Planowo remont dwóch z dziesięciu tuneli w Oslo zakończy się latem przyszłego roku. Na zdjęciu wjazd do tunelu Ekeberg z Bjørvikatunnelen.
wikimedia.org/ fot. Peter Fiskerstrand/ Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported
Tego lata dwa tunele w Oslo, w tym jeden przebiegający przez obszar centrum miasta, będą częściowo lub całkowicie wyłączone z ruchu w związku z remontami, ostrzega Norweski Zarząd Dróg i Autostrad (Statens vegvesen).
Mowa o Ekebergtunnelen i Svartdalstunnelen, spajających w stolicy trasy E18 i E6 i stanowiących część większego Operatunnelen, gdzie od przynajmniej roku prace w obydwu obiektach odbywały się nocą w trosce o płynność ruchu ulicznego. W wakacje jednak kierowcy będą się musieli liczyć z utrudnieniami również za dnia.
Powtórka sprzed roku
Odcinek Svartdalstunnelen między Ryen a Lodalen (pas z Ryen w stronę Gamlebyen) zamknięto 30 czerwca wieczorem i w takim stanie pozostanie on planowo do 12 sierpnia. Podobnie rzecz będzie się miała z tunelem Ekeberg: od 6 do 30 lipca nie będzie się nim dało dojechać w kierunku centrum.
Dodatkowo w czasie letnich miesięcy kierowcy mogą napotkać zamknięte niektóre wyjazdy ze wspomnianych tuneli. Zjazd na Sørenga z Ekebergtunnelen (E6) zostanie wyłączony w okresie 6 lipca-12 sierpnia, tak samo na wysokości Lodalen w stronę Carl Berner/Lodalen/Kværnerbyen – od 6 lipca do końca miesiąca.
Oś czasu przedstawiająca tygodnie, w których ruch w tunelach w Oslo ma być utrudniony.
https://www.vegvesen.no/vegprosjekter/tunneleroslo/tunnelene/ekeberg-og-svartdalstunnelen/screenshot
Osobom przemieszczającym się w wakacje przez Oslo Statens vegvesen zaleca przede wszystkim unikanie tras wiodących przez centrum miasta i nastawienie na wyjazd z domu z pewnym zapasem czasowym. Zarząd przygotował również specjalną mapę z proponowanymi alternatywnymi trasami, którą można pobrać na
stronie zarządu, a najświeższe informacje odnośnie tuneli śledzić na ich
facebookowym profilu.
Rozpoczęta w ubiegłym roku restauracja dwóch stołecznych tuneli ma dobiec końca latem 2019. Statens vegvesen wśród celów ich remontu wymienia głównie montaż nowej instalacji elektrycznej, zabezpieczeń pożarowych, monitoringu oraz systemu wypompowywania wody. Ponadto położenie nawierzchni asfaltowej i ulepszenie dróg ewakuacyjnych.