
– Powiadomiono nas o tym, że Alpine Bau ogłosiła dziś upadłość - informował wczoraj kierownik wspólnego projektu E6-Dovrebanen Taale Stensbye. - Sytuacja nie jest jeszcze całkiem jasna, ale zapewne oznacza to, że my, jako inwestor, będziemy musieli odnosić się teraz do masy upadłościowej spółki, której zarządca zdecyduje, czy prace przy naszym projekcie będą kontynuowane, czy nie. Do czasu, kiedy to się wyjaśni, Alpine wstrzymuje prace i zabezpieczea teren.
Następnie Stensbye dodał:
– Jednocześnie staramy się ze wszystkich sił, by ograniczyć negatywne efekty tego wydarzenia. Między innymi przygotowujemy się na ewentualność ściągnięcia do projektu innych wykonawców, jeśli Alpine nie będzie mogło kontynuować prac.
By zdążyć na czas...
– Naszą ambicją jest to, by ta upadłość nie wpłynęła na datę zakończenia przebudowy drogi i linii kolejowej, ale za wcześnie jeszcze, by móc stwierdzić, czy to się nam uda. Ani Zarząd infrastruktury kolejowej (Jernbaneverket), ani Krajowy zarząd dróg (Statens vegvesen) nie mają doświadczeń jak chodzi o upadłości tego kalibru, więc będzie to sporym wyzwaniem, wymagającym precyzyjnych działań - komentował Stensbye.
Kontrakt związany z projektem E6-Dovrebanen, zawarty z Alpine Bau w maju 2012 opiewał na 1,3 miliardów koron (bez vat). Obejmował on budowę 6,3 km czteropasmowej autostrady oraz 5,2 km dwutorowej linii kolejowej na odcinku Langset - Brøhaug.
Pozostałe projekty w Norwegii
Spółka Alpine Bau była zaangażowana w trzy duże projekty drogowe, na które podpisała kontrakty z Krajowym zarządem dróg.
-
Największym kontraktem był ten dotyczący projektu wspólnego E6-Dovrebanen pomiędzy Minnesund i Brøhaug, jego wartość to 1,3 miliarda koron.
Pozostałe to:
-
Most wantowy Kåfjordbrua na E6 w Finnmarku; wartość: 108 milionów koron.
-
Most o długości 220 metrów na E6 w Północnym Trøndelagu; wartość: 60,2 miliona koron.
Źródło: Våre veger

To może Cię zainteresować