Transport i komunikacja
Najdłuższy tunel rowerowy na świecie może powstać w Bergen
1
Bergen to jedno z miast z najniższym odsetkiem „rowerzystów” w Norwegii. Fot. fotolia - royalty free
Państwo zamierza pokryć połowę kosztów budowy tunelu rowerowego przez Løvstakken. Korytarz miałby liczyć 2,9 km i tym samym zostać najdłuższym tego typu tunelem na świecie.
Plany powstania długiego na 2,9 km tunelu rowerowego pojawiły się już pod koniec ubiegłego roku, natomiast obecnie zaczynają być coraz bardziej realne. 18 maja portal NRK opublikował artykuł, zgodnie z którym państwo zobowiązało się przeznaczyć 50 mln koron na budowę tunelu przez Løvstakken.
Dotacja państwowa
Jak podaje NRK, partie Høyre, Frp, KrF i Venstre potwierdziły, że rząd pokryje połowę kosztów budowy tunelu.
Pieniądze pochodzą z dotacji państwowej przeznaczonej na wydłużenie Bybanen (systemu tramwajowego działającego w Bergen) do Fyllingsdalen – tunel rowerowy ma być zarazem tunelem ewakuacyjnym dla osób podróżujących Bybanen.
– Mam nadzieję, że okręg Hordaland i gmina Bergen złożą się, żeby zapłacić swoją połowę – powiedział Helge André Njåstad z Frp.
Pieniądze pochodzą z dotacji państwowej przeznaczonej na wydłużenie Bybanen (systemu tramwajowego działającego w Bergen) do Fyllingsdalen – tunel rowerowy ma być zarazem tunelem ewakuacyjnym dla osób podróżujących Bybanen.
– Mam nadzieję, że okręg Hordaland i gmina Bergen złożą się, żeby zapłacić swoją połowę – powiedział Helge André Njåstad z Frp.
Najdłuższy tunel rowerowy na świecie
W związku z planem wydłużenia Bybanen do Fyllingsdalen pod koniec ubiegłego roku Wydział Planowania zaproponował budowę połączonego tunelu ewakuacyjno-rowerowego przez Løvstakken. Korytarz miałby liczyć 2,9 km i tym samym stać się najdłuższym tunelem rowerowym na całym świecie.
Zgodnie z NRK na rowerach jeździ około 3 proc. bergeńczyków. To jedno z miast z najniższym odsetkiem „rowerzystów” w Norwegii. Tunel rowerowy miałby zachęcić mieszkańców do częstszego korzystania z rowerów – trasa przez Løvstakken skróciłaby codziennie pokonywany dystans o 5,5 km i uczyniła czas podróży o 20 minut krótszym.
źródło: nrk.no
Zgodnie z NRK na rowerach jeździ około 3 proc. bergeńczyków. To jedno z miast z najniższym odsetkiem „rowerzystów” w Norwegii. Tunel rowerowy miałby zachęcić mieszkańców do częstszego korzystania z rowerów – trasa przez Løvstakken skróciłaby codziennie pokonywany dystans o 5,5 km i uczyniła czas podróży o 20 minut krótszym.
źródło: nrk.no
Reklama
To może Cię zainteresować
24-05-2017 01:42
6
0
Zgłoś