Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Praca w Norwegii

Nowy wymóg dla firm sprzątających w Norwegii (część II)

info@multinor.no

08 października 2012 06:51

Udostępnij
na Facebooku
Nowy wymóg dla firm sprzątających w Norwegii (część II)

Z pierwszym września 2012 roku w życie wszedł przepis mówiący o nowych wymogach stawianych firmom prowadzących działalność w zakresie utrzymania czystości. Zabronione jest korzystanie z usług firmy uprzednio niezaakceptowanej przez norweską inspekcję pracy (Arbeidstilsynet).


Podanie o akceptację

Z pierwszym września 2012 firmy sprzątające w Norwegii, muszą ubiegać się o zatwierdzenie (nor. Godkjenning), aby legalnie świadczyć swoje usługi. Wniosek możemy wysłać w języku norweskim lub angielskim za pomocą portalu www.altinn.no. Wniosek o akceptację składać mogą firmy zarejestrowane i  posiadające już numer organizacyjny.

Wymogi

Wraz z podaniem należy również złożyć dokumenty potwierdzające, iż:
  • firma współpracuje z zakładową przychodnią medycyny pracy;
  • firma spełnia wymagania BHP, zawarte w ustawie o środowisku pracy (arbeidsmiljøloven);
  • pracownicy firmy ubezpieczeni są od skutków wypadków przy pracy oraz chorób zawodowych;
  • firma posiada  pisemne umowy o pracę ze wszystkimi pracownikami;
  • firma spełnia wymagania zawarte w rozporządzeniu o upowszechnieniu umów zbiorowych.

Firma zatrudniająca pracowników pochodzących spoza strefy państw EOG, musi również złożyć dokumenty potwierdzające pozwolenie na pobyt i pracę tychże pracowników.

mycie okien
wikipedia.org

Aby firma została zaakceptowana przez inspekcję pracy, musi znajdować się w następujących rejestrach:       
  • Rejestr podmiotów (Enhetsregisteret);
  • Rejestr przedsiębiorstw (Foretaksregisteret);
  • Rejestr płatników VAT (Merverdiavgiftsregisteret);
  • Rejestr pracodawców i pracobiorców (Arbeidsgiver- og arbeidstakerregister).

Ponadto, niektóre z firm muszą również składać raporty do Centralnego Urzędu Podatkowego ds. Zagranicznych. Obowiązek wynika z por. § 6-10 ustawy o funkcjonowaniu administracji skarbowej (likningsloven).

Agencje zajmujące się pośrednictwem, a wynajmujące pracowników sprzątających muszą figurować w rejestrze agencji zatrudnienia, nadzorowanym przez Arbeidstilsynet.

Wszystkie dalsze zmiany w wymogach stawianych przez inspekcje pracy, będą również obowiązywały firmy już zaakceptowane. Arbeidstilsynet może poprosić o udokumentowanie faktu, że nowe wymogi zostały spełnione lub pobrać niezbędną dokumentacje samodzielnie.


Czytaj też:
Nowy wymóg dla firm sprzątających, część I


Źródło: Arbeidstilsynet, zdjęcie frontowe: wikimedia.org

 

Gość
Wyślij


Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok