Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu
„Pogotowie, proszę czekać…” – problemy z telefonem alarmowym w Oslo i Akershus

 
Helsetilsynet (Nadzór Służby Zdrowia) zapowiada sankcje, jeśli centrala AMK obsługująca Oslo i Akershus nie zmniejszy czasu oczekiwania na połączenie z numerem alarmowym 113.


Zalecany czas oczekiwania na połączenie z numerem 113 wynosi 10 sekund, często zdarza się jednak, że dzwoniący muszą czekać nawet kilka minut. Tylko wczoraj 1218 dzwoniących zrezygnowało i odłożyło słuchawkę.

Wydłużony czas oczekiwania może sprawić, że dojdzie do tragedii. Helsetilsynet ma już wiele zgłoszeń w tej sprawie. Jedno z nich dotyczy pacjenta domu opieki, który zmarł, bo upłynęło 2.5 minuty, zanim personelowi udało się połączyć z dyspozytorem.

Nadzór Służby Zdrowia uważa, że działanie centrali pozostawia wiele do życzenia, w związku z czym na AMK nałożono pewne zobowiązania. Należy do nich zadbanie, by co najmniej 90 % zgłoszeń było odbieranych w ciągu 10 sekund, oraz comiesięczne raportowanie czasu potrzebnego na odpowiedź, które obowiązuje przez najbliższe pół roku.

Centrala AMK była już kontrolowana w 2011 roku. Również wtedy stwierdzono błędy w zarządzaniu. Obecnie z racji długości szkoleń nowych pracowników, w centrali pracuje tylko 9 osób (przy zapotrzebowaniu na minimum 13).

Źródło: przegląd prasy
Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok