Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Nowy wymóg dla firm sprzątających w Norwegii (część II) Praca w Norwegii
info@multinor.no 08 października 2012
06:51

Nowy wymóg dla firm sprzątających w Norwegii (część II)

Skomentuj
Z pierwszym września 2012 roku w życie wszedł przepis mówiący o nowych wymogach stawianych firmom prowadzących działalność w zakresie utrzymania czystości. Zabronione jest korzystanie z usług firmy uprzednio niezaakceptowanej przez norweską inspekcję pracy (Arbeidstilsynet).


Podanie o akceptację

Z pierwszym września 2012 firmy sprzątające w Norwegii, muszą ubiegać się o zatwierdzenie (nor. Godkjenning), aby legalnie świadczyć swoje usługi. Wniosek możemy wysłać w języku norweskim lub angielskim za pomocą portalu www.altinn.no. Wniosek o akceptację składać mogą firmy zarejestrowane i  posiadające już numer organizacyjny.

Wymogi

Wraz z podaniem należy również złożyć dokumenty potwierdzające, iż:
  • firma współpracuje z zakładową przychodnią medycyny pracy;
  • firma spełnia wymagania BHP, zawarte w ustawie o środowisku pracy (arbeidsmiljøloven);
  • pracownicy firmy ubezpieczeni są od skutków wypadków przy pracy oraz chorób zawodowych;
  • firma posiada  pisemne umowy o pracę ze wszystkimi pracownikami;
  • firma spełnia wymagania zawarte w rozporządzeniu o upowszechnieniu umów zbiorowych.

Firma zatrudniająca pracowników pochodzących spoza strefy państw EOG, musi również złożyć dokumenty potwierdzające pozwolenie na pobyt i pracę tychże pracowników.

mycie okien
wikipedia.org

Aby firma została zaakceptowana przez inspekcję pracy, musi znajdować się w następujących rejestrach:       
  • Rejestr podmiotów (Enhetsregisteret);
  • Rejestr przedsiębiorstw (Foretaksregisteret);
  • Rejestr płatników VAT (Merverdiavgiftsregisteret);
  • Rejestr pracodawców i pracobiorców (Arbeidsgiver- og arbeidstakerregister).

Ponadto, niektóre z firm muszą również składać raporty do Centralnego Urzędu Podatkowego ds. Zagranicznych. Obowiązek wynika z por. § 6-10 ustawy o funkcjonowaniu administracji skarbowej (likningsloven).

Agencje zajmujące się pośrednictwem, a wynajmujące pracowników sprzątających muszą figurować w rejestrze agencji zatrudnienia, nadzorowanym przez Arbeidstilsynet.

Wszystkie dalsze zmiany w wymogach stawianych przez inspekcje pracy, będą również obowiązywały firmy już zaakceptowane. Arbeidstilsynet może poprosić o udokumentowanie faktu, że nowe wymogi zostały spełnione lub pobrać niezbędną dokumentacje samodzielnie.


Czytaj też:
Nowy wymóg dla firm sprzątających, część I


Źródło: Arbeidstilsynet, zdjęcie frontowe: wikimedia.org

 

Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych

Bliżej nas