Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu
Życie w Norwegii

Frp chce referendum dotyczącego imigracji

zosia@mojanorwegia.pl/ZosiaMN

11 lutego 2014 12:20

Udostępnij
na Facebooku
41
Frp chce referendum dotyczącego imigracji


Podobnego jak w Szwajcarii. Høyre krytykuje pomysł.



Partia rządowa Frp chce wziąć przykład ze Szwajcarii i przeprowadzić głosowanie dotyczące działań ograniczających imigrację. Ale Szwajcaria ryzykuje karę od EU, ponieważ większość obywateli tego kraju chce wprowadzenia systemu kwotowego dla imigrantów.

Zaostrzenie reguł


Mazyar Keshvari, który jest rzecznikiem ds. imigracji w Frp, uważa, że Norwegia powinna spytać obywateli o ich stosunek do cudzoziemców.

- Nie zabieram głosu w sprawie systemu kwotowego, który polecają obywatele Szwajcarii. Ale referendum jest interesującym rozwiązaniem i Norwegia powinna przeprowadzić tego typu głosowanie dotyczące imigracji. Jestem pewien, że większość będzie za zaostrzeniem reguł. Badania opinii publicznej na to wskazują.

Problem z Unią Europejską


W niedzielę 50,3 procent Szwajcarów zagłosowało za ograniczeniem imigracji do ich kraju. Propozycja, która uzyskała większość głosów to wprowadzenie systemu kwot dla imigrantów oraz preferencji krajowych dotyczących obsadzania miejsc pracy. Prawa imigrantów do świadczeń socjalnych także mają być ograniczone.


Unia Europejska
MPD01605/flickr.com


Można teraz oczekiwać, że Szwajcaria będzie miała znaczące problemy z Unią Europejską, która utrzymuje prawo do swobodnego przepływu obywateli między należącymi do niej krajami. Szwajcaria nie jest co prawda członkiem UE, ale w 2000 roku podpisała z unią porozumienie o wolnym i obustronnym przepływie osób, a w roku 2005 i 2009 przedłużono traktat, który miał od tego czasu obejmować obywateli nowych państw członkowskich. Unia jest także największym partnerem handlowym Szwajcarii.

Krytyka


Minister Vidar Helgesen (H) był jednym z tych, którzy skrytykowali wyniki referendum w Szwajcarii. Rząd norweski chce się dowiedzieć, czy rezultaty referendum wpłyną na możliwości poszukiwania pracy w Szwajcarii przez norweskich obywateli.

- Chcielibyśmy podkreślić, że z norweskiej strony zasada wolnego przepływu osób jest ważna dla wzrostu i dobrobytu w wolnej gospodarce - powiedział Helgesen.

Rząd Høyre og Frp prowadzi teraz poważne negocjacje z Venstre i KrF o rozwiązaniach, które mogą ograniczyć imigrację do Norwegii.


Mazyar Keshavari
Mazyar Keshavari
wikipedia.org


Imigranci zarobkowi obciążają ekonomię


Deklaracja rządu jasno postanawia, że zasada wolnego przepływu siły roboczej między państwami EOG jest dla rządu niepodważalna.

Jednak Mayzar Keshvari mówi, że imigracja z EOG jest także problematyczna:

- Litwini i Polacy, którzy szukają pracy w Norwegii, chętnie zabierają ze sobą rodzinę, kiedy odkrywają, że mogą osiedlić się tu za darmo, otrzymują między innymi darmową opiekę zdrowotną i korzyści z tytułu ubezpieczeń społecznych. Finansavisen pokazała w cyklu swoich artykułów, że utrzymywanie wielu imigrantów przez dłuższy czas bardzo obciąża ekonomię. Dotyczy to także imigrantów zarobkowych - mówi Keshwari.

Trzeba ograniczyć imigrację


Jak według Keshwariego ma wyglądać propozycja zaostrzenia zasad dotyczących imigracji na referendum?

- Musimy to dobrze przemyśleć. Ale obecna polityka imigracyjna nie idzie w parze z opinią publiczną. Frp wiele razy mówiła, że Norwegia powinna znaleźć i wykorzystać niejasności umowie z EOG, aby ograniczyć imigrację.

Co Keshwari sądzi o wprowadzeniu kwot?

- Nie ustosunkowaliśmy się do systemu kwotowego, ani w programie Frp ani w oświadczeniu rządu. Ale będzie zaostrzenie zasad, jak tylko zakończymy rozmowy z Venstre i KrF. Tylko tyle mogę powiedzieć.

Nie było tematu


Reprezentant KrF, Geir Bekkevold, mówi, że referendum dotyczące polityki imigracyjnej nie było tematem rozmów z partiami rządowymi.
- Nie, nie było tego tematu, a KrF nigdy nie zaproponowałoby referendum na ten temat.

