7

foto: sxc.hu |
Najpopularniejsze imiona nadawane w Norwegii znajdą się na letnich etykietach Coca-Coli zamiast standardowego logo. Jedno z najczęściej występujących imion, czyli Mohammed, nie znajdzie się jednak w tym gronie.
„Nie chcemy nikogo obrażać” powiedziała Coca-Cola Norge.
Inne popularne norweskie imiona, takie jak: Anne, Martin, Kristian, Silje czy Thomas znajdą się na butelkach.
„Ze względu na to, że respektujemy postać proroka Mohammeda, zdecydowaliśmy się nie umieszczać tego imienia na etykietach napoju. Imię to posiada duże znaczenie w niektórych kręgach religijnych i kulturowych. Nie chcielibyśmy, aby ktokolwiek poczuł się urażony przez to, że to konkretne imię zostało użyte w naszej kampanii reklamowej” powiedziała Vibeke Hansen z działu komunikacji zewnętrznej Coca-Coli Norge.
Według danych Statistisk sentralbyrå (Centralnego Biura Statystycznego), Mohammed, zapisywany w wielu różnych wariantach, jest najbardziej popularnym imieniem nadawanym chłopcom w Oslo.
Kampania reklamowa Coca-Coli opierała się na 75 najczęściej występujących imionach nadawanych chłopcom w całym państwie.
Coca-Cola zadecydowała, że nie umieści imienia Mohammed na etykietach swoich napojów. Firma nie chce, by ktokolwiek poczuł się urażony w wyniku włączenie imienia proroka do swojej kampanii reklamowej.
„Na etykietach znajdą się jednak inne imiona wywodzące się z kultur innych, niż norweska, np. Ali i Miriam. W kampanię włączyliśmy również zdrobnienia takie jak Meri Jaan, Habibi, i Bhaia” mówi Hansen.
Źródło: dagbladet.no
To może Cię zainteresować
5
09-05-2013 11:22
1
0
Zgłoś
09-05-2013 00:29
1
0
Zgłoś
08-05-2013 22:17
0
0
Zgłoś
08-05-2013 21:29
0
-1
Zgłoś
08-05-2013 21:03
1
0
Zgłoś
08-05-2013 18:18
0
0
Zgłoś