Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

10
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Transport i komunikacja

Aż 102 miejsca do ładowania elbili. To największy taki parking na świecie

Maja Zych

04 stycznia 2018 08:00

Udostępnij
na Facebooku
9
Aż 102 miejsca do ładowania elbili. To największy taki parking na świecie

Garaż został częściowo otwarty już w 2016 roku, jednak od tego czasu został rozbudowany i zmodernizowany. pxhere.com / CC0 Public Domain

W dzielnicy Grünerløkka w Oslo znajduje się garaż z największą liczbą stacji do ładowania samochodów elektrycznych na świecie. Na parkingu kompleksu Vulkan są aż 102 miejsca, z czego 2 do szybkiego ładowania. Tygodniowo zużywają one nawet 6 tys. kWh prądu.
To nie tylko największy taki garaż na świecie, ale także najbardziej zaawansowany technologicznie. Całość obiektu otwarta została w marcu tego roku.

Ułatwienie dla kierowców

Garaż ma nie tylko umożliwić dostęp do ładowarek dla osób jeżdżących samochodami elektrycznymi, ale też rozładować ruch na parkingach ulicznych w centrum Oslo. Przedstawiciele gminy Oslo zapewniają, że chcą wyjść naprzeciw potrzebom kierowców elbili, których na ulicach stolicy jest coraz więcej. Chcą oni zapewnić większą liczbę garaży do ładowania tylko dla samochodów elektrycznych, miejsca do ładowania na gminnych miejscach parkingowych oraz więcej szybkich i półszybkich ładowarek. W ten sposób chcą sprawić, aby zakup samochodu elektrycznego niósł ze sobą jeszcze więcej korzyści i skłonić mieszkańców Oslo do zrezygnowania z samochodów spalinowych.
Ten moduł wyświetla się tylko na wersji dla telefonów
Reklama

Nowoczesne rozwiązania

Z początku ładowanie samochodów elektrycznych było tam darmowe, jednak po rozbudowie i ulepszeniu instalacji użytkowników zaczęła obowiązywać opłata za zużyty prąd w godzinach od 9:00 do 17:00 – w nocy usługa wciąż jest darmowa. Jednym z rozwiązań, które wyróżnia parking w kompleksie Vulkan jest możliwość zamówienia miejsca do ładowania z wyprzedzeniem przez aplikację mobilną na telefonie.

Garaż do ładowania powstał we współpracy między gminą Oslo i prywatnymi firmami. Za system ładowania odpowiada Fortum, jeden z głównym dostawców prądu w Norwegii. Dzięki sukcesowi tego miejsca coraz więcej deweloperów zastanawia się nad stworzeniem takich parkingów w innych częściach kraju.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


zaladownik

10-01-2018 09:56

Jakie są ceny parkingów w Norwegii?

boj fra oszlo

05-01-2018 21:17

freewoman napisał:
bojfraoszlo napisał:
freewoman napisał:
Producenci prześcigają się w zachwalaniu zalet wynikających z nowoczesnych układów hybrydowych i napędów elektrycznych, jednak nikt nie wspomina o tym, jak takie urządzenia reagują na temperatury poniżej zera...
W przypadku elektrycznych aut Audi i Mitsubishi, a także hybrydowych Toyot przedstawiciele producentów uważają, że w przypadku dużych różnic temperatur, zużycie energii elektrycznej na ogrzewanie wnętrza nieznacznie skraca zasięg. Jest to analogiczne do aut zasilanych tradycyjnym paliwem, gdzie w czasie zwiększonego poboru prądu użycie paliwa nieco wzrasta. Dodatkowo w czasie dużych mrozów, zasięg elektryka może być mniejszy, ponieważ pojemność baterii w niskich temperaturach się zmniejsza.
Chwalą te elektryczne \\\\\\\"cacka\\\\\\\" od A do Z w razie nadejścia zimy stulecia o silnych mrozach,to nawet taki parking nie pomoże
Ciekawe jaka będzie przyszłość elektryka w bardzo niskich temperaturach..

...skąd to upodobanie do złomu?
... disel na rope
...najchętniej Wulkswagen
...kupiony od Turka w Berlinie
...w przekonaniu ,że Niemiec
... jest za głupi ,żeby cofnąc licznik
...Tesla to inna bajka
... ale już na przykład
...elektryczny Golf
...super
...wygląda jak inne Golfy
...a przyspieszenie
...jak w dislu na rope

Boy fra uszlo ja sie nie moge doczekac marki samochodu norweskiej produkcji.. ,albo jezdza szwedzkimi Volwiaczami lub nie swoimi Amerykancami typu Tesla
Szerokosci...


...jest taki norweski samochod..
..BUDDY...

boj fra oszlo

05-01-2018 19:34

freewoman napisał:
Producenci prześcigają się w zachwalaniu zalet wynikających z nowoczesnych układów hybrydowych i napędów elektrycznych, jednak nikt nie wspomina o tym, jak takie urządzenia reagują na temperatury poniżej zera...
W przypadku elektrycznych aut Audi i Mitsubishi, a także hybrydowych Toyot przedstawiciele producentów uważają, że w przypadku dużych różnic temperatur, zużycie energii elektrycznej na ogrzewanie wnętrza nieznacznie skraca zasięg. Jest to analogiczne do aut zasilanych tradycyjnym paliwem, gdzie w czasie zwiększonego poboru prądu użycie paliwa nieco wzrasta. Dodatkowo w czasie dużych mrozów, zasięg elektryka może być mniejszy, ponieważ pojemność baterii w niskich temperaturach się zmniejsza.
Chwalą te elektryczne \"cacka\" od A do Z w razie nadejścia zimy stulecia o silnych mrozach,to nawet taki parking nie pomoże
Ciekawe jaka będzie przyszłość elektryka w bardzo niskich temperaturach..



...skąd to upodobanie do złomu?
... disel na rope
...najchętniej Wulkswagen
...kupiony od Turka w Berlinie
...w przekonaniu ,że Niemiec
... jest za głupi ,żeby cofnąc licznik
...Tesla to inna bajka
... ale już na przykład
...elektryczny Golf
...super
...wygląda jak inne Golfy
...a przyspieszenie
...jak w dislu na rope

GUEST .

04-01-2018 14:15

"Całość obiektu otwarta została w marcu tego roku"

To ciekawe bo artykuł jest z 4 stycznia

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok