1

Różowy traktor, który stał się znakiem firmowym Moods of Norway, Foto: wikipedia |
Najczęściej wyświetlanym ogłoszeniem o pracę było stanowisko managera HR w norweskiej firmie odzieżowej Moods of Norway. Jest to firma założona przez trzech młodych mężczyzn, których sposobem na prowadzenie firmy są dobra zabawa, rozrywki i ekstrawaganckie pomysły na promocję. (Ich hasłem jest „happy clothes for happy people")
Na drugim miejscu pod względem popularności plasuje się ogłoszenie o tajemniczym tytule „Dziewczyna na 4 kółkach szuka asystenta". Chociaż wstęp i opis nie wskazują na to, w ten sposób osoba niepełnosprawna szukała kogoś do pomocy. I pewnie znalazła, bo tytuł przyciągnął 5,5 tys. osób.
Trzecie miejsce zajmuje oferta dla modelek do wypróbowywania ubrań linii Voice.
Tym samym potwierdzają się obserwacje, że stanowiska mechaników czy rzemieślników raczej Norwegów nie interesują (takie ogłoszenia nie znalazły się w gronie najpopularniejszych). Okazuje się, że poza stanowiskiem ważna jest dla nich także marka. Wiele razy o zainteresowaniu decyduje nazwa firmy, jak w wypadku Moods of Norway. Wśród najpopularniejszych znalazły się też Adidas i IKEA.
Wnioski przygotowane przez Finn.no są bardzo pozytywne. Rynek pracy w Norwegii kwitnie. Co roku tylko jedna z firm rekrutacyjnych działających na terenie Norwegii - Manpower, publikuje około 10 000 ogłoszeń z ofertami pracy.
Źródło: Dine Penger
Reklama
To może Cię zainteresować
8
08-09-2011 20:47
0
-1
Zgłoś