Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Linia metra Grorud otwarta po remoncie

 
 Linia Grorudbanen, Stacja Sinsen
 Fot. C. Hill

Od dziś w Oslo znowu zaczynają kursować składy metra (T-bane) z i do Vestli. Podróżni nie będą już musieli przesiadać się na autobusy do Groruddalen. Na trasie linii Grorudbanen odnowiono trzy stacje.


Trzy odnowione stacje

W ciągu minionych trzech miesięcy wyremontowano stacje metra Romsås, Stovner i Vestli. W zaawansowanym stadium są też prace przy budowie nowej stacji Løren (jeśli chodzi o jej lokalizację -> zobacz mapkę).

Przez ten czas linia metra Grorudbanen była zamknięta, ale od dziś ruch z i do stacji Vestli został przywrócony.

- Odnowiliśmy wspomniane trzy stację za łączną kwotę 45 milionów koron. Zostały odmalowane i wyposażone w lepsze oświetlenie - mówi Andreas Viseth, rzecznik prasowy Sporveien, ale dodaje, że nie był to remont generalny, a raczej "face lifting" stacji.

stovner_stasjonmano1982.jpg 
 Stacja Stovner podczas remontu.
 Fot. mano1982


Mniej odjazdów porannych

Mimo ponownego otwarcia linii, część porannych i wieczornych odjazdów z i do Vestli nie została na razie przywrócona. Dotyczy to zwłaszcza porannych odjazdów z Placu Carla Bernera (Carl Berners Plass). Powodem tego jest fakt, że na stacji Vestli parkować musi wiele składów T-bane, w związku z czym przyjeżdżający pociąg nie zawsze miałby wolny tor, na który mógłby wjechać.

- Powodem, dla którego musieliśmy zacząć wykorzystywać Vestli jako stację postojową jest to, że nie mamy już miejsca na większą ilość składów na Ryen, Majorstuen, czy przy stacji Stortinget. Z tego samego powodu składy "nocują" też np. na stacji Mortensrud. Nowa zajezdnia na Avløs pomoże rozwiązać ten problem, ale jej powstanie to kwestia jeszcze kilku lat oczekiwania - wyjaśnia Gro Tvedt Andersen z miejskiej spółki komunikacyjnej Ruter.

Po jednym torze do stycznia 2015

Ruch na Grorudbanen nie będzie też na razie odbywał się z pełną prędkością na całym odcinku pomiędzy Carl Berners plass, a Vestli. Od dziś do końca stycznia 2015 pociągi będą kursować po jednym torze od placu budowy w Hasle do stacji Økern. Bieżący rozkład jazdy uwzględnia to utrudnienie.

nytt_t-banekart_m_loerenstasjon.jpg 
 Mapka nowej sieci metra w Oslo, po planowanym otwarciu Lørenbanen
 Il. Ruter

 

Nowa stacja w Løren i nowa linia metra

Utrudnienia mają oczywiście swój cel: pomiędzy stacjami Sinsen i Økern ma powstać nowy odcinek torów o długości 1 600 metrów, jak również nowa podziemna stacja w Løren.

Nowy odcinek ma zostać w perspektywie połączony ze stołeczną linią okrężną - Ringen. Linia Løren (Lørenbanen) ma zostać oddana do użytku w roku 2016.



Źródło: Osloby




Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok