Nadal niewielu dostaje pracę dzięki NAV

Wyróżnione ogłoszenia
WięcejOgłoszenia MojaNorwegia
- Przez pierwsze dwa lata po wprowadzeniu reformy o 3-5% mniej osób poszło do pracy, mówi Elisabeth Fevang dla NRK. Jest ona współautorem artykułu „Efekty reformy NAV".
Przeprowadzono badanie, które miało za zadanie sprawdzić, czy NAV osiągnął swoje główne cele, czyli więcej ludzi pracujących, a mniej na zasiłku. Pierwsze biura NAV otwarto w 2006 roku, a ostatnie w 2011.
Konkluzja badaczy jest jasna: NAV nie osiągnął swoich celów.

Elisabeth Fevang
printscreen: nrk.no, foto: Camilla H. Wernersen
Lekka poprawa
Jednak liczba osób, które przychodzą i odchodzą z pracy jest mniej więcej taka sama jak przed reformą.
- To wskazuje na obecność pewnych problemów restrukturyzacyjnych w początkowym okresie, mówi Fevang.
Trzeba pamiętać o tym, że proces przystosowawczy mógł przebiegać inaczej w każdym biurze NAV. Wygląda na to, że najgorzej poszło wielkim biurom.
Ambitna i skomplikowana reforma
Wyższy urzędnik NAVu, Yngvar Åsholt, nie jest zdziwiony wynikami badania.
- NAV przeszedł bardzo ambitną i skomplikowaną reformę, która wywróciła całą organizację w bardzo krótkim czasie, mówi Åshold.
Według niego NAV bardzo się zmienił i cały czas się rozwija. Z początku brakowało wsparcia i to nie powinno nikogo dziwić, że przyjęcie reformy trwało jakiś czas. Według niego, NAV radzi sobie lepiej niż pokazują to badania.
Åshold twierdzi, że NAV opracowuje różne środki działania, które będą skierowane szczególnie w ludzi młodych.
- Nadal jesteśmy w fazie stabilizacji. Myślę, że wyniki poprawią się już w 2014 roku, ale reforma NAVu musi być rozpatrywana bardzo długofalowo.

Yngvar Åsholt
printscreen: nrk.no, foto: NAV
Źródło: nrk.no, regjeringen.no
Źródło zdjęcia frontowego: printscreen z nrk.no, foto: Hans Erik Weiby

To może Cię zainteresować