Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

12
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Transport i komunikacja

Najdłuższy tunel rowerowy na świecie może powstać w Bergen

Iga Jaruszewska

23 maja 2017 08:00

Udostępnij
na Facebooku
1
Najdłuższy tunel rowerowy na świecie może powstać w Bergen

Bergen to jedno z miast z najniższym odsetkiem „rowerzystów” w Norwegii. Fot. fotolia - royalty free

Państwo zamierza pokryć połowę kosztów budowy tunelu rowerowego przez Løvstakken. Korytarz miałby liczyć 2,9 km i tym samym zostać najdłuższym tego typu tunelem na świecie.
Plany powstania długiego na 2,9 km tunelu rowerowego pojawiły się już pod koniec ubiegłego roku, natomiast obecnie zaczynają być coraz bardziej realne. 18 maja portal NRK opublikował artykuł, zgodnie z którym państwo zobowiązało się przeznaczyć 50 mln koron na budowę tunelu przez Løvstakken.

Dotacja państwowa

Jak podaje NRK, partie Høyre, Frp, KrF i Venstre potwierdziły, że rząd pokryje połowę kosztów budowy tunelu.

Pieniądze pochodzą z dotacji państwowej przeznaczonej na wydłużenie Bybanen (systemu tramwajowego działającego w Bergen) do Fyllingsdalen – tunel rowerowy ma być zarazem tunelem ewakuacyjnym dla osób podróżujących Bybanen.

– Mam nadzieję, że okręg Hordaland i gmina Bergen złożą się, żeby zapłacić swoją połowę – powiedział Helge André Njåstad z Frp.

Najdłuższy tunel rowerowy na świecie

W związku z planem wydłużenia Bybanen do Fyllingsdalen pod koniec ubiegłego roku Wydział Planowania zaproponował budowę połączonego tunelu ewakuacyjno-rowerowego przez Løvstakken. Korytarz miałby liczyć 2,9 km i tym samym stać się najdłuższym tunelem rowerowym na całym świecie.

Zgodnie z NRK na rowerach jeździ około 3 proc. bergeńczyków. To jedno z miast z najniższym odsetkiem „rowerzystów” w Norwegii. Tunel rowerowy miałby zachęcić mieszkańców do częstszego korzystania z rowerów –  trasa przez Løvstakken skróciłaby codziennie pokonywany dystans o 5,5 km i uczyniła czas podróży o 20 minut krótszym.

źródło: nrk.no
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Nikodem Sytniejewski

24-05-2017 01:42

Takie tunele to super sprawa, przez 2,9 km jechać rowerem i nie zmoknąć wcale jak zbudują to po raz drugi zawitam do Bergen! (tym razem z rowerem oczywiście )

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok