Turystyka
Nie udały się wakacje – chcę odszkodowania!
3

Według branży ubezpieczeniowej, Norwegowie uważają, że wszystko może zostać objęte rekompensatą z ubezpieczenia podróży.
Ubezpieczenie podróży pokrywa niemalże wszystkie sytuacje, które mogą się wydarzyć na wakacjach. Przedstawimy tutaj najbardziej popularne - i nietypowe skargi Norwegów.
- Norwegowie mają bardzo wysokie oczekiwania i wierzą, że wszystko co się stanie na wakacjach może zostać pokryte ubezpieczeniem. To nie jest do końca prawdą - mówi rzecznik Europejskich Ubezpieczeń Podróży Emma Elisabeth Vennesland.
Norwegowie coraz częściej korzystają z oferty wykupienia ubezpieczenia podróży. Przez ostatnie trzy lata liczba zaraportowanych spraw wzrosła o 17%. Liczba wykupionych ubezpieczeń wzrosła od 2011 do 2013 o 18%.
- Jest to pewnie spowodowane tym, że poróżujemy częściej, na dłuższy okres oraz w coraz dalsze zakątki świata - mówi Vennesland.
W tym roku odszkodowania wyniosły rekordową liczbę - 540 milionów koron wypłaconych w pierwszym kwartale roku.
Jednak wzrastająca liczba skarg powoduje, że firmy ubezpieczeniowe zaczynają odmawiać wypłacenia pieniędzy.
Dziwne skargi
Bjarne Rysstad jest rzecznikiem ubezpieczeniowym w Gjensidige. Mówi, że regularnie spotyka się z „dziwacznymi sprawami" w związku z podróżującymi Norwegami.
- Mieliśmy przypadek, w którym nowo poślubiona para chciała wyjechać jeszcze raz z pieniędzy za odszkodowanie ponieważ panna młoda dostała okresu podczas podróży poślubnej - mówi Rysstad.

wikipedia.org
Inna sprawa dotyczy mężczyzny któremu nie udało się nic złowić podczas wyjazdu na ryby.
- Nie złowił żadnej ryby, chciał z tego powodu dostać odszkodowanie. Można zrozumieć niezadowolenie z nieudanej wyprawy, ale to nie jest powód do odszkodowania - mówi Rysstad.
W jednym z przypadków mężczyzna chciał dostać odszkodowanie za następujące rzeczy: zgubiony portfel, zimną wodę, oraz słabe powodzenie u pań.
- Dostał z powrotem portfel - mówi Vennesland.
Kobieta, która złamała palec u nogi będąc na Rodos, chciała otrzymać dagpenger za każdy dzień, którego nie spędziła tańcząc. Nie otrzymała nic.
Generalne niezadowolenie
Najbardziej popularne skargi są jednak mniej dziwne.
Większość skarg wpływa z powodu tego, że wakacje nie upłynęły tak, jak sobie to ludzie wyobrażali.
- Ludzie mają często bardzo wysokie oczekiwania wobec wyjazdów i wielu wraca do domu niezadowolonych. Nie podoba im się hotel, ktoś się nieco rozchorował na wyjeździe. To nie są rzeczy, które ubezpieczenie jest w stanie pokryć - przypomina Rysstad.
Ubezpieczyciele twierdzą, że są w stanie zrozumieć niezadowolenie z wyjazdu.
- Aby zapewnić roczną wypłatę odszkodowań na poziomie 2 000 koron, musimy stworzyć pewne granice. Gdybyśmy wypłacali pieniądze za każdą skargę, wysokość odszkodowań wzrosłaby wielokrotnie - mówi Vennesland.

Ben Andreas Harding/flickr.com
SIEDEM NAJCZĘSTSZYCH SKARG
1. Uszkodzenie swoich rzeczy.
Rzeczy mogą zostać zniszczone, ale nie otrzymamy rekompensaty.
- Ubezpieczenie podróżne nie ubezpiecza od popełniania błędów - mówi Rysstad.
2. Utracenie lub zgubienie czegoś.
Pomyłka za którą musimy ponieść konsekwencje.
- Jeśli nie ma podejrzenia o kradzieży, ubezpieczenie podróży nie pokrywa takiego przypadku.
3. Kosztowności zniknęły z bagażu głównego.
Ubezpieczenie podróży pokrywa jedynie kosztowności znajdujące się w bagażu podręcznym.
4. Chodziliśmy ze zbyt dużą ilością gotówki przy sobie.
Według branży ubezpieczeniowej, Norwedzy uwielbiają chodzić z dużą ilością pieniędzy przy sobie. W przypadku kradzieży, nie wszystko może zostać pokryte przez ubezpieczenie. Maksymalną kwotą w Europejskich Ubezpieczeniach Podróży jest 3 000 koron, a w Gjensidige 2 000 koron.
5. Łatwy cel dla złodzieja.
Jeśli nie pilnowaliśmy swoich rzeczy, otrzymamy odmowę wypłacenia odszkodowania.
- Jednym z przykładów jest zostawienie torebki i telefonu na stole w restauracji gdy idziemy do toalety, lub zostawienie kosztowności w aucie.
6. Ofiara strajku lub upadlosci.
- Strajki i upadlosc firmy nie są pokrywane przez ubezpieczenie.
7. Bagaż podróżny jest uszkodzony.
- Otrzymujemy wiele spraw, w których bagaż zostaje uszkodzony. Nie jest to jednak powodem do rekompensaty z ubezpieczenia, tego typu uszkodzenia są winą przewoźnika - mówi Vennesland.
Źródło: dinepenger.no; zdjęcie źródłowe: wikipedia.org
Reklama
To może Cię zainteresować
1
15-06-2014 21:59
2
0
Zgłoś
15-06-2014 21:39
0
-1
Zgłoś