Olga Moroz Flasińska, (34 l.)

  • Miejscowość
    w Polsce
    Kraków
  • Miejscowość
    w Norwegii
    -
  • Znajomi 0
  • Odsłony profilu 900
  • Posty 1

Zdjęcia (1)

0
Olga Moroz Flasińska (Kraków) - dodał(a) post do tematu
14-02-2019 02:22

Zmiana numeru ID - prośba o pomoc

Witam otrzymałem wiadomość z Difi. Z tego co zrozumiałem i przetłumaczył mi kolega to mam mieć nadany nowy numer ID a stary ma być usunięty. Tylko nie wiem czy będe musiał jechać do skatteetaten wyrabiać sobie od nowa numer itp ? Czy po prostu przyjdzie do mnie pocztą informacja o nowym numerze ? Spotkał się ktoś z was z podobną sytuacją ?

Du mottar denne e-posten fordi du på et tidspunkt har fått nytt ID-nummer (fødselsnummer) fra Folkeregisteret. Du kan derfor være registrert i det nasjonale Kontakt- og reservasjonsregisteret med to ulike ID-numre. Ditt gamle ID-nummer skal nå slettes fra registeret. Du kan fra 28. februar 2019 ikke logge på offentlige tjenester på nett med ditt gamle ID-nummer.
Har du saker i Altinn? Dersom du har saker i Altinn du ønsker å ha tilgang til i fremtiden, må du logge inn i Altinn med ditt gamle ID-nummer og gi tilgang til ditt nye ID-nummer før utgangen av 27. februar.
Les mer om hvordan du gir rettigheter til andre på altinn.no
Har du oppdatert kontaktinformasjon? Ditt nye ID-nummer blir lagt inn i Kontakt- og reservasjonsregisteret, hvis det ikke allerede finnes der fra før. E-postadressen og telefonnummeret ditt blir da automatisk overført til ditt nye ID-nummer. Med ny elektronisk ID kan du logge inn og administrere din kontaktinformasjon på norge.no.
Oppdater kontaktinformasjonen din på Norge.no
Trenger du ny elektronisk ID?
Les mer på norge.no om hvordan du går fram for å få ny elektronisk ID
Vi sletter ditt gamle ID-nummer fra ID-porten og Kontakt- og reservasjonsregisteret 28. februar 2019.

janek94
17-02-2019 12:02

Tez dostalem taka wiadomosc. Tyle ze mam staly numer. Mieszkam tu od 11 lat. Wie moze ktos o co chodzi?

Dominika W
14-02-2019 06:13

przeczytaj co napisalam wczesniej

Olga Moroz Flasińska
14-02-2019 02:21

Dostałam takiego samego maila. Mój problem polega na tym że obecnie nie jestem w stanie zalogować się do Altinn (straciłam tel z numerem, czekam na nowe kodebrikke gdyż stare nie działa + wysłałam prośbę o kodebrev). Jednak w Norwegii będę dopiero pod koniec marca a termin jest do 28.02... Nie orientujecie się może czy dostanę jakąś wiadomość z nowym numerem/ list? Dodatkowo posiadam juz fodselsnummer od conajmniej 2 lat, wiec nie rozumiem o co chodzi? Może ktoś miał taką sytuację?

Zobacz więcej komentarzy
Polecane profile

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok