Daniel Żmuda, (31 l.)

  • Miejscowość
    w Polsce
    Nowa Wies, Bielsko
  • Miejscowość
    w Norwegii
    Gjerdrum
  • Znajomi 0
  • Odsłony profilu 492
  • Posty 11

Zdjęcia (1)

0
Daniel Żmuda (Gjerdrum, Nowa Wies, Bielsko) - dodał(a) post do tematu
05-02-2019 20:38

Zmiana D-nummer na stały

Dzień dobry
Mam umowę na stałe ale tylko 1/4 etatu
Czy z taką umową mogę starać się o stały nr personalny ?
W Norwegii jestem od 5 lat
3 lata pracowałem sezonowo i 2 lata pobierałem zasiłek
Do tego jestem zatrudniony na \" Vikara \" w innej firmie

Onty_Ja_Gabriel_3.
31-01-2021 14:26

Robert xxx napisał:
*- Dziwne bo znajomy utracil dostep I juz nie mogl sie zalogować:/ -*

Zawartość nie znika, tylko jest archiwizowana w zasobach Altinn jeżeli chce się coś \"odzyskać\" to po zalogowaniu, trzeba wejść w odpowiednią zakładkę i tam napisać o co konkretnie chodzi.
To jest wysyłane pocztą lub jak się zaznaczy, przychodzi na skrzynkę e-mail.
Jednak z tego co pamiętam to taka czynność jest płatna.

Robert xxx
31-01-2021 13:00

Dziwne bo znajomy utracil dostep I juz nie mogl sie zalogować:/

Radoslaw .
31-01-2021 09:25

Zawartosc ktora masz na altinn nie znika, po prostu zostaje pod starym tymczasowym numerem. Jezeli potrzebujesz jakies pisma to poprostu je wydrukuj.

Zobacz więcej komentarzy
Daniel Żmuda (Gjerdrum, Nowa Wies, Bielsko) - dodał(a) post do tematu
05-02-2019 19:20

Zmiana D-nummer na stały

Dzień dobry
Mam umowę na stałe ale tylko 1/4 etatu
Czy z taką umową mogę starać się o stały nr personalny ?
W Norwegii jestem od 5 lat
3 lata pracowałem sezonowo i 2 lata pobierałem zasiłek
Do tego jestem zatrudniony na \" Vikara \" w innej firmie

Onty_Ja_Gabriel_3.
31-01-2021 14:26

Robert xxx napisał:
*- Dziwne bo znajomy utracil dostep I juz nie mogl sie zalogować:/ -*

Zawartość nie znika, tylko jest archiwizowana w zasobach Altinn jeżeli chce się coś \"odzyskać\" to po zalogowaniu, trzeba wejść w odpowiednią zakładkę i tam napisać o co konkretnie chodzi.
To jest wysyłane pocztą lub jak się zaznaczy, przychodzi na skrzynkę e-mail.
Jednak z tego co pamiętam to taka czynność jest płatna.

Robert xxx
31-01-2021 13:00

Dziwne bo znajomy utracil dostep I juz nie mogl sie zalogować:/

Radoslaw .
31-01-2021 09:25

Zawartosc ktora masz na altinn nie znika, po prostu zostaje pod starym tymczasowym numerem. Jezeli potrzebujesz jakies pisma to poprostu je wydrukuj.

Zobacz więcej komentarzy
Daniel Żmuda (Gjerdrum, Nowa Wies, Bielsko) - dodał(a) post do tematu
07-01-2019 13:08

Zmiana D-nummer na stały

Dzień dobry
Mam umowę na stałe ale tylko 1/4 etatu
Czy z taką umową mogę starać się o stały nr personalny ?
W Norwegii jestem od 5 lat
3 lata pracowałem sezonowo i 2 lata pobierałem zasiłek
Do tego jestem zatrudniony na \" Vikara \" w innej firmie

Onty_Ja_Gabriel_3.
31-01-2021 14:26

Robert xxx napisał:
*- Dziwne bo znajomy utracil dostep I juz nie mogl sie zalogować:/ -*

Zawartość nie znika, tylko jest archiwizowana w zasobach Altinn jeżeli chce się coś \"odzyskać\" to po zalogowaniu, trzeba wejść w odpowiednią zakładkę i tam napisać o co konkretnie chodzi.
To jest wysyłane pocztą lub jak się zaznaczy, przychodzi na skrzynkę e-mail.
Jednak z tego co pamiętam to taka czynność jest płatna.

Robert xxx
31-01-2021 13:00

Dziwne bo znajomy utracil dostep I juz nie mogl sie zalogować:/

Radoslaw .
31-01-2021 09:25

Zawartosc ktora masz na altinn nie znika, po prostu zostaje pod starym tymczasowym numerem. Jezeli potrzebujesz jakies pisma to poprostu je wydrukuj.

Zobacz więcej komentarzy
Daniel Żmuda (Gjerdrum, Nowa Wies, Bielsko) - dodał(a) post do tematu
03-12-2018 20:05

Pozwolenie na policji, a otwarcie konta w banku...

Witam serdecznie. Prosze o odpowiedz, podpowiedz osobe zorientowana w temacie. Moze watek powtarzany ( z gory przepraszam), ale zadnego sensownego rozwiazania sprawy nie znalazlem w sieci. Mam d-nummer, kontrakt z pracy, kontrakt wynajem pokoju. Czekalem 4tyg na wizyte na policji przez strone UDI (The registration scheme for EU/EEA nationals), poszedlem z wszystkimi papierami i pani w okienku powiedziala ze nie da mi zgody na pozwolenie na prace bez payslipa( dowodu wyplaty) od pracodawcy i ze najpierw musze zalozyc konto w banku. Kontrakt jest od lipca, konta oczywiscie nie moge zalozyc bez papieru na policji, bylem w 4bankach i ta sama spiewka. Poszedlem zdenerwowany na policje drugi raz do informacji i pani w okienku powiedziala po moim wytlumaczeniu sprawy, ze kolezanka miala racje i ze np jak jestem nowy w Norge i nie mam konta niech pracodawca napisze nie wiem jak i gdzie ze pieniadze otrzymalem w formie \"cash\" co wydaje mi sie abstrakcyjne biorac pod uwage jak w Norwegii wszystko musi byc na papierze? Ktos ma jakies doswiadczenia albo pomysly co zrobic? Czy jest opcja przelania na polskie konto i to jako dowod wplaty, czy da sie ten owy papier w formie gotowki jakos na papierze przygotowac? Z gory dzieki jesli pojawia sie jakies konstruktywne odpowiedzi.
Pozdrawiam

Daniel Żmuda
03-12-2018 20:04

Dzisiaj mnie Pani z banku uświadomiła, że przez telebank mogę zrobić przelew a do tego potrzebuję kodebrikke , gdybym miał przy sobie pokazalaby mi to jak to zrobić

boj fra oszlo
03-12-2018 19:25

...po co dostales wiec ,,kodebrikke,,?

Daniel Żmuda
03-12-2018 18:28

Byłem się spytać dlaczego nie mam dostępu do nettbanku, to powiedziała Pani, że dlatego że mam D-nummer, że takie mają zasady... Dzisiaj poszedłem znów do banku i zrobiła mi przelew bez problemu, wytłumaczyła że przez telebank mogę zrobić przelew, ale chciałbym mieć Nettbank, nawet dali mi kodebrikke...

Zobacz więcej komentarzy
Daniel Żmuda (Gjerdrum, Nowa Wies, Bielsko) - dodał(a) post do tematu
03-12-2018 18:29

Pozwolenie na policji, a otwarcie konta w banku...

Witam serdecznie. Prosze o odpowiedz, podpowiedz osobe zorientowana w temacie. Moze watek powtarzany ( z gory przepraszam), ale zadnego sensownego rozwiazania sprawy nie znalazlem w sieci. Mam d-nummer, kontrakt z pracy, kontrakt wynajem pokoju. Czekalem 4tyg na wizyte na policji przez strone UDI (The registration scheme for EU/EEA nationals), poszedlem z wszystkimi papierami i pani w okienku powiedziala ze nie da mi zgody na pozwolenie na prace bez payslipa( dowodu wyplaty) od pracodawcy i ze najpierw musze zalozyc konto w banku. Kontrakt jest od lipca, konta oczywiscie nie moge zalozyc bez papieru na policji, bylem w 4bankach i ta sama spiewka. Poszedlem zdenerwowany na policje drugi raz do informacji i pani w okienku powiedziala po moim wytlumaczeniu sprawy, ze kolezanka miala racje i ze np jak jestem nowy w Norge i nie mam konta niech pracodawca napisze nie wiem jak i gdzie ze pieniadze otrzymalem w formie \"cash\" co wydaje mi sie abstrakcyjne biorac pod uwage jak w Norwegii wszystko musi byc na papierze? Ktos ma jakies doswiadczenia albo pomysly co zrobic? Czy jest opcja przelania na polskie konto i to jako dowod wplaty, czy da sie ten owy papier w formie gotowki jakos na papierze przygotowac? Z gory dzieki jesli pojawia sie jakies konstruktywne odpowiedzi.
Pozdrawiam

Daniel Żmuda
03-12-2018 20:04

Dzisiaj mnie Pani z banku uświadomiła, że przez telebank mogę zrobić przelew a do tego potrzebuję kodebrikke , gdybym miał przy sobie pokazalaby mi to jak to zrobić

boj fra oszlo
03-12-2018 19:25

...po co dostales wiec ,,kodebrikke,,?

Daniel Żmuda
03-12-2018 18:28

Byłem się spytać dlaczego nie mam dostępu do nettbanku, to powiedziała Pani, że dlatego że mam D-nummer, że takie mają zasady... Dzisiaj poszedłem znów do banku i zrobiła mi przelew bez problemu, wytłumaczyła że przez telebank mogę zrobić przelew, ale chciałbym mieć Nettbank, nawet dali mi kodebrikke...

Zobacz więcej komentarzy
Daniel Żmuda (Gjerdrum, Nowa Wies, Bielsko) - dodał(a) nowy wątek
02-12-2018 21:47

SpareBank 1 Østlandet - Lønnskonto - Brak Nettbanku

Witam,

Mam Lønnskonto - telebank w SpareBank 1 Østlandet , nie mam dostępu do nettbank\'u z przyczyn, że posiadam D-nummer, powiedziano mi że dostęp uzyskam jak będę miał Stały numer personalny, stąd moje pytanie jak zrobić przelew nie mając dostępu do Nettbanku, chciałbym wykonać opłatę za wynajem, dziękuje za wszelką pomoc.

Pozdrawiam

Daniel Żmuda (Gjerdrum, Nowa Wies, Bielsko) - dodał(a) post do tematu
02-12-2018 21:30

Pozwolenie na policji, a otwarcie konta w banku...

Witam serdecznie. Prosze o odpowiedz, podpowiedz osobe zorientowana w temacie. Moze watek powtarzany ( z gory przepraszam), ale zadnego sensownego rozwiazania sprawy nie znalazlem w sieci. Mam d-nummer, kontrakt z pracy, kontrakt wynajem pokoju. Czekalem 4tyg na wizyte na policji przez strone UDI (The registration scheme for EU/EEA nationals), poszedlem z wszystkimi papierami i pani w okienku powiedziala ze nie da mi zgody na pozwolenie na prace bez payslipa( dowodu wyplaty) od pracodawcy i ze najpierw musze zalozyc konto w banku. Kontrakt jest od lipca, konta oczywiscie nie moge zalozyc bez papieru na policji, bylem w 4bankach i ta sama spiewka. Poszedlem zdenerwowany na policje drugi raz do informacji i pani w okienku powiedziala po moim wytlumaczeniu sprawy, ze kolezanka miala racje i ze np jak jestem nowy w Norge i nie mam konta niech pracodawca napisze nie wiem jak i gdzie ze pieniadze otrzymalem w formie \"cash\" co wydaje mi sie abstrakcyjne biorac pod uwage jak w Norwegii wszystko musi byc na papierze? Ktos ma jakies doswiadczenia albo pomysly co zrobic? Czy jest opcja przelania na polskie konto i to jako dowod wplaty, czy da sie ten owy papier w formie gotowki jakos na papierze przygotowac? Z gory dzieki jesli pojawia sie jakies konstruktywne odpowiedzi.
Pozdrawiam

Daniel Żmuda
03-12-2018 20:04

Dzisiaj mnie Pani z banku uświadomiła, że przez telebank mogę zrobić przelew a do tego potrzebuję kodebrikke , gdybym miał przy sobie pokazalaby mi to jak to zrobić

boj fra oszlo
03-12-2018 19:25

...po co dostales wiec ,,kodebrikke,,?

