Kredyt konsumencki w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Podatki w Norwegii to nasza specjalność
Sprawdź
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
To koniec darmowych przejazdów dla elbili. Rozpoczęła się budowa nowych bramek Transport i komunikacja
Maja Zych 28 lutego 2019
12:11

To koniec darmowych przejazdów dla elbili. Rozpoczęła się budowa nowych bramek

7
Skomentuj
Początkowo wprowadzenie nowych bramek planowano na marzec tego roku. Leifern [CC BY-SA 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)]
W środę 27 lutego rozpoczęło się montowanie 53 nowych bramek (bomstasjoner) w Oslo i Akershus oraz modernizacja istniejących już systemów. Uruchomienie nowych punktów poboru opłat oznacza koniec darmowych przejazdów dla samochodów elektrycznych, które tak jak auta benzynowe i z silnikiem diesla będą obciążone bompenger.
Otwarcie bramek zaplanowane jest na 1 czerwca tego roku, czyli ponad dwa miesiące później, niż początkowo zapowiadano. Tutaj wpisz tekst
Reklama

Powstaną trzy strefy opłat

Kiedy w czerwcu tego roku do użytku zostaną oddane nowe bramki, w Oslo i Akershus działać będą łącznie aż 73 bomstasjoner, podzielone na trzy obszary: strefa wewnętrzna (Indre ring), strefa Oslo (Osloringen), granica miasta (opłata jedynie za wjazd do Oslo). Na stronie Państwowego Zarządu Dróg (Statens vegvesen) można znaleźć interaktywną mapę z obecnymi oraz nowymi strefami płatnych przejazdów.

Opłaty bramkowe od 1 czerwca będą niższe, jednak – z wyjątkiem opłat za wjazd do miasta – pobierane w dwie strony. Bez zmian pozostanie z kolei wyższa stawka za przejazdy w godzinach szczytu, czyli od 6:30 do 9:00 oraz od 15:00 do 17:00 we wszystkie dni powszednie – obowiązywać będzie zarówno samochody spalinowe, jak i elbile.

Opłaty za przejazdy dla samochodów osobowych (opłata podstawowa/ w godzinach szczytu):

Indre ring:
– Samochód benzynowy/ hybryda: 17 NOK/ 21 NOK
– Diesel: 19 NOK/ 23 NOK
– Samochód elektryczny: 4 NOK/ 8 NOK

Osloringen:
– Samochód benzynowy/ hybryda: 21 NOK/ 27 NOK
– Diesel: 25 NOK/ 30 NOK
– Samochód elektryczny: 5 NOK/ 10 NOK

Bygrense:
– Samochód benzynowy/ hybryda: 21 NOK/ 27 NOK
– Diesel: 25 NOK/ 30 NOK
– Samochód elektryczny: 5 NOK/ 10 NOK

Ma być bardziej sprawiedliwie

Wprowadzenie nowych bramek ma być bardziej sprawiedliwym rozwiązaniem, dzięki któremu aż dwie trzecie kierowców zostaną obciążone opłatami.

Zmieni się też system naliczania bompenger: należność trzeba będzie uiścić w obydwie strony – a nie tak jak do tej pory w jedną – jednak stawki będą niższe i wciąż obowiązywać będzie „zasada godzinowa”. Dzięki temu, jeśli kierowa przekroczy w ciągu 60 minut kilka bramek (w strefie Osloringen i Indre Ring), zapłaci jedynie za jeden przejazd.

Kierowcy samochodów elektrycznych wciąż będą mogli cieszyć się większymi przywilejami niż właściciele aut spalinowych – opłaty bramkowe dla elbili będą bowiem około 4 razy niższe.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych
55555555 55555555
55555555 55555555 02-03-2019 19:53

Hhahah ekologia kosztuje

2
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
Joanna Kuchnicka
Joanna Kuchnicka 01-03-2019 13:14

wolanski napisał:
Pazernosc w norlandi nie zna granic!!!

Najbardziej pazerni są tu obcokrajowcy.

-2
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
Josef Satan
Josef Satan 01-03-2019 11:25

wolanski napisał:
Pazernosc w norlandi nie zna granic!!!

NAV musi utrzymywac bezrobotnych polakow.

-9
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
ad wolanski
ad wolanski 01-03-2019 08:51

Pazernosc w norlandi nie zna granic!!!

5
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
krakusik
krakusik 28-02-2019 22:40

Jest kasa na woz i konia to i na bat sie znajdzie.

6
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
Malaguti B
Malaguti B 28-02-2019 21:30

I prawidlowo - doic tych co maja kase na nowe elbile!

-14
Odpowiedz
Zgłoś komentarz

Bliżej nas