5
Winę za taki stan rzeczy ponosi słaba polityka informacyjna. Według Martina Viggena : „Norwegia jest mało znana i źle promowana jako atrakcyjny rynek pracy. Norweskie firmy nie są promowane na zagranicznych uczelniach, podczas gdy inni aktywnie zabiegają o najlepszych absolwentów." Przykładem może być moskiewski wydział ropy i gazu, który jest sponsorowany przez Statoil, ale ani Statoil, ani inna norweska firma nie figuruje w biurze karier. Oprócz wysokiego standardu życia oraz pracy, istnieją niedogodności, które nie zachęcają do przeprowadzki do Norwegii. Najczęściej wymieniane to zimny klimat, duże odległości i bariera językowa. W 2008 roku, liczba wydanych tam zezwoleń na pracę dla cudzoziemców spadła o 37 procent.
Źródło: The Norway Post
Reklama
Reklama
To może Cię zainteresować
8
14-03-2009 22:34
2
0
Zgłoś
07-03-2009 16:02
2
0
Zgłoś
04-03-2009 17:48
1
0
Zgłoś