Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

5
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Życie w Norwegii

80 miliardów koron na transport publiczny w Oslo i regionie. Miasto nałoży opłaty na kierowców

Natalia MN, Joanna MN

25 listopada 2015 08:00

Udostępnij
na Facebooku
80 miliardów koron na transport publiczny w Oslo i regionie. Miasto nałoży opłaty na kierowców

Oslo MN

Koszt modernizacji transportu publicznego w Oslo i Akershus wyniesie od 70 do 80 mld NOK. W planach jest między innymi wprowadzenie opłat za poruszanie się samochodem po mieście, budowa nowych tuneli metra i kolejowych, a także modernizacja tych już istniejących.
Nowe tunele metra, linie tramwajowe, węzły przesiadkowe i częstsze przystanki - to niektóre z pomysłów na usprawnienie transportu publicznego w stolicy i regionie, które mają wejść w życie całkiem niedługo. Korzyścią dla mieszkańców będzie bardziej efektywny dzień pracy. Projekt ma też przynieść 20 øre zysku na każdej zainwestowanej koronie.

Jak wynika ze studium koncepcji usprawniania komunikacji (KVU Oslo-Navet) całkowity koszt modernizacji transportu publicznego w stolicy i przyległym regionie wyniesie od 70 do 80 mld koron. To koszt zarówno zmian w transporcie publicznym, jak i rozwiązań dla pieszych i rowerzystów.
Oprócz metody “marchewki”, w postaci bardziej efektywnego transportu publicznego, będzie też użyty “kijek” na kierowców. Wprowadzenie opłat dla samochodów osobowych ma zniechęcić do zbyt częstego przesiadania się na cztery kółka, ale także zwiększyć opłacalność inwestycji w transport publiczny. Opłaty mają wynieść 2 korony za przejechany kilometr w godzinach szczytu i jedną koronę za kilometr za jazdę poza godzinami szczytu.

Wyższe opłaty dla kierowców spowodują, że projekt będzie nie tylko opłacalny, ale nawet bardzo opłacalny. ~Elisabeth Enger, dyrektor norweskich kolei

Trzy etapy

Modernizacja ma być realizowana w trzech etapach.

Najpierw zostanie przeprowadzona modernizacja już istniejących systemów komunikacji i utworzona linia tramwajowa wzdłuż Ring 2. Następnie planuje się budowę nowego tunelu metra z Majorstuen do Bryn połączonego z istniejącym tunelem ze stacją Stortinget, który ma zostać zmodernizowany.

Końcowym etapem jest budowa nowego tunelu kolejowego z Oslo S do Nasjonalteateret i Liskaker/Bislett, a także modernizacja już istniejących tuneli. W planach jest także budowa tunelu kolejowego z Bislett do Sagene, Økern i Alnabru.
Prace mają rozpocząć się jak najszybciej.

KVU Oslo-Navet jest wspólną inicjatywą Jernbaneverket, Statens vegvesen (zarządcy dróg państwowych) i Ruter AS (państwowej spółki zajmującej się planowaniem tras w komunikacji publicznej w Oslo i regionie).


Źródło: http://www.jernbaneverket.no
Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok