50 nowych przejazdów bramkowych w Oslo? Plany w 2019 mogą stać się rzeczywistością
Oslopakke-3 zakłada powstanie nowych przejazdów bramkowych w stolicy. commons.wikimedia.org - Pudelek (Marcin Szala) - Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported
Konkretna propozycja na temat liczby nowych bramek i kosztów przejazdów ma pojawić się 1 kwietnia 2017 roku.
Połowa kierowców w ogóle nie płaci
– Głównym celem zmian jest usprawnienie ruchu drogowego, zmniejszenie liczby samochodów w mieście i, w konsekwencji, poprawa jakości powietrza w stolicy – mówi Terje Rognlien, kierownik sekretariatu, który wprowadza w życie umowę Oslopakke-3. – W tej chwili około połowy przejazdów w Oslo nie jest rejestrowanych przez bramki. Z tego powodu szukamy sposobów, aby wszyscy kierowcy płacili opłaty bramkowe.
W szkicu przedstawionym przez sekretariat w lutym, bramki pojawiają się już przy wjeździe do drugiego okręgu (Ring 2) miasta. Płatne przejazdy pojawią się również na granicy Oslo z Romerike i Follo.
źródło: screenshot, nrk.no
Przejazd przez trzy bramki – 116 koron
Według wyliczeń NRK, kierowca, który nie posiada żadnych zniżek za przejazd przez trzy bramki, będzie musiał najpewniej zapłacić 116 koron.
– Tak nie może być. Chcemy wprowadzić mechanizmy, które sprawią, że przejazd przez większą liczbę bramek będzie tańszy. Nie chcemy znacząco obciążać kierowców – mówi Anette Solli, przewodnicząca gminy Akershus i członkini sekretariatu Oslopake-3.
Oslopakke-3, czyli gruntowne zmiany w infrastrukturze
Oslopakke-3 to plan rozbudowy i finansowania dróg i transportu zbiorowego w Oslo i Akershus. Realizacja inwestycji w ramach tej umowy ma potrwać do 2032 roku i wyniesie około 75 miliardów koron. Pieniądze na wykonanie planu pochodzą z opłat bramkowych i funduszy wydzielonych przez region Oslo i Akershus oraz państwo.
To może Cię zainteresować
17-02-2017 16:23
14
0
Zgłoś
17-02-2017 15:33
24
0
Zgłoś
17-02-2017 12:56
9
0
Zgłoś
17-02-2017 12:51
31
0
Zgłoś