Transport i komunikacja
Oddzielne wjazdy i wyjazdy, tunele – tak będzie wyglądać droga rowerowa za 1,3 miliarda koron
3

Nowoczesna ścieżka rowerowa powstanie między Sandnes i Stavanger. screenshot, nrk.no
Między Stavanger i Sandnes powstaje supernowoczesna droga rowerowa. Państwo zapłaci za nią aż 1,3 miliarda koron.
Budowę trasy rowerowej między Stavanger i Sandnes zaplanowano na lata 2012-2020. Inwestycja kosztuje 1,3 miliarda koron. Najnowsza ścieżka rowerowa będzie miała własne wjazdy i wyjazdy oraz tunel.
Statens vegvesen - Sykkelstamveg langs E39 mellom Stavanger, Forus og Sandnes
Statens Vegvesen
Po raz pierwszy w Norwegii powstanie droga rowerowa o tak wysokim standardzie.
– Droga będzie przeznaczona tylko dla rowerzystów. Będzie miała szerokość czterech metrów i na środku będzie podzielona. Rowerzyści będą mogli na niej bezpiecznie rozwinąć duże prędkości, ponieważ nie bedze żadnych ostrych zakrętów czy skrzyżowań – mówi kierownik projektu drogi rowerowej, Kari Smådal Turøy.
– Droga będzie przeznaczona tylko dla rowerzystów. Będzie miała szerokość czterech metrów i na środku będzie podzielona. Rowerzyści będą mogli na niej bezpiecznie rozwinąć duże prędkości, ponieważ nie bedze żadnych ostrych zakrętów czy skrzyżowań – mówi kierownik projektu drogi rowerowej, Kari Smådal Turøy.
Tunel pod wzgórzem
Tunel Auglend na drodze E39 ma ułatwić przejazdy rowerzystom – nie będą już musieli wjeżdżać na wzgórze, aby móc przejechać trasę.
– Samochody mają swoje tunele, aby nie przeprawiać się przez góry. teraz rowerzyści będą mieli swój tunel, aby nie jeździć po wzgórzu. Unikniemy dzięki temu konfliktów z turystami i pieszymi chodzącymi po Sørmarka – mówi Smådal Turøy.
– Samochody mają swoje tunele, aby nie przeprawiać się przez góry. teraz rowerzyści będą mieli swój tunel, aby nie jeździć po wzgórzu. Unikniemy dzięki temu konfliktów z turystami i pieszymi chodzącymi po Sørmarka – mówi Smådal Turøy.
Gotowa w 2020?
Prace nad ścieżką rowerową rozpoczęto już w 2012 roku. Najnowszy odcinek, który powstaje w regionie Ryfast niedaleko Stavanger jest już niemal na ukończeniu. Ścieżka o długości 700 metrów jest tuż obok drogi E39. Brakuje tam jedynie wylanego asfaltu.
Do zakończenia projektu jeszcze dużo zostało. Ścieżka rowerowa jest częścią pakietu miejskiego dla regionu Nord-Jæren i w tej chwili jeszcze nie została zatwierdzona przez Storting. Co więcej Państwowy Zarząd Dróg (Statens Vegvesen) musi podpisać umowy z właścicielami ziem wzdłuż drogi E39, tam, gdzie według planu ma powstać ścieżka. Według optymistycznych prognoz, prace nad drogą rowerową mają się zakończyć w 2020 roku.
Do zakończenia projektu jeszcze dużo zostało. Ścieżka rowerowa jest częścią pakietu miejskiego dla regionu Nord-Jæren i w tej chwili jeszcze nie została zatwierdzona przez Storting. Co więcej Państwowy Zarząd Dróg (Statens Vegvesen) musi podpisać umowy z właścicielami ziem wzdłuż drogi E39, tam, gdzie według planu ma powstać ścieżka. Według optymistycznych prognoz, prace nad drogą rowerową mają się zakończyć w 2020 roku.
Reklama
To może Cię zainteresować
25-02-2017 21:29
1
0
Zgłoś
25-02-2017 17:29
0
-3
Zgłoś
25-02-2017 09:56
0
-3
Zgłoś