Czy Bekkevold zgadza się z Frp, że także imigracja zarobkowa z Unii jest problemem?


Geir Bekkevold
Geir Bekkevold
wikimedia.org


Z tym się zupełnie nie zgadzam. Popieram postanowienia Europejskiego Okręgu Gospodarczego dotyczące wolnego przepływu osób w jego obrębie i absolutnie nie zgadzam się z Keshvarim. Mówimy tu o ludziach, którzy przyjeżdżają do Norwegii, by pracować i którzy mają swój wkład w norweskie społeczeństwo poprzez m.in. płacenie podatków.


Tu pisaliśmy o wkładzie, jaki imigranci zarobkowi wnoszą dla norweskiej gospodarki.




Źródło: vg.no, pch24.pl, polityka.pl






Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


FRYDERYK CABALA

12-02-2014 23:14

Mazyar Keshavari TO NORMALNY BRUDAS SKĄD ON SIĘ WZIĄŁ W NORWEGII?

K T

12-02-2014 16:05

Moja Norwegia wziela wyrwana z kontekstu wypowiedz "araba na pokaz" ktory aby niebyc posadzonym o rasizm musial cos dodac o innych imigrantach (przeciez chca aby bylo referendum wiec musza jakos lewackie partie do niego przekonac) a dodajac to chodzilo o tych ktorzy jak pisalem albo po jednym dniu pracy juz pobieraja wszelkie swiadczenia albo np. otrzymuja ulgi jakich nie maja lokalni norskowie....

Brudny Harry

12-02-2014 13:49

Imperator1988 napisał:
A tu jest prawdziwa wypowiedz FrP: www.nrk.no/norge/--val-mellom-velferd-og-innvandring-1.11536635 a nie jakas przemowa do socjalistow wygloszona przez pakola specjalnie poto wzietego do partii aby gadal do socjalistow zeby niemogli krzyczec "rasizm".
Dzięki za linka... hmmm nie wiem co powiedzieć, nie znalazłem tam ani słowa o Polakach i Litwinach, więc skąd "Moja Norwegia" wzięła tą wypowiedź?

K T

12-02-2014 08:00

@Hardi: Przeczytaj sobie co pisze w programie FrP jakich imigrantow uznaja za wartosciowych a jakich za zbednych. A w tym przypadku wlasnie poto wystawili arabusa zeby nie mogly lewaki zaczac krzyczec ze rasizm no bo jak oskarza "importowanego" araba/pakola o rasizm? Pozatym jakby wypowiedzial sie o muzolach (a ich mial na mysli) to by oskarzyli o "religijny rasizm" (bo muzolem nie jest mimo ze pakol) wiec musial powiedziec jak powiedzial bo przeciez lewaki nieoskarza o rasizm wobec bialych. A cel jest prosty aby doszlo do referendum lub zeby pokazac ludzia ze to Høyre blokuje wolnosc i demokracje.

A jesli chcesz na kogos wine zwalic za takie a nie inne podejscie do imigrantow zarobkowych to mozesz zaczac od socjalistow ktorzy wprowadzili udziwnienia typu "pendler status". Myslisz ze rodowitego norska szlag nagly nietrafia jak se tu ktos przyjedzie i pracuje w takiej samej pracy jak norsk, a norskowi biora pelny podatek a ten drugi dostaje zwrot? Albo to ze przyznaja odrazu zasilki na wszystko socjalisci jak tylko ktos zacznie pracowac i niewymagaja aby najpierw np. 3 lata pracowal by odpowiednio duzo podatku wplacil na te swiadczenia. A tu odrazu rozdaja barnetrygd, kontantstøtte etc. A jak sobie imigrant importuje rodzine to musza placic za szkolenie/leczenie jego dzieci mimo ze ten imigrant np. robil dopiero miesiac i podatku na to niezarobil. ERGO doplacaja... dopiero jak ktos popracuje pare lat to moze sie czuc uprawniony do wszystkiego z realnego punktu widzenia... A winic nalezy socjalistow ze wprowadzili takie prawo ze rodowite norski moga sie czuc okradani....

A tu jest prawdziwa wypowiedz FrP: www.nrk.no/norge/--val-mellom-velferd-og-innvandring-1.11536635 a nie jakas przemowa do socjalistow wygloszona przez pakola specjalnie poto wzietego do partii aby gadal do socjalistow zeby niemogli krzyczec "rasizm".

Brudny Harry

12-02-2014 00:48

www.mojanorwegia.pl/zycie_w_norwegii/frp..._imigracji-7337.html napisał:
Litwini i Polacy, którzy szukają pracy w Norwegii, chętnie zabierają ze sobą rodzinę, kiedy odkrywają, że mogą osiedlić się tu za darmo
Od kiedy to dostajemy darmowe domy, mieszkania itd.? ja płacę niemały czynsz, a gdybym chciał mieć swoje to musiałbym wydać kilka baniek

www.mojanorwegia.pl/zycie_w_norwegii/frp..._imigracji-7337.html napisał:
otrzymują między innymi darmową opiekę zdrowotną i korzyści z tytułu ubezpieczeń społecznych.
Jakbym słyszał lewaka, a nie wolnościowca Polacy i Litwini płacą podatki, co miesiąc oddają państwu kilka tysięcy NOK, skoro płacą ubezpieczenie społeczne to mają prawo z niego skorzystać, nie mają go za darmo.

