Kolejne lato pod znakiem remontów kolei. „Będzie dwa razy gorzej niż rok temu”

W tym roku szacuje się, że trzeba będzie zorganizować niemal 70 tys. zastępczych połączeń autobusowych Hallvard Nygård [CC BY-SA 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/)]
Duże wyzwanie dla kolei
Dla norweskich kolei wyzwaniem może okazać się też zapewnienie zastępczych pojazdów oraz pracowników, którzy obsłużą nowe trasy – w tym roku szacuje się, że trzeba będzie zorganizować niemal 70 tys. połączeń autobusowych, które zastąpią wyłączone z ruchu odcinki kolejowe. Sytuację utrudnić może także wzrost liczby pasażerów, który norweskie koleje obserwują w ciągu ostatnich lat.
Drammenbanen/Vestfoldbanen
– Asker-Drammen (tydzień 26-31)
– Skøyen–Drammen (tydzień 28-29)
– Spikkestadbanen (tydzień 28-29)
Østfoldbanen
– Oslo S-Kråkstad oraz Oslo S-Ed w Szwecji (25.05 godz. 2:00-26.05 godz. 14:00)
– Oslo S-Rygge-Mysen (trasa zamknięta 22-23.06)
– połączenia kolejowe kursują między Oslo a Kolbotn, ale wyłączone z ruchu są odcinki Kolbotn-Rygge oraz Kolbotn-Mysen/Rakkestad (tydzień 26)
– zamknięte odcinki Oslo-Rygge oraz Oslo-Mysen/Rakkestad (29-30.06)
– Østre linje nie będzie kursować między Oslo S a Mysen/Rakkestad (tydzień 27-31)
– Vestre linje nie będzie kursować między Oslo S a Rygge (tydzień 27-31)
Bergensbanen
– kursuje przez Roa, autobusowa komunikacja zastępcza na odcinku Drammen-Hønefoss (tydzień 26-31)
Sørlandsbanen
– od poniedziałku do piątku między 9:30 a 14:30 komunikacja zastępcza na odcinku Drammen-Kongsberg (tydzień 21)
– Kongsberg-Oslo (tydzień 26-31)
Gjøvikbanen
– odcinek Roa-Jaren (20.05-24.05)
– Oslo S-Gjøvik (8.06-11.06)
Dovrebanen
– Eidsvoll-Trondheim (25.05 godz. 2:00-27.05 godz. 7:00)
Nordlandsbanen
– Trondheim-Lilleby/Leangen (25.05 godz. 2:00-27.05 godz. 7:00)

To może Cię zainteresować