Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Kierowcy zapłacą różnicę pomiędzy szacunkowym a faktycznym kosztem budowy E18 w Vestfoldzie

 
 
Wygląda na to, że cena modernizacji drogi E18 na terenie Vestfoldu będzie ostatecznie o 2,6 miliarda koron wyższa, niż pierwotnie zakładano. Wygląda też na to, że całą tę kwotę będą musieli pokryć sami kierowcy w formie opłat drogowych, gdyż państwo nie chce dorzucić ani øre ponad wyliczoną pierwotnie kwotę swojego udziału.


Mimo iż początkowo ustalono, że udział budżetu państwa w finansowaniu nowej drogi przez Vestfold wyniesie 37% całego kosztu inwestycji, państwo nie zamierza dokładać większej kwoty, niż wyliczona pierwotnie. Tymczasem koszty okazują się być znacznie wyższe, niż poczynione w 2009 roku szacunki.

Na chwilę obecną wychodzi na to, że cena E18 w Vestfoldzie wyniesie około 8,7 miliarda koron. Udział państwa natomiast wynosił i nadal wynosi 2,3 miliarda koron, co oznacza, że procentowo wyniesie on nie 37, a 27% całego kosztu inwestycji.

- To niesprawiedliwe, że całość zwiększonych kosztów zostanie przerzucona na użytkowników drogi. To oznacza olbrzymi wzrost stawek opłat za bramki drogowe - grzmi wojewoda Vestfoldu, Per-Eivind Johansen z partii Høyre.

Ministerstwo transportu publicznego ripostuje, że od początku wiadome było dla wszystkich, że za ewentualny wzrost kosztów będą musieli zapłacić kierowcy.

Johnsen jednak nadal uważa, że to nie w porządku. Podjął nawet inicjatywę, by zmniejszyć opłaty za bramki. Według jego propozycji, opracowanej szczegółowo przez biuro analiz Rambøl, przejazd E18 przez cały Vestfold mógłby kosztować nie 88, a 60 koron przy wydłużeniu okresu pobierania opłat z 15 do 20 lat, na to jednak nie chce zgodzić się Ministerstwo transportu publicznego.



Źródło: Aftenposten, Dagens Næringsliv



Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok