80 miliardów koron na transport publiczny w Oslo i regionie. Miasto nałoży opłaty na kierowców
Oslo MN
Jak wynika ze studium koncepcji usprawniania komunikacji (KVU Oslo-Navet) całkowity koszt modernizacji transportu publicznego w stolicy i przyległym regionie wyniesie od 70 do 80 mld koron. To koszt zarówno zmian w transporcie publicznym, jak i rozwiązań dla pieszych i rowerzystów.
Wyższe opłaty dla kierowców spowodują, że projekt będzie nie tylko opłacalny, ale nawet bardzo opłacalny.
Trzy etapy
Najpierw zostanie przeprowadzona modernizacja już istniejących systemów komunikacji i utworzona linia tramwajowa wzdłuż Ring 2. Następnie planuje się budowę nowego tunelu metra z Majorstuen do Bryn połączonego z istniejącym tunelem ze stacją Stortinget, który ma zostać zmodernizowany.
Końcowym etapem jest budowa nowego tunelu kolejowego z Oslo S do Nasjonalteateret i Liskaker/Bislett, a także modernizacja już istniejących tuneli. W planach jest także budowa tunelu kolejowego z Bislett do Sagene, Økern i Alnabru.
Prace mają rozpocząć się jak najszybciej.
KVU Oslo-Navet jest wspólną inicjatywą Jernbaneverket, Statens vegvesen (zarządcy dróg państwowych) i Ruter AS (państwowej spółki zajmującej się planowaniem tras w komunikacji publicznej w Oslo i regionie).
Źródło: http://www.jernbaneverket.no
To może Cię zainteresować