakująco wysokie
– mówi Merete Solstad z działu zajmującego się zdrowiem sprawami socjalnymi w biurze Fylkesmannen w Telemarku.

Fylkesmannen jest zaniepokojony faktem, iż biura gminne NAV popełniają tyle błędów przy przyznawaniu zasiłków. Wysoka jest także liczba skarg.

Tak nie może być

W przypadku prawie 40% nadchodzących skarg okazuje się, że NAV popełnił błąd, mówi Solstad. Podkreśla również, że w niektóre wpadki są naprawdę poważne.

- Dla niektórych jest to naprawdę istotne. Niektórzy potrzebują przecież tych pieniędzy na np. jedzenie i ubrania, ale nie dostają ich z powodu błędu pracowników NAVu.


Raport Fylkesmannen pokazuje, że sytuacja jest „rozwojowa”. W zeszłym roku liczba spraw, które musiały być rozpatrywane ponownie wzrosła dwukrotnie w porównaniu z 2009 rokiem. Przyczyny nie są znane.

- Jedni nie znają reguł, w innych wypadkach dochodzi do błędów, ponieważ pracownicy są pod ogromną presją czasu.

Niepokojące


Zaniepokojony sytuacją jest także Tore Martinsen, przewodniczący rådmannsutvalget (komisji radnych) w Telemark. - Bierzemy to na poważnie. Zgłębimy materiał z raportu. Niektórym gminom trzeba się przyjrzeć bliżej – mówił.

Powołać rzecznika

Z kolei polityk partii Høyre, Torbjørn Røe Isaksen, jest zdania, że powinien zostać stworzony nowy urząd – rzecznik NAV, który pomagałby kontaktować się z urzędem. Według niego sprawa obnażyła słabe strony funkcjonującego obecnie systemu.


Źródło: nrk.no



Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Beata4 Szalkowska

01-07-2011 20:12

jestem tego zdania ciagle utrudniaja chcesz szukac pracy nie masz pracy do niech nav daje inny kurs aby mozna wykonac prace .a jak by sie wczasie kursu znalazlo prace to nav powinien cieszyc ze wczasie kursu sie znalazlio a nie siedziec w domu i dostawac pierdolca oprocz szukania pracy i zero odzywu ogloszen zamiast nav nas wzmocnic to mnie oslabia i gdzie to jest sprawiedliwosc gdy sie ocos pytam rozkladaja rece no nie tez tak chcialabym pracowac jak oni i myslec o zlotym migdalku jak to norwedzy mysla oni nie mysla oniczym.najlepiej posiedziec na stolku i czekac az bedzie 15 i ciesza sie jak murzyn z blaszka zamiast pomagac ludziom to jest normalne chore ze tak robia z ludzi.pracy znalesc nie mozna na kurs tez nie pozwalaja zeby ludziom bylo lepiej to co mozna dla nich umrzec aby nie przeszkadzali czasami w pracy.

Jalu Bielizaki

25-06-2011 01:12

To Jest wszędzie ... , czekam cierpliwie!

P. yy

23-06-2011 19:54

takie zycie

Beata4 Szalkowska

22-06-2011 00:08

ale to jest w bærum w sandvice nav

Beata4 Szalkowska

22-06-2011 00:07

to prawda sama ma z nimi problem za 4 miesiace mnie nie wyplacili za chorobowe walcze znimi od roku czasu.chcac isc na kurs utrudniaja poniewaz juz bylam na jednym i daslej jestem bez pracy nav w cale niechce pomagac wcale. prosze was o pomoc zeby ktos sie nimi zaiteresowal mam advokata ktory prowadzi ta sprawe za 4 miesiace i wogole lekcewaza to wszystko.

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok