3
W 2009 roku Rzecznik Praw Konsumenta otrzymał 8327 skarg. W poprzednim roku było ich o ponad 100 mniej, bo zaledwie 7229. 2008 rok był też jedynym w ostatnim dziesięcioleciu, w którym Norwegowie nie pobili rekordu w narzekaniu.
Bjørn Erik Thon nie mógł dziś podać dokładnej ilości skarg dotyczących poszczególnych dziedzin. Jednak stwierdził, że bez wątpienia najwięcej osób było niezadowolonych z usług sprzedawców telefonicznych. W 2009 roku najwięcej Norwegów skarżyło się na to, że wydzwaniają oni pomimo wcześniejszych wyraźnych życzeń, by tego nie robili.
Wiele skarg dotyczyło też sieci komórkowych i telewizji. Ludziom nie podoba się, że dostają mniej kanałów telewizyjnych niż wykupili w pakiecie. Zmiany cen usług bez informowania o tym klientów również budzą spory sprzeciw. Duża liczba osób narzeka też na ceny biletów lotniczych, które nigdy nie zgadzają się z pierwotną ofertą. W dodawaniu ukrytych opłat i cen według Norwegów mistrzem stał się Ryanair. Mimo to SAS i Norwegian również są krytykowane.
Thon mówił dziś, że nie jest zdziwiony liczbami i przedmiotami skarg. W 2008 roku najwięcej telefonów konsumentów dotyczyło usług telewizyjnych oraz usług i abonamentów oferowanych przez operatorów telefonii komórkowej. W zeszłym roku były to również niezwykle istotne kwestie, ale nastąpiła zmiana lidera. Powód jest prosty -w 2009 Urząd Obrony Praw Konsumentów po raz pierwszy przyjmował skargi dotyczące sprzedawców telefonicznych, wcześniej robiło to Datatilsynet.
Źródło: NRK
Reklama
Reklama
To może Cię zainteresować
01-02-2010 22:26
1
0
Zgłoś
01-02-2010 21:16
0
0
Zgłoś