Daniel Żmuda
03-12-2018 18:28

Byłem się spytać dlaczego nie mam dostępu do nettbanku, to powiedziała Pani, że dlatego że mam D-nummer, że takie mają zasady... Dzisiaj poszedłem znów do banku i zrobiła mi przelew bez problemu, wytłumaczyła że przez telebank mogę zrobić przelew, ale chciałbym mieć Nettbank, nawet dali mi kodebrikke...

Zobacz więcej komentarzy
Daniel Żmuda (Gjerdrum, Nowa Wies, Bielsko) - dodał(a) nowy wątek
14-11-2018 11:55

Kupno telefonu z Ali/Chin/ itp

Witam,
Naczytałem się trochę o cle, vat itp...I dalej nie mam pojęcia czy dostanę dodatkową opłatę jeśli kupie telefon zza granicy czy też nie?
Proszę o poradę, zastanawiam się na 3 możliwościami telefon mi padł i chce na własny użytek sobie kupić średniej klasy telefon za około 1700 NOK:
- Kupić telefon z \"ali\" (magazyn z Honkongu...)
- Kupić telefon w Polsce i za miesiąc dwa będę mógł sobie go odebrać lub wysłać z PL
- Kupić telefon z wysyłką do Norwegi z magazynu EU tylko nie wiem czy to coś by mogło dać.
Dziękuje z góry za jakąkolwiek pomoc.

Daniel Żmuda (Gjerdrum, Nowa Wies, Bielsko) - dodał(a) post do tematu
28-10-2018 15:10

Wynajem mieszkania, kaucja proszę o poradę

Witam,
Sytuacja jest następująca wynajmujemy u Polaków mieszkanie, dostaliśmy kontrakt na mnie i na moją partnerkę. Zażądała kaucje na swoje prywatne konto, po czym napisałem do niej, że proszę podać numer konta depozytowego, chce się spotkać i zmienić umowę wynajmu na jedną osobę, nie wiem jak ugryźć ten temat, ponieważ co w takim przypadku z moją partnerką (nie posiada jeszcze d-nummeru, ani pracy, ale w niedalekiej przyszłości będzie pracować, chyba w takim razie potrzebuje kontrakt z wynajmu np: do rejestracji d-nummeru, konta bankowego lub innych operacji w Norwegi?)
Proszę o poradę
Dziękuje
Pozdrawiam

Daniel Żmuda
28-10-2018 15:09

Dziękuje za pomoc i porady. Byliście bardzo pomocni. Co do wynajmu pożyjemy zobaczymy . Dziękuje jeszcze raz, że jesteście tak pomocni, wtedy kiedy trzeba.

boj fra oszlo
28-10-2018 11:11

Elise napisał:
[quote]Blootek napisał:

A meldunek nie wystarczy? Musi byc kontrakt? W wynajmowanym mieszkaniu wolno zamieszkac twojej parterce i zgoda wlasciciela mieszkania nie jest na to potrzebna. Czyli mozesz ja tam zameldowac bez zgody wlasciciela. Jak ci potrzeba to moge znalesc gdzie to jest dokladnie opisane.



...dokladnie tak jak napisala Elise...
...zameldujesz ja u siebie i tak moze mieszkac 6 miesiecy poszukujac pracy...
...konto bankowe to bardziej zlozony problem...
...jak znajdzie prace to wszystko sie ulozy naturalnie...
...Ps. wroze duzo problemow na przyszlosc z wynajmujaca,wiec moze warto wycofac sie z tej umowy?

Eliza K
28-10-2018 10:04

Blootek napisał:
urażona i z pretensjami chce się spotkać i zmienić umowę wynajmu na jedną osobę, nie wiem jak ugryźć ten temat, ponieważ co w takim przypadku z moją partnerką (nie posiada jeszcze d-nummeru, ani pracy, ale w niedalekiej przyszłości będzie pracować, chyba w takim razie potrzebuje kontrakt z wynajmu np: do rejestracji d-nummeru, konta bankowego lub innych operacji w Norwegi?)
A meldunek nie wystarczy? Musi byc kontrakt? W wynajmowanym mieszkaniu wolno zamieszkac twojej parterce i zgoda wlasciciela mieszkania nie jest na to potrzebna. Czyli mozesz ja tam zameldowac bez zgody wlasciciela. Jak ci potrzeba to moge znalesc gdzie to jest dokladnie opisane.

Zobacz więcej komentarzy
Daniel Żmuda (Gjerdrum, Nowa Wies, Bielsko) - dodał(a) nowy wątek
27-10-2018 14:00

Wynajem mieszkania, kaucja proszę o poradę

Witam,
Sytuacja jest następująca wynajmujemy u Polaków mieszkanie, dostaliśmy kontrakt na mnie i na moją partnerkę. Zażądała kaucje na swoje prywatne konto, po czym napisałem do niej, że proszę podać numer konta depozytowego, chce się spotkać i zmienić umowę wynajmu na jedną osobę, nie wiem jak ugryźć ten temat, ponieważ co w takim przypadku z moją partnerką (nie posiada jeszcze d-nummeru, ani pracy, ale w niedalekiej przyszłości będzie pracować, chyba w takim razie potrzebuje kontrakt z wynajmu np: do rejestracji d-nummeru, konta bankowego lub innych operacji w Norwegi?)
Proszę o poradę
Dziękuje
Pozdrawiam

Daniel Żmuda
28-10-2018 15:09

Dziękuje za pomoc i porady. Byliście bardzo pomocni. Co do wynajmu pożyjemy zobaczymy . Dziękuje jeszcze raz, że jesteście tak pomocni, wtedy kiedy trzeba.

boj fra oszlo
28-10-2018 11:11

Elise napisał:
[quote]Blootek napisał:

A meldunek nie wystarczy? Musi byc kontrakt? W wynajmowanym mieszkaniu wolno zamieszkac twojej parterce i zgoda wlasciciela mieszkania nie jest na to potrzebna. Czyli mozesz ja tam zameldowac bez zgody wlasciciela. Jak ci potrzeba to moge znalesc gdzie to jest dokladnie opisane.



...dokladnie tak jak napisala Elise...
...zameldujesz ja u siebie i tak moze mieszkac 6 miesiecy poszukujac pracy...
...konto bankowe to bardziej zlozony problem...
...jak znajdzie prace to wszystko sie ulozy naturalnie...
...Ps. wroze duzo problemow na przyszlosc z wynajmujaca,wiec moze warto wycofac sie z tej umowy?

Eliza K
28-10-2018 10:04

Blootek napisał:
urażona i z pretensjami chce się spotkać i zmienić umowę wynajmu na jedną osobę, nie wiem jak ugryźć ten temat, ponieważ co w takim przypadku z moją partnerką (nie posiada jeszcze d-nummeru, ani pracy, ale w niedalekiej przyszłości będzie pracować, chyba w takim razie potrzebuje kontrakt z wynajmu np: do rejestracji d-nummeru, konta bankowego lub innych operacji w Norwegi?)
A meldunek nie wystarczy? Musi byc kontrakt? W wynajmowanym mieszkaniu wolno zamieszkac twojej parterce i zgoda wlasciciela mieszkania nie jest na to potrzebna. Czyli mozesz ja tam zameldowac bez zgody wlasciciela. Jak ci potrzeba to moge znalesc gdzie to jest dokladnie opisane.

Zobacz więcej komentarzy
Daniel Żmuda (Gjerdrum, Nowa Wies, Bielsko) - dodał(a) zdjęcie
17-08-2018 15:14
Daniel Żmuda
0.0
Wyślij
Polecane profile

Facebook Messenger YouTube Instagram