Ten gość z FrP to lewak a nie wolnościowiec, jak coś wygląda jak krowa, muczy jak krowa i daje mleko jak krowo to jest to krowa.

Albo gość jest wyjątkowo niedoinformowany, albo celowo kłamie i sieje propagandę, tak czy siak przez tego kłamcę i manipulatora będę musiał tłumaczyć znajomym norwegom że płacę i nie mam nic za darmo, tak jak przez AP musiałem tłumaczyć, że za kurs języka płacę za swoje ciężko zarobione, a nie mam za darmo, tak teraz dodatkowo będę musiał tłumaczyć przez FrP, że za mieszkanie płace, że za opiekę zdrowotną też płacę (mimo, że nie korzystam z niej) itd. My Polacy "dziękujemy" lewakowi z FrP za narobienie bałaganu i za przerzucenie w mediach swojej niechęci do muzoli na niechęć do Polaków i Litwinów, czyli do tych, którzy pracują, płacą podatki i nakręcają gospodarkę, a nie ją obciążają, do zobaczenia przy urnach wyborczych, będziemy pamiętać co FrP nam narobiło. Nie ma jaj aby powiedział głośno o nierobach azylantach, ale za to atakuje pracujących europejczyków.

Jednak nie ma w Norge normalnego ugrupowania politycznego, nie ma typowych wolnościowców...

K T

11-02-2014 23:47

I rzez bedzie bo Slowianie nigdy sie niepoddaja... A przez giermancow bedzie wieksza poniewaz muzole uzyskaja dostep do broni armii krajow UE i w ten sposob beda mogli wyrzadzic wieksze szkody... Lecz niewatpie w to ze rzez glownie bedzie rzezia muzoli, dlatego miedzy innymi uwazam ze Rosja jest bardzo wazna bo kiedys za 20-40-60 lat kiedy dojdzie juz do tego ataku muzoli to ktos bedzie musial ich spacyfikowac... A USA wiadomo powiedza ze "co nas to obchodzi" i beda czekac co sie stanie... oni tylko lubia latwe interwencje w miejscach gdzie jest duzo ropy naftowej....

Jon Doe

11-02-2014 23:46

giovi2 napisał:
Joseph napisał:
giovi2 napisał:
Imperator1988 napisał:
za chwile fioletowa czapeczka i paleczka



Imperator, to ty nie masz pałeczki??? :-D


spać byś poszła kobieto a nie jakieś durne myśli ci chodzą po głowie


A Ty co się wtrącasz, masz swoją pałeczkę, to się nią zajmij :-P


Ja mam od tego ludzi

M. M.

11-02-2014 23:33

Imperator1988 napisał:

@MaciejeM: Co do sytuacji w Norwegii to jedynie norski glosujace na FrP rozumieja co sie dzieje. Reszta jak stadko socjalistycznych baranow wedruje ku "rzezni"....

Widzisz Impek, kiedyś Korwin powiedział, że są dwie opcje, jak się zacznie dżihad: albo lud podległy się podda, uzna allaha jako boga i każdy "katol" będzie służył swem muzłumańskiemu panu.
Druga opcja, to po prostu rzeź.
Problemem jest uświadomienie sobie tego, że w tych dwóch kulturach jest zupełnie inna wartość ludzkiego życia.
U nas zabicie kogoś lub poddanie się śmierci jest rzeczą tragiczną i złą. Odpychamy takie myśli, boimy się - bo tak nas uczono od małego.
Natomiast w tej drugiej zabić kogoś to jak splunąć. Stracić życie, jeśli w imię wiary, żaden problem. Oni od małego mają styczność z agresją, krwią, taką codziennością.

Joanna C

11-02-2014 23:31

Joseph napisał:
giovi2 napisał:
Imperator1988 napisał:
za chwile fioletowa czapeczka i paleczka



Imperator, to ty nie masz pałeczki??? :-D


spać byś poszła kobieto a nie jakieś durne myśli ci chodzą po głowie


A Ty co się wtrącasz, masz swoją pałeczkę, to się nią zajmij :-P

Jon Doe

11-02-2014 23:28

giovi2 napisał:
Imperator1988 napisał:
za chwile fioletowa czapeczka i paleczka



Imperator, to ty nie masz pałeczki??? :-D


spać byś poszła kobieto a nie jakieś durne myśli ci chodzą po głowie

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok