
Zalecany czas oczekiwania na połączenie z numerem 113 wynosi 10 sekund, często zdarza się jednak, że dzwoniący muszą czekać nawet kilka minut. Tylko wczoraj 1218 dzwoniących zrezygnowało i odłożyło słuchawkę.
Wydłużony czas oczekiwania może sprawić, że dojdzie do tragedii. Helsetilsynet ma już wiele zgłoszeń w tej sprawie. Jedno z nich dotyczy pacjenta domu opieki, który zmarł, bo upłynęło 2.5 minuty, zanim personelowi udało się połączyć z dyspozytorem.
Nadzór Służby Zdrowia uważa, że działanie centrali pozostawia wiele do życzenia, w związku z czym na AMK nałożono pewne zobowiązania. Należy do nich zadbanie, by co najmniej 90 % zgłoszeń było odbieranych w ciągu 10 sekund, oraz comiesięczne raportowanie czasu potrzebnego na odpowiedź, które obowiązuje przez najbliższe pół roku.
Centrala AMK była już kontrolowana w 2011 roku. Również wtedy stwierdzono błędy w zarządzaniu. Obecnie z racji długości szkoleń nowych pracowników, w centrali pracuje tylko 9 osób (przy zapotrzebowaniu na minimum 13).
Źródło: przegląd prasy
Reklama

To może Cię zainteresować