Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

5
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Życie w Norwegii

Internetowy gigant testuje specjalne paczki. Wybrańcami klienci ze Skandynawii

Monika Pianowska

25 września 2019 12:00

Udostępnij
na Facebooku
Internetowy gigant testuje specjalne paczki. Wybrańcami klienci ze Skandynawii

Zalando to niemiecki detalista internetowy z siedzibą w Berlinie. adobe stock/ licencja standardowa

Sklep wysyłkowy Zalando wkrótce sprawdzi, czy ekologiczne rozwiązania mają rację bytu w sprzedaży internetowej. Niemiecki detalista najwyraźniej jednak kierował się zasadą, że jak zamiłowanie do ekologii, to na pewno na północy Europy – póki co bowiem postanowił przetestować opakowania wielokrotnego użytku na konsumentach z krajów nordyckich.
Opakowania, w których obecnie wysyła swoje produkty Zalando w ramach sprzedaży internetowej, i tak są w 100 lub 80 proc. wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Sklep chce iść jednak o krok dalej, sprawdzając, jak chętnie klienci będą korzystać np. z toreb wielokrotnego użytku. Szansa jest spora: jako grupę testerów wybrał mieszkańców państw, w których ekologiczne technologie idą w parze z zamiłowaniem do przyrody.

Da się jeszcze bardziej eko?

Program pilotażowy ma potrwać cztery tygodnie. 10 tys. zaangażowanych w niego klientów z Norwegii, Danii, Szwecji i Finlandii otrzyma swoje zamówienia w paczkach, które będą się nadawały do ponownego użycia. Nawet więc, jeśli kupiony produkt się spodoba i dana osoba nie będzie miała zamiar zwracać go do sklepu, w ramach testu mimo wszystko powinna odesłać opakowanie do Zalando.
Poza samą wolą konsumentów kluczowa w próbnym projekcie okaże się integracja z istniejącym systemem logistycznym. Zwrótów będzie można dokonywać wyłącznie za pośrednictwem wewnętrznego systemu, fińskiego start-upu RePack, ale popularny sklep internetowy będzie chciał ułatwić klientom działanie, np. ustalając punkty odbioru w supermarketach. Odesłane torby czy kartony powędrują ostatecznie do centralnej bazy w Sztokholmie.
Reklama
Gość
Wyślij
Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok