Turystyka
Niebezpiecznie na Preikestolen?
8

Preikestolen jest bardzo popularną atrakcją turystyczną. Co roku około 200 000 osób odwiedza ten najbardziej znany norweski klif.
Turystów przybywających na Preikestolen przyciąga niesamowita przestrzeń i piękny widok na Lysefjorden. Jednak według amerykańskiego portalu Huffington Post, Preikestolen jest jednym z najbardziej niebezpiecznych miejsc do spotykania się i spędzania czasu ze znajomymi. Jako podstawę takiego twierdzenia portal prezentuje szereg zdjęć, które nazywa „ultra-dangerous Instagrams”. Fotografie przedstawiają ludzi, którzy robią sobie zdjęcia tuż przy krawędzi klifu. Następnie umieszczają takie obrazki w Internecie.

foto: fvn.no
Ten najpopularniejszy norweski klif ma wyskość 604 m, lecz niektórzy ryzykują nawet życiem żeby zrobić sobie wymarzone zdjęcie "na krawędzi". Sama wspinaczka na Preikestolen zajmuje około 2-3 godziny. Z tym miejscem związane są również rozmaite legendy. Jedna z nich głosi, że w dniu, w którym siedmiu braci ożeni się z siedmioma siostrami z Lysefjord, skała spadnie w dół fiordu i stoczy się do wody.
Niestety w zeszłym roku hiszpański turysta spadł z Preikestolen.
W ciągu ostatniego roku, amerykańskie media takie jak The New York Times, CNN czy Daily Mail często wspominały w swoich materiałach o norweskich walorach turystycznych. Jednak Christian Kamhaug, ekspert ds. mediów społecznościowych i PR nie jest do końca przekonany czy takie działania przełożą się na zyski płynące z norweskiej turystyki.
– Myślę, że Norwegom podoba się, że nasze walory turystyczne są doceniane i pokazywane w zagranicznych mediach. Nie jestem jednak pewien co do skuteczności przełożenia tych działań na realne zyski. Myślę, że większy wpływ na promowanie norweskiej turystyki ma stale rosnąca liczba połączeń lotniczych i tańszych biletów do Norwegii. To na pewno sprawi, że wielu zagranicznych turystów zdecyduje się na wycieczkę – mówi Kamhaug.

foto: wikimedia.org
– Na popularnym portalu społecznościowym zostało już umieszczonych ponad 25 000 zdjęć zrobionych właśnie na Preikestolen. Myślę, że to również ma znaczenie dla promowania norweskiej turystyki poza granicami naszego kraju. Należy szukać nowych kanałów promocji, media społecznościowe dają w takich przypadkach nawet większe efekty niż informacje umieszczane w programach telewizyjnych – podsumowuje Kamhaug.
źródło: huffingtonpost.com, reise.aftenbladet.no
źródło zdjęcia frontowego: wikimedia.org
Reklama
Reklama
To może Cię zainteresować
1
28-04-2014 14:03
3
0
Zgłoś
27-04-2014 21:39
0
-1
Zgłoś
27-04-2014 00:48
0
0
Zgłoś
27-04-2014 00:29
0
0
Zgłoś
26-04-2014 21:20
1
0
Zgłoś
26-04-2014 21:06
1
0
Zgłoś
26-04-2014 17:37
0
0
Zgłoś
26-04-2014 10:52
3
0
Zgłoś