Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu
Turystyka

Nie udały się wakacje – chcę odszkodowania!

Klaudia Synak

15 czerwca 2014 06:47

Udostępnij
na Facebooku
3
Nie udały się wakacje – chcę odszkodowania!



Według branży ubezpieczeniowej, Norwegowie uważają, że wszystko może zostać objęte rekompensatą z ubezpieczenia podróży.


Ubezpieczenie podróży pokrywa niemalże wszystkie sytuacje, które mogą się wydarzyć na wakacjach. Przedstawimy tutaj najbardziej popularne - i nietypowe skargi Norwegów.

- Norwegowie mają bardzo wysokie oczekiwania i wierzą, że wszystko co się stanie na wakacjach może zostać pokryte ubezpieczeniem. To nie jest do końca prawdą - mówi rzecznik Europejskich Ubezpieczeń Podróży Emma Elisabeth Vennesland.

Norwegowie coraz częściej korzystają z oferty wykupienia ubezpieczenia podróży. Przez ostatnie trzy lata liczba zaraportowanych spraw wzrosła o 17%. Liczba wykupionych ubezpieczeń wzrosła od 2011 do 2013 o 18%.

Złóż zapytanie o ubezpieczenie podróżne

- Jest to pewnie spowodowane tym, że poróżujemy częściej, na dłuższy okres oraz w coraz dalsze zakątki świata - mówi Vennesland.

W tym roku odszkodowania wyniosły rekordową liczbę -  540 milionów koron wypłaconych w pierwszym kwartale roku.

Jednak wzrastająca liczba skarg powoduje, że firmy ubezpieczeniowe zaczynają odmawiać wypłacenia pieniędzy.

Dziwne skargi

Bjarne Rysstad jest rzecznikiem ubezpieczeniowym w Gjensidige. Mówi, że regularnie spotyka się z „dziwacznymi sprawami" w związku z podróżującymi Norwegami.

- Mieliśmy przypadek, w którym nowo poślubiona para chciała wyjechać jeszcze raz z pieniędzy za  odszkodowanie ponieważ panna młoda dostała okresu podczas podróży poślubnej - mówi Rysstad.

łowienie ryb
wikipedia.org

Inna sprawa dotyczy mężczyzny któremu nie udało się nic złowić podczas wyjazdu na ryby.

- Nie złowił żadnej ryby, chciał z tego powodu dostać odszkodowanie. Można zrozumieć niezadowolenie z nieudanej wyprawy, ale to nie jest powód do odszkodowania - mówi Rysstad.

W jednym z przypadków mężczyzna chciał dostać odszkodowanie za następujące rzeczy: zgubiony portfel, zimną wodę, oraz słabe powodzenie u pań.

- Dostał z powrotem portfel - mówi Vennesland.

Kobieta, która złamała palec u nogi będąc na Rodos, chciała otrzymać dagpenger za każdy dzień, którego nie spędziła tańcząc. Nie otrzymała nic.

Generalne niezadowolenie

Najbardziej popularne skargi są jednak mniej dziwne.

Większość skarg wpływa z powodu tego, że wakacje nie upłynęły tak, jak sobie to ludzie wyobrażali.

- Ludzie mają często bardzo wysokie oczekiwania wobec wyjazdów i wielu wraca do domu niezadowolonych. Nie podoba im się hotel, ktoś się nieco rozchorował na wyjeździe. To nie są rzeczy, które ubezpieczenie jest w stanie pokryć - przypomina Rysstad.

Ubezpieczyciele twierdzą, że są w stanie zrozumieć niezadowolenie z wyjazdu.

- Aby zapewnić roczną wypłatę odszkodowań na poziomie 2 000 koron, musimy stworzyć pewne granice. Gdybyśmy wypłacali pieniądze za każdą skargę, wysokość odszkodowań wzrosłaby wielokrotnie - mówi Vennesland.

pensja
Ben Andreas Harding/flickr.com

SIEDEM NAJCZĘSTSZYCH SKARG

1. Uszkodzenie swoich rzeczy.

Rzeczy mogą zostać zniszczone, ale nie otrzymamy rekompensaty.

- Ubezpieczenie podróżne nie ubezpiecza od popełniania błędów - mówi Rysstad.

2. Utracenie lub zgubienie czegoś.

Pomyłka za którą musimy ponieść konsekwencje.

- Jeśli nie ma podejrzenia o kradzieży, ubezpieczenie podróży nie pokrywa takiego przypadku.

3. Kosztowności zniknęły z bagażu głównego.

Ubezpieczenie podróży pokrywa jedynie kosztowności znajdujące się w bagażu podręcznym.

4. Chodziliśmy ze zbyt dużą ilością gotówki przy sobie.

Według branży ubezpieczeniowej, Norwedzy uwielbiają chodzić z dużą ilością pieniędzy przy sobie. W przypadku kradzieży, nie wszystko może zostać pokryte przez ubezpieczenie. Maksymalną kwotą w Europejskich Ubezpieczeniach Podróży jest 3 000 koron, a w Gjensidige 2 000 koron.

5. Łatwy cel dla złodzieja.

Jeśli nie pilnowaliśmy swoich rzeczy, otrzymamy odmowę wypłacenia odszkodowania.

- Jednym z przykładów jest zostawienie torebki i telefonu na stole w restauracji gdy idziemy do toalety, lub zostawienie kosztowności w aucie.

6. Ofiara strajku lub upadlosci.

- Strajki i upadlosc firmy nie są pokrywane przez ubezpieczenie.

7. Bagaż podróżny jest uszkodzony.

- Otrzymujemy wiele spraw, w których bagaż zostaje uszkodzony. Nie jest to jednak powodem do rekompensaty z ubezpieczenia, tego typu uszkodzenia są winą przewoźnika - mówi Vennesland.

Źródło: dinepenger.no; zdjęcie źródłowe: wikipedia.org

Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Marek Keram

15-06-2014 21:59

mariomaj napisał:
6. Ofiara strajku lub bankrupcji.

- Strajki i bankrupcje nie są pokrywane przez ubezpieczenie.

co to bankrupcja


Dziś nasze analfabetki przeszły same siebie. A bankrupcja to coś z wyciekiem z vajdzajny chyba

Mario Maj

15-06-2014 21:39

6. Ofiara strajku lub bankrupcji.

- Strajki i bankrupcje nie są pokrywane przez ubezpieczenie.

co to bankrupcja

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok