
Linia Grorudbanen, Stacja Sinsen Fot. C. Hill |
Trzy odnowione stacje
W ciągu minionych trzech miesięcy wyremontowano stacje metra Romsås, Stovner i Vestli. W zaawansowanym stadium są też prace przy budowie nowej stacji Løren (jeśli chodzi o jej lokalizację -> zobacz mapkę).
Przez ten czas linia metra Grorudbanen była zamknięta, ale od dziś ruch z i do stacji Vestli został przywrócony.
- Odnowiliśmy wspomniane trzy stację za łączną kwotę 45 milionów koron. Zostały odmalowane i wyposażone w lepsze oświetlenie - mówi Andreas Viseth, rzecznik prasowy Sporveien, ale dodaje, że nie był to remont generalny, a raczej "face lifting" stacji.
![]() |
Stacja Stovner podczas remontu. Fot. mano1982 |
Mniej odjazdów porannych
Mimo ponownego otwarcia linii, część porannych i wieczornych odjazdów z i do Vestli nie została na razie przywrócona. Dotyczy to zwłaszcza porannych odjazdów z Placu Carla Bernera (Carl Berners Plass). Powodem tego jest fakt, że na stacji Vestli parkować musi wiele składów T-bane, w związku z czym przyjeżdżający pociąg nie zawsze miałby wolny tor, na który mógłby wjechać.
- Powodem, dla którego musieliśmy zacząć wykorzystywać Vestli jako stację postojową jest to, że nie mamy już miejsca na większą ilość składów na Ryen, Majorstuen, czy przy stacji Stortinget. Z tego samego powodu składy "nocują" też np. na stacji Mortensrud. Nowa zajezdnia na Avløs pomoże rozwiązać ten problem, ale jej powstanie to kwestia jeszcze kilku lat oczekiwania - wyjaśnia Gro Tvedt Andersen z miejskiej spółki komunikacyjnej Ruter.
Po jednym torze do stycznia 2015
Ruch na Grorudbanen nie będzie też na razie odbywał się z pełną prędkością na całym odcinku pomiędzy Carl Berners plass, a Vestli. Od dziś do końca stycznia 2015 pociągi będą kursować po jednym torze od placu budowy w Hasle do stacji Økern. Bieżący rozkład jazdy uwzględnia to utrudnienie.
![]() |
Mapka nowej sieci metra w Oslo, po planowanym otwarciu Lørenbanen Il. Ruter |
Nowa stacja w Løren i nowa linia metra
Utrudnienia mają oczywiście swój cel: pomiędzy stacjami Sinsen i Økern ma powstać nowy odcinek torów o długości 1 600 metrów, jak również nowa podziemna stacja w Løren.
Nowy odcinek ma zostać w perspektywie połączony ze stołeczną linią okrężną - Ringen. Linia Løren (Lørenbanen) ma zostać oddana do użytku w roku 2016.
Źródło: Osloby

To może Cię zainteresować