Transport i komunikacja
50 nowych przejazdów bramkowych w Oslo? Plany w 2019 mogą stać się rzeczywistością
4

Oslopakke-3 zakłada powstanie nowych przejazdów bramkowych w stolicy. commons.wikimedia.org - Pudelek (Marcin Szala) - Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported
Rada Miasta Oslo chce wprowadzić przejazdy bramkowe również w drugim okręgu miasta (Ring 2). 50 nowych bramek może pojawić się już w 2019 roku.
Wiosną 2017 Rada Miasta Oslo rozważy wprowadzenie kolejnych bramek na wjeździe do miasta. Jedna z propozycji zakłada, że w 2019 roku w stolicy pojawi się 50 nowych płatnych przejazdów.
Konkretna propozycja na temat liczby nowych bramek i kosztów przejazdów ma pojawić się 1 kwietnia 2017 roku.
Konkretna propozycja na temat liczby nowych bramek i kosztów przejazdów ma pojawić się 1 kwietnia 2017 roku.
Połowa kierowców w ogóle nie płaci
Nowe bramki mają się pojawić w Oslo dlatego, że, według władz miasta, większość kierowców w ogóle nie płaci za przejazdy w stolicy.
– Głównym celem zmian jest usprawnienie ruchu drogowego, zmniejszenie liczby samochodów w mieście i, w konsekwencji, poprawa jakości powietrza w stolicy – mówi Terje Rognlien, kierownik sekretariatu, który wprowadza w życie umowę Oslopakke-3. – W tej chwili około połowy przejazdów w Oslo nie jest rejestrowanych przez bramki. Z tego powodu szukamy sposobów, aby wszyscy kierowcy płacili opłaty bramkowe.
W szkicu przedstawionym przez sekretariat w lutym, bramki pojawiają się już przy wjeździe do drugiego okręgu (Ring 2) miasta. Płatne przejazdy pojawią się również na granicy Oslo z Romerike i Follo.
– Głównym celem zmian jest usprawnienie ruchu drogowego, zmniejszenie liczby samochodów w mieście i, w konsekwencji, poprawa jakości powietrza w stolicy – mówi Terje Rognlien, kierownik sekretariatu, który wprowadza w życie umowę Oslopakke-3. – W tej chwili około połowy przejazdów w Oslo nie jest rejestrowanych przez bramki. Z tego powodu szukamy sposobów, aby wszyscy kierowcy płacili opłaty bramkowe.
W szkicu przedstawionym przez sekretariat w lutym, bramki pojawiają się już przy wjeździe do drugiego okręgu (Ring 2) miasta. Płatne przejazdy pojawią się również na granicy Oslo z Romerike i Follo.

Tak mogą wyglądać przejazdy bramkowe w Oslo.
źródło: screenshot, nrk.no
źródło: screenshot, nrk.no
Przejazd przez trzy bramki – 116 koron
Sekretariat pracujący nad wprowadzeniem Oslopakke-3 zdaje sobie sprawę z tego, że przejazd z Akershus do centrum Oslo może okazać się kosztowny, dlatego rozważają wprowadzenie rabatów – na przykład za przejazd przez kilka bramek w określonym, krótkim czasie.
Według wyliczeń NRK, kierowca, który nie posiada żadnych zniżek za przejazd przez trzy bramki, będzie musiał najpewniej zapłacić 116 koron.
– Tak nie może być. Chcemy wprowadzić mechanizmy, które sprawią, że przejazd przez większą liczbę bramek będzie tańszy. Nie chcemy znacząco obciążać kierowców – mówi Anette Solli, przewodnicząca gminy Akershus i członkini sekretariatu Oslopake-3.
Według wyliczeń NRK, kierowca, który nie posiada żadnych zniżek za przejazd przez trzy bramki, będzie musiał najpewniej zapłacić 116 koron.
– Tak nie może być. Chcemy wprowadzić mechanizmy, które sprawią, że przejazd przez większą liczbę bramek będzie tańszy. Nie chcemy znacząco obciążać kierowców – mówi Anette Solli, przewodnicząca gminy Akershus i członkini sekretariatu Oslopake-3.
Oslopakke-3, czyli gruntowne zmiany w infrastrukturze
Nowe bramki do miasta są częścią umowy Oslopakke-3 zawartej między Oslo, Akershus i państwem w zeszłym roku.
Oslopakke-3 to plan rozbudowy i finansowania dróg i transportu zbiorowego w Oslo i Akershus. Realizacja inwestycji w ramach tej umowy ma potrwać do 2032 roku i wyniesie około 75 miliardów koron. Pieniądze na wykonanie planu pochodzą z opłat bramkowych i funduszy wydzielonych przez region Oslo i Akershus oraz państwo.
Oslopakke-3 to plan rozbudowy i finansowania dróg i transportu zbiorowego w Oslo i Akershus. Realizacja inwestycji w ramach tej umowy ma potrwać do 2032 roku i wyniesie około 75 miliardów koron. Pieniądze na wykonanie planu pochodzą z opłat bramkowych i funduszy wydzielonych przez region Oslo i Akershus oraz państwo.
To może Cię zainteresować
17-02-2017 16:23
14
0
Zgłoś
17-02-2017 15:33
24
0
Zgłoś
17-02-2017 12:56
9
0
Zgłoś
17-02-2017 12:51
31
0
Zgłoś