Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

3
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Najgorsze„wąskie gardło” drogowe w Oslo – już od dziś

 
 foto: Wikipedia
Czy coś ci mówi nazwa ulicy: Operagata? Jeśli nie, to szybko się z nią zapoznaj :) Rozpoczyna się przebudowa najbardziej znanego ronda w Norwegii – Bispelokket, a to oznacza, że drogi pod nim będą zamknięte dla ruchu. Od dziś kierowcy muszą korzystać z objazdu koło Opery.

Ta mało dotąd znana ulica, omijająca Bispelokket i Operę, będzie musiała przejąć praktycznie niemal cały ruch, przechodzący dotąd przez gigantyczny węzeł. Zapowiada się więc na to, że będzie to prawdziwe „wąskie gardło" drogowe.

Rikke Holdnes Brouer z Krajowego Zarządu Dróg wyjaśnia:

- Musimy zamknąć dla ruchu ulice pod rondem, by zapewnić bezpieczeństwo. Jak by nie było, będziemy zrywać wielkie kawały betonu. Od początku sygnalizowaliśmy, że jak chodzi o przepustowość węzła, obecny etap przebudowy będzie najtrudniejszy i najbardziej uciążliwy dla kierowców.

Tunel będzie otwarty
 
Tymczasowy objazd koło budynku celnego (Tollboden) i Opery ma połączenie z „normalnym" układem ulic w Bispevika (na wschód od Bispelokket), gdzie powstało w tym celu nowe rondo.

bispelokket-objazdy.png 
    Aktualna organizacja ruchu koło Bjørvika

 
Nowa organizacja ruchu na czas przebudowy oznacza w praktyce, że przepustowość węzła Bjørvika zmniejszy się o połowę. Krajowy Zarząd Dróg zachęca zatem kierowców, by w miarę możliwości wybierali alternatywne drogi dojazdu:

- Tunel przy Operze (Operatunnelen) będzie otwarty podczas całego okresu przebudowy. Oprócz tego można będzie jeździć przez most Nordenga. Z pewnością jednak problemem będą opóźnienia z powodu korków i dlatego zachęcamy kierowców do unikania ronda przy Tollboden i szukania innych tras - mówi Rikke Brouer.

Korki aż do lata
Chaos drogowy i korki przy Operze potrwają niestety aż do czasu otwarcia nowych pasów wjazdowych i zjazdowych do tunelu przy Operze (Operatunnelen), co nastąpi dopiero latem.

Krajowy Zarząd Dróg będzie publikował na swojej stronie - www.vegvesen.no/bjorvika - aktualne plany, pokazujące nowe objazdy.


Źródło: Oslopuls



Reklama
Gość
Wyślij
Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok