Transport i komunikacja
Koszmar każdego kierowcy: gdzie są najgorsze drogi w Norwegii? [RAPORT]
![Koszmar każdego kierowcy: gdzie są najgorsze drogi w Norwegii? [RAPORT]](https://images.mncdn.pl/images/articles/e16_filefjellstunnelen.jpg?resizeimage=w:500,r:1.77,t:c)
Drogi w Norwegii są zaniedbane fotolia.com - royalty free
Według najnowszego raportu Rady Informacyjnej ds. Infrastruktury Drogowej (Opplysningsrådet for veitrafikken) i firmy Rambøll, najgorsze drogi w Norwegii znajdują się w okręgach Hordaland i Sogn og Fjordane.
W styczniu Rada Informacyjna ds. Infrastruktury Drogowej (Opplysningsrådet for veitrafikken, OFV), we współpracy z firmą doradczą Rambøll, opublikowała raport na temat stanu dróg w Norwegii. Okazało się, że najgorsze drogi są w okręgach Hordaland oraz Sogn og Fjordane.
Ocena dróg powstała na podstawie kryteriów, takich jak: szerokość drogi, liczba zakrętów i wzniesień czy równość nawierzchni.
Niemal wszystkie typy dróg znalazły się w raporcie. Ocenie nie poddano jedynie dróg komunalnych.
Niemal wszystkie typy dróg znalazły się w raporcie. Ocenie nie poddano jedynie dróg komunalnych.
Średnia ocena: 4
Średnia ocena wszystkich dróg to 4 – im niższy wynik, tym lepszy stan dróg. Według tych kryteriów najlepsze drogi znajdują się w regionach Vestfold (wynik 1,72) i Hedmark (wynik 1,8), zaś najgorsze w Hordaland i Sogn og Fjordane (wynik 5,6).

Tabela
Gdyby wziąć pod uwagę uwarunkowania geograficzne Norwegii, wyniki przestają zaskakiwać.
– Zarówno trudniej, jak i drożej buduje się drogi w terenach, gdzie jest wiele zakrętów, wzniesień i zawężeń – mówi dyrektor OFV, Øyvind Solberg Thorsen.
Thoresen zwraca uwagę również na aspekt ekonomiczny, który znacznie wpływa na jakość dróg.
– Duże części Sogn og Fjordane i Hordaland są mało zaludnione, co wpływa na ograniczenia finansowe. Budowa dróg jest priorytetem w gęsto zaludnionych regionach – mów Thoresen.
– Zarówno trudniej, jak i drożej buduje się drogi w terenach, gdzie jest wiele zakrętów, wzniesień i zawężeń – mówi dyrektor OFV, Øyvind Solberg Thorsen.
Thoresen zwraca uwagę również na aspekt ekonomiczny, który znacznie wpływa na jakość dróg.
– Duże części Sogn og Fjordane i Hordaland są mało zaludnione, co wpływa na ograniczenia finansowe. Budowa dróg jest priorytetem w gęsto zaludnionych regionach – mów Thoresen.
Zaniedbania od czasów II wojny światowej
Jak twierdzi Thoresen, drogi w Norwegii zaniedbuje się już od dawna.
– Sektor transportowy ignorowano już od czasów II wojny światowej. Dopiero od 2008 roku aż do dziś rząd zwiększa w budżecie środki przeznaczone na rozwój infrastruktury – mówi Thoresen. – Jest coraz lepiej, ale Norwegia musi podnieść standard swoich dróg.
– Sektor transportowy ignorowano już od czasów II wojny światowej. Dopiero od 2008 roku aż do dziś rząd zwiększa w budżecie środki przeznaczone na rozwój infrastruktury – mówi Thoresen. – Jest coraz lepiej, ale Norwegia musi podnieść standard swoich dróg.
Najgorsze drogi w Europie
Jak podaje rada, jakość norweskich dróg jest jedną z najgorszych w całej Europie. Znajdują się poniżej wymaganego standardu, a nowych dróg jest za mało.
Średnia prędkość, jaką można rozwinąć w Norwegii, to 70,3 km/h. Dla porównania, w Szwecji wynosi 99,8 km/h.
Według informacji podanych przez OFV, niższe prędkości niż w Norwegii można rozwinąć jedynie w Albanii.
Jednak wszyscy zgodnie przyznają, że stan norweskich dróg systematycznie się poprawia.
Średnia prędkość, jaką można rozwinąć w Norwegii, to 70,3 km/h. Dla porównania, w Szwecji wynosi 99,8 km/h.
Według informacji podanych przez OFV, niższe prędkości niż w Norwegii można rozwinąć jedynie w Albanii.
Jednak wszyscy zgodnie przyznają, że stan norweskich dróg systematycznie się poprawia.
Gdzie są gorsze drogi?
W Polsce
36.64%
W Norwegii
46.55%
W obu krajach stan dróg jest zły
14.66%
Nie mam zdania
2.16%
łącznie głosów: 232

Reklama
To może Cię zainteresować